REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Speciali darbo grupė, ieškojusi lėšų pensijoms kompensuoti, yra sutarusi politikams siūlyti branginti alkoholį ir apmokestinti automobilius. Dėl transporto priemonių apmokestinimo pagal variklio darbinį tūrį visuomenėje kilo karštų diskusijų. Pasak prezidentės Dalios Grybauskaitės, dėl tokio pensijų kompensavimo būdo susipriešins visuomenė – pensininkus keiksnos automobilių savininkai. Automobilių specialistai sako, kad mokestį reikėtų imti atsižvelgiant ne į variklio darbinį turį, o į išmetamą anglies dvideginio kiekį. Penktadienį valdančiųjų partijų politinė taryba nerado sutarimo dėl automobilių mokesčio įvedimo, todėl tai svarstoma partijose. Lietuva – viena iš nedaugelio Europos šalių, kurioje vis dar nėra automobilių mokesčio.

Speciali darbo grupė, ieškojusi lėšų pensijoms kompensuoti, yra sutarusi politikams siūlyti branginti alkoholį ir apmokestinti automobilius. Dėl transporto priemonių apmokestinimo pagal variklio darbinį tūrį visuomenėje kilo karštų diskusijų. Pasak prezidentės Dalios Grybauskaitės, dėl tokio pensijų kompensavimo būdo susipriešins visuomenė – pensininkus keiksnos automobilių savininkai. Automobilių specialistai sako, kad mokestį reikėtų imti atsižvelgiant ne į variklio darbinį turį, o į išmetamą anglies dvideginio kiekį. Penktadienį valdančiųjų partijų politinė taryba nerado sutarimo dėl automobilių mokesčio įvedimo, todėl tai svarstoma partijose. Lietuva – viena iš nedaugelio Europos šalių, kurioje vis dar nėra automobilių mokesčio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mokestis būtinas

Algirdas Butkevičius, Ministras pirmininkas, LSDP pirmininkas

Daugelis Europos šalių turi tokį mokestį. Jei mes norime lėšas, be kita ko, investuoti ir į kelių infrastruktūrą, šis mokestis labai reikalingas. Aš manau, kad kiekvienas žmogus puikiai supranta, kad jis nori važinėti gerais keliais, kad jie būtų saugūs, nes Lietuvoje, palyginti su kitomis šalimis, kelių infrastruktūrai skiriama itin daug dėmesio. Savivaldybės nuolat kalba apie prastos būklės tiltus ir daugiabučių kiemus. Taigi, pinigų atsirastų ir tokioms problemoms spręsti. Šiuo metu jis (automobilių mokestis – red. past.) būtų skirtas pensijoms kompensuoti, o po to – keliams. Tačiau jei toks mokestis ir nebus įvestas, pažadą kompensuoti pensijas tikrai įgyvendinsime. Labai stipriai pradėjome kovoti su šešėline ekonomika. Priimtas geras sutarimas dėl degalų, įvežamų į mūsų šalį, deklaravimo ir naujos apskaitos. Artimiausiu metu bus imtasi ir kitų priemonių kovai su šešėlyje esančio alkoholio prekyba. Taigi, augant ekonomikai, biudžete ir taip atsiras papildomų pinigų.

REKLAMA

Atbulomis rankomis

Mindaugas Beišys, Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius

Europoje yra tik 4 šalys, kuriose nėra jokio mokesčio transporto priemonėms. Kitos šalys taiko vienokius ar kitokius mokesčius. Tai reikalingas mokestis, kurio įvedimas Lietuvoje netgi labai smarkiai uždelstas. Tačiau ES šalyse, kuriose apmokestinti automobiliai, mokestis skaičiuojamas pagal išmetamo anglies dvideginio emisiją, o šai Lietuvos valdžia mokestį nori įteisinti atbulomis rankomis: ateityje vis tiek reikės grįžti ir lygiuotis prie europinio skaičiavimo standarto. Reikėtų skaičiuoti pagal anglies dvideginio emisiją, nes būtent tokiu būdu ar bent jau iš dalies automobilius apmokestina kitos 19 Europos šalių. Pagal anglies dvideginio emisiją nustatomas automobilio amžius ir jo skleidžiama oro tarša, tačiau sprendimas apmokestinti pagal kubatūrą šių automobilio savybių neatskleidžia. Vis dėlto automobilių apmokestinimas pagal kubatūrą pasirinktas neatsitiktinai, o atlikus skaičiavimus, kad į biudžetą būtų surinkta daugiau pinigų, nei apmokestinant pagal anglies dvideginio emisiją.

Parengė VL žurnalistas Vismantas Žuklevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų