• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jei atsidurtumėte automobilyje, kuris važiuodamas 60 kilometrų per valandą greičiu nuskrietų nuo kelio, slystų šonu ir stogu trenktųsi į medį, veikiausiai neišgyventumėte. Automobilių sporto entuziastas Gvidas Repšys pasakoja, kad prie automobilių vairo su kailiniais sėdusios moterys arba langus tinkamai nusivalyti tingintys vyrais dažniausiai patys prisišaukia nelaimių.

REKLAMA
REKLAMA

Stažas nesvarbu

G. Repšio treniruojamas šiauliečių ekipažas - Mantvydas Repšys ir Aurelijus Tenys – šiemet tapo Lietuvos automobilių ralio čempionais savo klasėje. Pats G. Repšys automobilių sporto liga užsikrėtę daugiau nei prieš du dešimtmečius, kai komandiruočių metu stebėjo automobilių ralio varžybas. Rusas, šiaulietį atvedęs į šį sportą, Sankt Peterburge yra įkūręs mokyklą, kurioje vairuotojus moko elgtis ekstremaliomis sąlygomis.

REKLAMA

„Per vairavimo kursus gaunamos teorijos neužtenka. Nesvarbu, kad tu žinosi, kada reikia susukti vairą, kada paspausti greičio paminą, o kada stabdį, be ekstremalios praktikos sugebėjimai neateina“, – dėstė pašnekovas.

G. Repšys Etaplius.lt pasako, kad itin ekstremalioje situacijoje veikiausiai profesionaliau automobilį galėtų pavyksti suvaldyti 12-mečiui, kuris lenktyniauja kartingais, nei visą gyvenimą automobiliu prasivažinėjusiam pusamžiui vyrui, kuris nėra patekęs į avarines situacijas. Pagrindinė priežastis – šalyje trūksta mokyklų, kuriose būtų mokoma tokio vairavimo.

REKLAMA
REKLAMA

Anot automobilių sporto entuziasto, pensijinio amžiaus sulaukę vairuotojai neturėtų širsti už tai, kad gydytojai jiems nebeleidžia sėsti prie vairo. „Žinoma, yra vairuotojų, kurie per visą gyvenimą turi sukaupę nemažai patirties ir net sulaukę 80 metų vairuoja puikiai. Tačiau jei medikai mato, kad vairuotojas turi problemų su sveikata, tada veikiausiai reikėtų klausyti jų. Nes jei prie vairo sustreikuos širdis, tai gali baigtis rimčiau, nei sankryžoje šiaip stuktelėjus į kitą automobilį“, – kalbėjo G. Repšys.

Saugumas prasideda nuo smulkmenų

G. Repšys tvirtino, kad saugumas keliuose susideda iš elementarių dalykų, tarp kurių – tinkama sėdėsena, taisyklingai laikomas vairas ar net vairuotojo apranga. „Pavyzdžiui, žiemą į automobilį moteriškė įsėda su kailiniais. Tada ji net vairo nebegali tinkamai pasukti. Ką jau kalbėti apie staigų stabdymą su aukštakulniais“, – svarstė specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kai automobiliu reikia manevruoti sudėtingoje situacijoje, tada sutrukdyti gali ne tik netinkama apranga, bet ir netaisyklinga sėdėsena. Esu pastebėjęs, kad jaunimas mėgsta vairuoti atsilošęs sėdynes atgal. Jeigu staiga priešais išnirtų kitas automobilis, tektų staiga imtis veiksmų. Bet jei tu prie vairo esi atsigulęs, tada nespėsi suvaldyti automobilio kad ir koks patyręs vairuotojas būtum“, – teigė G. Repšys.

Pasak jo, nelaimės už kampo tyko aplaidžių vairuotojų, kurie ranka numoja į smulkmenas. „Žiemą būna tokių, kurie tingi nusivalyti langus, todėl prasikrapšto skyle, kad bent kiek matytų ir važiuoja į darbą. Čia net nėra ką kalbėti apie elementarų saugumą“, – Etaplius.lt pasakojo pašnekovas.

REKLAMA

Sportui skirta automobilį reikia sulipdyti iš naujo

Šiauliečių ekipažas, užkopęs ant čempionato nugalėtojų laiptelio, ralio trasas įveikinėja „Honda Civic R Type“ markės automobiliu. G. Repšys išduoda, kad sportui perdaryti automobilį kainuoja brangiau negu įsigyti standartinį modelį. „Raliui ruošiamas automobilis išardomas, tada pervirinamos visos gamyklinės siūlės, kad mašinos kėbulas būtų stabilesnis. Vėliau kėbule montuojami saugos rėmai“, – aiškino automobilių sporto entuziastas. Kad automobilis atitiktų visus saugumo reikalavimus, dar reikia įrengti specialias sėdynes, saugos diržus ir gesinimo sistemą.

REKLAMA

Pasak pašnekovo, sportinį automobilį iki pat griaučių reikia perdaryti todėl, kad jis trasoje galėtų atlaikyti didesnį krūvį. G. Repšys ramino, kad gatvėmis važinėjantys automobiliai nėra tokie „skysti“, kad ir juos reikėtų pulti perdarinėti. Tiesa, automobiliui stogu atsitrenkus į medį net 60 kilometrų per valandą greičiui vairuotojas turėtų mažai šansų išgyventi.

Ko reikia, kad taip nenutiktų? „Yra trys pagrindiniai dalykai – automobilis turi turėti geras padangas, tvarkingus amortizatorius ir prižiūrėtą važiuoklę. Tada, beprotiškai neviršijant greičio, galima išvengti labai daug nelaimių. Jei tie dalykai tvarkingi, tada visa kita daugiausia priklauso nuo vairuotojo“, – pabrėžia G. Repšys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų