REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karolis Birgilas / Ekonomika.lt

Kompanijos „Lukoil Baltija“ vadovas Ivanas Paleičikas su nostaligija prisimena dabar rimtuose sunkumuose atsidūrusią naftos kompaniją „Orlen Lietuva“ ir teigia, kad susidariusi padėtis Europoje iš žemėlapio gali ištrinti ne vieną naftos perdirbimo bendrovę.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirmoji mano darbo vieta buvo „Mažeikių nafta“ ir paskui perėjau į privatų verslą. Aš žinau, kodėl jie gyvena blogai. Naftos perdirbimas Europoje organizuojamas per daug įmonių, o Lietuvos gamyklos pajėgumai yra penkiskart didesni nei Lietuvos rinka. Visi kalba, kad reikia vartoti mažiau kuro, o tokios šalys kaip JAV ne tik mažina vartojimą, bet ir pradėjo eksportuoti, todėl gavosi taip, kad Europoje atsirado 100 mln. tonų pertekliaus. Yra maždaug 10 tokių „Orlen“ kompanijų, todėl kažkas turi užsidaryti“, - pastebi jis.

REKLAMA

Pasak jo, 90 proc. degalų „Lukoil Baltija“ perka iš „Orlen Lietuva“, tačiau alternatyvų yra ir daugiau.

„Degalų galima atvežti iš Suomijos, Švedijos, bet tik gaila, kad Lietuviška gamykla sustos. „Lukoil“ įsigijo gamyklą Sicilijoje, bet ji nėra pelninga, todėl neplanuojame daugiau gamyklų Europoje įsigyti“, - sakė I. Paleičikas.

Atsisako degalų be priedų

„Šiandien reikia taupyti energiją, nes ji senka. Nuo 2009 metų pristatėme degalus su „Ecto“ priedu. Patys matėme, kad pardavimas augo. Šiandien išleidžiame antros kartos kuro priedą „Ecto plius“, - ketvirtadienį spaudos konferencijoje pasakojo „Lukoil Baltija“ vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Degalinių tinklas visiškai atsisako degalų be priedų. Benzinas ir dyzelinas bus tiekiamas su ankstesnės kartos „Ecto“ ir, pasak I. Paleičiko, kaina bus tokia pati kaip degalų be priedų. Tuo tarpu antros kartos priedų degalai bus 5-7 centais brangesni. Į šį kurą bus dedama ir didesnė koncentracija priedų.

Šiandien „Lukoil Baltija“ iš Vilniaus valdo maždaug 800 degalinių. Savo darbuotojus eskportuojame į užsienį.

Madą diktuoja amerikiečiai

JAV rinkoje jau priimta, kad dauguma kuro yra parduodama su efektyvumą skatinančiais priedais. „Luikoil Baltija“ dėl degalų priedų pradėjo bendradarbiauti su amerikiečių kompanija „Avton Chemicals“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Avton Chemicals“ specializuojasi degalų priedų kūrime ir tyrimuose. Belgijoje yra gaminami priedai Europos klientams“, - pasakojo kompanijos atstovas Ilja Charku.

Jo teigimu, naujieji degalų priedai perpus sumažina trintį tarp stumoklio ir cilindro. Taip yra efektyviau išnaudojama turima automobilio galia, nes ji santykinai padidėja.

Mažėja dujų suvartojimas

„Dujų suvartojimas, ypač šiemet, krenta ir pats produktas po 5 metų gali iškristi iš rinkos kaip vartotojo neturintis produktas. Dėl to dujoms priedų artimiausiu metu tikrai nesiūlysime“, - portalui Ekonomika.lt sakė I. Paleičikas.

REKLAMA

Pasak jo, benzino rinka krito apie 15 proc. Tik šiemet suvartojimas stabilizavosi ir pradėjo augti, o žiemą 20 proc. išauga dyzelino pardavimai, nes vairuotojai nerizikuoja su nelegaliu kuru.

„Neplanuojame plėstis. Galbūt statysime vieną kitą degalinę, tačiau Lietvuvoje dirba darbštūs žmonės ir čia pristatome naujoves, kuria plečiame į kitas rinkas. Lenkijoje turime mažiau nei 5 proc. rinkos, nors degalinių skaičius yra toks pat“, - paklaustas apie plėtros planus pabrėžė vadovas.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų