REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Vis garsiau ir drąsiau Lietuvoje kalbama apie tvarų ir socialiai aktyvų verslą ir nors vakarų Europoje ar Amerikoje socialinė įmonės atsakomybė yra natūralus įmonės vystymosi etapas, Lietuvoje šią verslo praktiką vis dar stengiamasi prisijaukinti.

REKLAMA
REKLAMA

Kokia ji, socialiai atsakinga įmonė?

Niekam jau nėra paslaptis, kad sparčiai tenkinamas vartojimas, masiškai naudojami gamtos ištekliai, socialinė nelygybė ar globalizacijos padariniai turi tiesioginę žalą visuomenei ir aplinkai. Verslas jau kurį laiką įtrauktas į šių problemų sprendimų procesą, kad bendromis jėgomis kurtų tvaresnį pasaulį, kuris remtųsi ekologine darna, socialiniu teisingumu, žmogaus teisėmis ir gerove, sąmoningumu bei panašiomis vertybėmis. Verslininkai vis dažniau įsipareigoja priimti tokius sprendimus ir veikti taip, kad jų veikla būtų palanki visuomenei bei tuo pačiu sau.

REKLAMA

Socialiai atsakinga organizacija pirmiausia rūpinasi savo darbuotojais ir užsiima tokių problemų kaip investicijos į žmogiškąjį kapitalą, darbuotojų sveikatos, saugumo užtikrinimo sprendimu. Ji taip pat vykdo aplinką tausojančią veiklą, dažniausiai susijusią su energijos ir išteklių taupymu, atliekų surinkimu ir perdirbimu, ekologinio pėdsako ir anglies dvideginio mažinimu. Sąmoningose kompanijose būdinga grąža visuomenei labdaros, savanorystės pavidalu bei asmeninės socialinės atsakomybės „pradėk nuo savęs“ principo skatinamas.

REKLAMA
REKLAMA

Asociacijos „American Chamber of Commerce“ valdybos pirmininkas Tadas Vizgirda atviravo, kad Lietuvoje socialinė atsakomybė ir jos komunikavimas neretai naudojamas daugiau kaip rinkodaros įrankis, kai tuo tarpu užsienio kapitalo įmonės tai priima kaip neatsiejamą įmonės kultūros dalį. „Amerikos įmonėms socialinė atsakomybė yra labai svarbus aspektas, nuo kurio dažnai priklauso strateginiai planai ar net visą įmonės komunikaciją. Tik tokioms įmonėms, kurių kiekvienas darbuotojas supranta gerovės kūrimo svarbą, socialinis aktyvumas tampa verslo atstovų patikimumo ir konkurencinio pranašumo variklis. Lietuvoje neretai įmonės labiau susikoncentruoja į savireklamos aspektą ir mažiau į tikrąjį tikslą - ekologinės ir visuomeninės darnos siekimą. Nenuostabu, kad žmonės užsienio kapitalo kompanijas vertina kaip labiau socialiai atsakingas nei lietuviškas“, – kalbėjo p. Vizgirda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Užsienio kompanijų pavyzdžiai į Lietuvoje

Nesenai Amerikos prekybos rūmų surengtame Amerikos Investuotojų Forume keletas garsių JAV kapitalo įmonių pasidalino savo, kaip socialiai atsakingų įmonių veikla Lietuvoje.

Coca Cola Hellenic pardavimo vykdomasis direktorius Valdas Pakštys džiaugėsi, kad jie yra gavę ne vieną atsakingos įmonės apdovanojimą ir yra vieni iš lyderių Europoje šioje srityje. Pasak vadovo, Coca-Cola tvarumo ir atsakomybės principai stovi ant 3 pagrindinių kolonų: aplinkosauga, bendruomenė bei sveikata ir gerovės kūrimas, kurios yra labai svarbios auginant pasitikėjimą ir ilgalaikius santykius su vartotojais ir pirkėjais. Įmonė labai aktyviai dirba su daugybe iniciatyvų skatinančių racionalų elektros energijos vartojimą įmonėse, o ir patys yra įsidiegę inovacijas, padedančias gamykloje sumažinti vandens naudojimą. Taip pat kiekvienais metais inicijuoja jūros ir ežerų švarinimo akcijas, į kurias prisijungia dauguma darbuotojų bei vietos bendruomenės narių. Kompanija daug investuoja tiek į savo darbuotojus, tiek į bendruomenės gerbūvį: skatina sveikatingumą įvairiomis sporto programomis, bendradarbiaujant su „Junior Achievement“ fondu ugdo jaunimo verslumą. Kiekvienais metais į gatves išvažiuoja vienas seniausių labdaros projektų Lietuvoje “Kalėdinis karavanas”, kur kartu su Lietuvos Olimpiniu komitetu visas surinktas lėšas skiria kaimų mokyklų aprūpinimu sporto įranga. P. Bitinas prisipažįsta, kad tiek, kiek tu duodi aplinkai, viskas grįžta laimingo darbuotojo ir lojalaus kliento pavidalu.

REKLAMA

Dar viena Amerikos kapitalo įmonė „Intermedix“ Lietuvoje gyvuoja dar tik metus, tačiau Investuotojų Forumo metu įmonės direktorius bandė atsakyti į klausimą, ar galima tapti socialiai atsakinga įmone per tokį trumpą laiką. Kompanija skatina vakarietišką kultūrą, todėl socialinė atsakomybė jai nesvetima. Įvairiomis programomis įmonė rūpinasi tiek aplinkosauga tiek bendruomene. Pasak „Intermedix Lietuva“ vadovo Luko Jankausko, vienas iš prioritetų yra glaudus bendradarbiavimas su aukštuoju mokslu, diegiant praktinio mokymo programas, testuojant ir tobulinant įmonės produktus, todėl įmonė remia įvairias tobulėjimo programas, įdarbina potencialius jaunus darbuotojus. Įmonė labai rūpinasi savo darbuotojais, kurdami darbo aplinką, kurioje vyrauja atvirų durų politika, skatinamas kūrybiškumas, skaidrumas, grupinis darbas. Pasak p. Jankausko, sukurti socialiai atsakingą įmonę per metus yra didelis iššūkis, tačiau tai įmanoma turint teisingą motyvaciją, tinkamas aplinkybes ir žmones: „Viskas prasideda nuo teisingo požiūrio. Kai jūs turite grupę žmonių su teisingu požiūriu - turite komandą siekiančią meistriškumo. Jei turite komandą siekiančią meistriškumo - sėkmė yra neišvengiama“.

REKLAMA

Kokia nauda įmonei?

Reiktų nepamiršti, kad socialiai atsakingos įmonės gauna ir nemažą grįžtamąjį ryšį už savo gerus darbus. Atsakingai organizuojama įmonės veikla padeda išlaikyti ekonominę verslo sėkmę ir komercinį pranašumą. Socialiai atsakingų įmonių prekių ženklai ir reputacija labiau vertinami, jos patrauklesnės partneriams, klientams. Organizaciją supanti visuomenė nori būti tikra, kad įmonės vykdoma veikla užtikrins socialinę ir aplinkos gerovę, o pagaliau ir darbuotojai nori dirbti tokioje kompanijoje, kuria jie didžiuojasi, ir kurioje suvokia savo indėlio vertę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų