REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visame pasaulyje, įskaitant mūsų kaimynes Latviją ir Estiją, perkant internetu įprasta atsiskaityti mokėjimo kortelėmis. Tą patvirtinta atsiskaitymų kortelėmis interneto parduotuvėse statistika užsienio šalyse, pirkėjų poreikį atsiskaityti kortelėmis byloja ir bankų išduotų mokėjimo kortelių skaičiai. Kadangi Lietuvoje interneto parduotuvių, kuriose galima atsiskaityti ir kortele, vos viena kita – galima teigti, kad prekybos internetu verslas Lietuvoje neišnaudoja visų galimybių konkuruoti su užsienio prekybininkais bei užkerta kelią savo prekių eksportui į užsienį.

Visame pasaulyje, įskaitant mūsų kaimynes Latviją ir Estiją, perkant internetu įprasta atsiskaityti mokėjimo kortelėmis. Tą patvirtinta atsiskaitymų kortelėmis interneto parduotuvėse statistika užsienio šalyse, pirkėjų poreikį atsiskaityti kortelėmis byloja ir bankų išduotų mokėjimo kortelių skaičiai. Kadangi Lietuvoje interneto parduotuvių, kuriose galima atsiskaityti ir kortele, vos viena kita – galima teigti, kad prekybos internetu verslas Lietuvoje neišnaudoja visų galimybių konkuruoti su užsienio prekybininkais bei užkerta kelią savo prekių eksportui į užsienį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kodėl mes atrodome „egzotiškai“?

Pirkti internetu, atsiskaitant kortele, ne tik greita ir patogu, bet ir naudinga tiek vartotojui, tiek prekybininkui. Tuo tarpu Lietuva – lyg izoliuota sala globalaus elektroninės komercijos vandenyne. Čia elektroninių parduotuvių, kuriose būtų galima atsiskaityti kortele, vos viena kita, nes Lietuvoje prekybos internetu versle giliai įsišaknijusi brangesnė ir ilgiau trunkanti (vertinant prisijungimo prie internetinės bankininkystės ir mokėjimo atlikimo trukmę) „Bank link“ atsiskaitymo paslauga, kuri pirkėjui papildomai kainuoja (taikomas pavedimo įkainis už mokėjimą per interneto banką), atima iš vartotojų galimybę rinktis jiems labiau priimtiną mokėjimo būdą bei kredito kortelės teikiamas garantijas ir naudas, taip pat riboja pačių prekybininkų galimybes išplėsti prekybos internetu geografiją, pritraukti pirkėjų iš užsienio ir padidinti pardavimus.

REKLAMA

Kas Lietuvoje perka internetu?

Pasak Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininko Vytauto Vorobjovo, didžiausias prekybos internetu verslo pirkėjų potencialas Lietuvoje yra gyventojai nuo 20 ik 50 metų amžiaus. Procentine išraiška potencialūs pirkėjai internetu pasiskirsto taip: 15-19 m. – 7%, 20-29 m. - 31%, 30-39 m. – 26%, 40-49 m. – 22 %, potencialūs pirkėjai virš 50 m. sudaro 14 %.

“Sėkmingam prekybos internetu verslo vystymuisi yra būtinas klientų segmentavimas. Jaunesni pirkėjai (20-29 m.) yra žingeidūs, lengvai įsitraukiantys į įvairias akcijas, besidomintys naujovėmis bei pažangiomis technologijomis ir yra linkę jas išbandyti. Vyresni (30-49 m.) yra išsilavinę ir jau turintys t.t. statusą, naudojasi įvairiomis mokėjimo priemonėmis, todėl abiems šio amžiaus segmentams būtina sudaryti sąlygas rinktis ir jiems labiau priimtiną mokėjimo būdą perkant internetu. Įdiegę daugiakanalį atsiskaitymo už prekes sprendimą prekybininkai turi visas galimybes konkuruoti su prekybininkais kitose rinkose bei pritraukti pirkėjų iš užsienio, kurie mūsų šalyje negali pirkti per “Bank link” paslaugą”, - teigia Vytautas Vorobjovas.

REKLAMA
REKLAMA

Ko ieško pirkėjai internete?

„Citadele“ banko Latvijoje E-komercijos projektų plėtros vadovė Jana Golubeva teigia, kad pirkėjai internete ieško geresnės kainos pasiūlymų, greitesnio ir pigesnio pristatymo paslaugos, perkantiems internetu yra ypač svarbu saugus ir paprastas mokėjimo už prekes būdas.

„Už pirkinius interneto parduotuvėse atsiskaitydami internetu pirkėjai vertina visas gaunamas naudas – ne vien patį pirkinį. Už pirkinį atsiskaitydami kortele, pirkėjai dažnai turi pirkinio garantiją (priklausomai nuo turimos kortelės tipo ir draudimo sąlygų), dalyvauja atsiskaitymų kortelėmis lojalumo programose, kurios suteikia papildomų naudų (nuolaidų, taškų, kurie keičiami į konkrečios vertės prizus ar finansines paslaugas). Pastebime, kad Latvijoje pirkėjams internetu yra ypač svarbu mokėjimo atlikimo paprastumas – jo įgyvendinimas vienu mygtuko paspaudimu“, - atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis privalumus vardija Jana Golubeva.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak Janos Golubevos, atsiskaitymas už pirkinį mokėjimo kortele pirkėjui nieko nekainuoja, kai tuo tarpu Lietuvoje naudojantis „Bank link“ paslauga (kai atsiskaitymas vykdomas per interneto banko sistemą), pirkėjui atitenka mokėjimo už pirkinį pavedimo įkainis.

„Prekybininkai, savo e.parduotuvėje įsidiegę atsiskaitymo kortelėmis sprendimą, patenkina pirkėjų lūkesčius, sudarydami sąlygas mokėti jiems priimtinu būdu bei gauti papildomas naudas. Daugiakanalis atsiskaitymų sprendimas prekybininkams taip pat mažina kaštus, išplečia pirkėjų srauto, pajamų augimo ir konkurencingumo didinimo galimybes“ , - teigia J. Golubeva.

REKLAMA

Saugumas perkant internetu – pirkėjui svarbiausia

„First Data“ generalinė direktorė Baltijos šalims Zanda Brivule-Jansone tikino, kad turi užtikrinti pirkėjų sausugą, o tam yra keliami labai aukšti reikalavimai, kuriuos gali užtikrinti tik labai dideli elektroninės komercijos rinkos žaidėjai, galintys į tai investuoti. Mažesniems prekybininkams efektyviau duomenų saugumo užtikrinimo atsakomybę deleguoti trečiajai šaliai – savo srities profesionalams.

„Kad kortelių turėtojų duomenų saugumo užtikrinimas netaptų elektroninės komercijos plėtros stabdžiu, tarptautiniu mastu siūlome sprendimus, kurie leidžia ir Lietuvos elektroninėms parduotuvėms išsilaisvinti iš šios atsakomybės. Be to, jau yra sukurti papildomi mechanizmai, leidžiantys kone visiškai eliminuoti sukčiavimo atvejus atsiskaitant mokėjimo kortelėmis internete. Visais šiais privalumais gali pasinaudoti ir Lietuvos prekybininkai“, - sako generalinė direktorė.

REKLAMA

Pasak Zanda Brivule-Jansone, skaitmeninėje visuomenėje, o ypač augant išmaniajai kartai, prekybininkai, neprisitaikantys prie vartotojų poreikių, rizikuoja pradėti prarasti pirkėjus.

„Klientai greitai įvertina laisvę rinktis ir patogumą, kad gali atsiskaityti už prekes tiek būdami fizinėje parduotuvėje, tiek namuose ar net eidami gatve. Daugiakanalio atsiskaitymo užtikrinimas leidžia prekybininkams padidinti pirkimo dažnį bei skatina lojalumą. O svarbiausia tai, kad išplečiant savo prekybos teritoriją skaitmeniniu ar kitu nuotoliniu atsiskaitymo būdu, pasiekiamos naujos rinkos, kurios nebūtų įmanomos turint vien tik fizinį prekybos tašką“, - sako Zanda Brivule-Jansone.

„First Data“ generalinė direktorė mano, kad Lietuvai jau pats laikas keisti ir pereiti prie atsiskaitymo mokėjimo kortelėmis. Tai įrodo skaičiai, kad Europos sąjungoje yra 264 milijonai žmonių perkančių internetu ir net 73,4 proc. prie internet jungiasi per telefoną.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų