REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
18
Žirmūnuose atidarytas „Lidl“  nuotr. Broniaus Jablonsko

Kol lietuviai šluoja prekes „Lidl“ parduotuvėse, ekspertai bando paaiškinti šio tinklo fenomeną ir tai, kodėl lietuviai negailėjo savo laiko ir valandų valandas laukė išsvajotojo šių parduotuvių atidarymo.

18

Kol lietuviai šluoja prekes „Lidl“ parduotuvėse, ekspertai bando paaiškinti šio tinklo fenomeną ir tai, kodėl lietuviai negailėjo savo laiko ir valandų valandas laukė išsvajotojo šių parduotuvių atidarymo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LRT laidoje „Dėmesio centre“  dalyvavusi asmeninių finansų instituto vadovė Odeta Bložienė mato keletą „Lidl“ fenomeno priežasčių, tačiau vienas svarbiausių, anot jos, smalsumas ir kainos.

REKLAMA

„Yra keletas aspektų: ir smalsumas, Lietuvoje gyventojai eina, domisi, žiūri. Bet kas, kas yra susijęs su mažmenine prekyba, ar būtų kalbama apie turguje esančias kainas, ar būtų nauja parduotuvė, visada susilaukia labai didelio susidomėjimo“, - laidoje sakė O. Bložienė.

„Euforija praeis. Vartotojai pasiskirstys pagal savo kišenę ir iš tiesų pasirinks, kas jiems yra tinkamiausia“, - sakė O. Bložienė.

REKLAMA
REKLAMA

O. Bložienė: buvau didžiai nustebinta

„Bet kainos, aš manau, yra vienas iš pagrindinių rodiklių, nes Lietuvoje maisto išlaidoms išleidžiama apie 20-30 procentų savo pajamų. Tai iš tiesų yra didelis rodiklis, kai, pavyzdžiui, Europos Sąjungos vidurkis yra apie 15. Kainos tikrai yra didelis atraktyvus dalykas.

<...> Aš iš tiesų nustebau, nes nesitikėjau, kad Lietuvoje žmonės gali būti tiek ištroškę tos kainos. <...> Bet tai stebina. Mane stebino kelios valandos iki parduotuvės atidarymo. Žmonės net palapines statė. Aš buvau didžiai nustebinta“, - LRT laidoje sakė O. Bložienė.

Duonos ir reginių!

Vadybos konsultantas Justas Gavėnas taip pat išskiria stiprią komunikacijos strategiją ir prisitaikymą prie lietuvių lūkesčių.

„Aš iš dalies pritarčiau tai nuomonei, kad buvo pakankamai ruoštasi tai informacinei kampanijai. Jos metu susidarė tam tikras informacinis vakuumas, kuris sprogo šiandien ir įtraukė duonos ir reginių stebėtojus patirti fiestą, kurie ją patyrė.

Aišku, kad mes turime kalbėti apie tą euforiją. Tradicinėje prekyboje, kai būna dideli išpardavimai, manęs tai nestebino, gal tik sureplikuočiau, kad tai nebuvo tie žmonės, kurie neturi pinigų, nes lygiai tas pačias eiles matėme Snoro bankroto atveju. Tie, kas neturėjo pinigų, turbūt liko namuose ir stebi viską per televiziją“, - LRT laidoje sakė J. Gavėnas.

Euforija praeis?

Anot O. Bložienės, lemiami momentai ypač pastebimi mažuose miesteliuose.

„Ypatingai kur yra mažesni miestai, kaina yra lemiamas veiksnys. Aš manau, kad Lietuvoje trūko, ir į rinką atėjo stiprus žaidėjas. Tai yra labai gerai, nes Lietuvoje tikrai yra gyventojų, kurių pajamos nėra pakankamos ir tai būtų jiems pasirinkimas.

Tačiau vartotojai per laiką pasiskirstys, nes Lidl niekada negalės pasiūlyti tiek šviežių produktų, negalės pasiūlyti tokio didelio asortimento, tai todėl gali pasiūlyti tas pigias prekes visoms parduotuvėms visose šalyse. Aš manau, kad persiskirstys klientai. Turbūt tai, ką matytume mažesniuose miestuose, greičiausiai smulkus verslas ypatingai išgyvena. Pamatysime turbūt tuos pačius bananus iš Lidl turguje... įvairiausių įvyks mainų, bet euforija praeis. Vartotojai pasiskirstys pagal savo kišenę ir iš tiesų pasirinks, kas jiems yra tinkamiausia“, - sakė O. Bložienė.

„Vienareikšmiškai mes esame stipriai išlepinti, bet tuo pačiu laikomės kainos, akcijų ir kitų dalykų“, - sakė J. Gavėnas.

Ekspertai, kalbėdami apie lietuvių įpročius, pabrėžė nesugebėjimą planuoti laiko ir vis augantį vartotojiškumą.

„Lietuvoje dažnas parduotuvių lankymas, įprotis eiti po darbo kažką įsigyti parodo mūsų laiko planavimo spragas. Kai žmonės įsigyja, mes visą laiką turime turėti omenyje ir kitą medalio pusę – didesnius išmetamų produktų kiekius. Yra ne visada gerai paskaičiuojama. Lietuva, nors tikrai atsilieka pagal išmetamų produktų kiekį Europoje, tačiau jis tikrai auga. Vartojimas įgayna kitą prasmę“, - sakė O. Bložienė.

Lidl“ visoje Lietuvoje atidarė 15 parduotuvių

Vokietijos kapitalo mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl Lietuva“ ketvirtadienį Lietuvoje atidarė pirmąsias 15 parduotuvių, prie kurių nuo pat ankstyvo ryto rikiavosi ilgos pirkėjų eilės, - prie Vilniuje esančių parduotuvių apie 8-9 val. rikiavosi kelių šimtų metrų eilės. Lietuva yra 26-oji rinka, kurioje veikia šis tinklas.

Vienos parduotuvės atidaryme Vilniuje dalyvavo ūkio ministras Evaldas Gustas ir Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

„Lidl Lietuvos“ generalinis direktorius Radostinas Roussevas-Peine sako, jog tinklas didžiuojasi savo verslo modeliu.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų