REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Italijoje inžinieriai antradienį paryčiais iškėlė pusiau nugrimzdusį kruizinį laivą „Costa Concordia“ ir užbaigė didžiausią kada nors atliktą tokio pobūdžio operaciją.

Italijoje inžinieriai antradienį paryčiais iškėlė pusiau nugrimzdusį kruizinį laivą „Costa Concordia“ ir užbaigė didžiausią kada nors atliktą tokio pobūdžio operaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laivo sirena buvo pirmąkart įjungta nuo pernai sausio 13-ąją įvykusios tragedijos, o jos gaudimą palydėjo plojimai ir džiaugsmingi šūksniai Džilijo salos uoste, pasiekus didžiulio masto gelbėjimo operacijos atomazgą.

REKLAMA

290 metrų ilgio ir 114,5 tūkst. tonų talpos laivas, kuris yra ilgesnis už garsųjį Atlanto vandenyne nuskendusį lainerį „Titanic“ ir daugiau nei dvigubai už jį sunkesnis, iškilo iš jūros tarsi vaiduoklis.

20 mėnesių po vandeniu išbuvęs laivo šonas buvo aprūdijęs ir parudavęs, smarkiai besiskiriantis nuo balto borto, kuris buvo likęs iškilęs virš vandens.

„Kėlimo lynais operacija užbaigta“, – sakė šį projektą prižiūrintis civilinės saugos agentūros vadovas Franco Gabrielli, komentuodamas ant šono nuvirtusio laivo atstatymą į vertikalią padėtį.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak F.Gabrielli, iš jūros iškeltam laivo šonui reikės atlikti „didelį remontą“, o išplukdyti lainerį – prieš supjaustant metalo laužui – planuojama ne anksčiau nei ateinančių metų pavasarį.

Džilijo saloje dirbančios 500 narių turinčios Italijos ir JAV iškėlimo komandos inžinierius Franco Porcellacchia sakė: „Geriau pavykti negalėjo.“

Vietos gyventojai ir „Costa Condordia“ katastrofą išgyvenę žmonės pasakojo, kad juos buvo apėmęs baugus jausmas, kai laivas kilo iš vandens. Pasak jų, tas vaizdas atgaivino prisiminimus apie tragediją, pasiglemžusią 32 žmonių gyvybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Matyti, kaip jis vėl iškyla, man buvo jaudinama, – sakė buvęs laivo keleivis Luciano Castro, atvykęs į vaizdingą salą stebėti iškėlimo operacijos. – Negalėjau to praleisti. Tas laivas galėjo lemti mano galą, bet dabar esu čia, kad papasakočiau šią istoriją.“

Dar niekada anksčiau nebuvo mėginama iškelti tokio didelio nuskendusio keleivinio laivo, o jo korpuso padėtis gelbėtojams pateikė neįprastų iššūkių.

Pareigūnams taip pat teko imtis ypatingų atsargumo priemonių, kad nebūtų užteršti vandenys prie Džilijo salos, kuri yra vienos iš didžiausių Europos saugomų jūrinių teritorijų viduryje.

REKLAMA

Ant šono gulėjęs laivas buvo verčiamas į vertikalią padėtį 36 didžiuliais trosais, o prie jo borto buvo privirintas 11 aukštų pastatui prilygstantis pontonas, kuris buvo pripildytas vandens, kad veiktų kaip atsvaras.

Šiam projektui jau išleista 600 mln. eurų (2,07 mlrd. litų), o draudikai, kuriems teks apmokėti sąskaitas, prognozuoja, kad galutinė kaina gali siekti 1,1 mlrd. JAV dolerių (2,8 mlrd. litų).

Žmogumi, kuris vadovavo operacijai iš vadavietės, įrengtos baržoje, stovinčioje šalia „Costa Concordia“, tapo Nickas Sloane'as  – šios srities ekspertas iš Pietų Afrikos Respublikos, per daugelį metų sukaupęs daug patirties, dirbdamas su kai kuriais didžiausiais pasaulyje sudužusiais laivais.

REKLAMA

Džilijo gyventojai sakė jaučiantys palengvėjimą, kad artėja laikas, kad „Costa Concordia“ pagaliau bus pašalintas iš jų salos pakrantės.

„Visi gyventojai viliasi ir laukia“, – sakė jūreiviškų drabužių krautuvėlės savininkė Giovanna Rum.

14 denių laineris „Costa Concordia“ kadaise buvo prabangūs plaukiojantys pramogų rūmai: jame buvo keturi plaukimo baseinai ir didžiausias kada nors laive įrengtas gydomųjų vandens procedūrų kompleksas.

Laineris užplaukė ant uolų šalia Džilijo, kai priplaukė labai arti šios salos kranto per bravūrišką „parado“ manevrą, kurį įsakė atlikti laivo kapitonas Francesco Schettino.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

F.Schettino, kurį žiniasklaida pramonė „kapitonu bailiu“ ir „labiausiai nekenčiamu žmogumi Italijoje“, nes jis tikriausiai paliko avarijos ištiktą laivą, kai dar nebuvo baigti evakuoti keleiviai, šiuo metu yra teisiamas.

Keturiems įgulos nariams ir laivo savininkės „Costa Crociere“ krizių centro vadovui anksčiau šiais metais buvo skirtos trumpos laisvės atėmimo bausmės dėl jų vaidmens toje katastrofoje.

„Costa Concordia“ sudužo, kai laive buvo 4 229 keleiviai ir įgulos nariai iš 70 šalių. Laineris užplaukė ant uolų, kai daugelis keleivių buvo pradėję pirmąją vakarienę per savo kruizą.

REKLAMA

Po smūgio laivas smarkiai pasviro ir galiausiai nuvirto ant borto sekliuose vandenyse šalia nedidelio Džilijo uosto, tačiau įsakymas palikti lainerį buvo paskelbtas tik praėjus daugiau nei valandai nuo krizės pradžios, o šis delsimas pasirodė esantis pražūtingas.

Tuo metu dėl pasvirimo buvo praktiškai neįmanoma nuleisti gelbėjimosi valčių vienoje laivo pusėje, o žmonėms puolus prie valčių, kurias dar buvo galima panaudoti, kilo didžiulė sumaištis.

Šimtai buvo priversti šokti į vandenį tamsoje ir plaukti į krantą arba nusileisti iš vandens iškilusiu laivo dugnu į apačioje laukiančias valtis.

REKLAMA

Dviejų žmonių – indo padavėjo ir italės keleivės – kūnai iki šiol nerasti. Tikėtina, kad jų palaikai tebėra įstrigę po laivu.

Žuvusio padavėjo brolis Kevinas Rebello ir žuvusios keleivės vyras Elio Vincenzi, kaip tikimasi, antradienį atvyks į Džiliją, prokurorams iš naujo pradedant palaikų paieškas.

„Tebesitikiu rasti savo žmoną. Tai įtemptas laukimas man ir mano dukrai“, – sakė E.Vincenzi.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų