REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors pastaruoju metu jau laužomi stereotipai, kad gydytis dantis veltui yra tas pats kas gydytis „veltui“, tačiau vis dar pasitaiko atvejų, kai nemokamas gydymas tampa tikrų tikriausiu košmaru.

REKLAMA
REKLAMA

Į „Šiaulių naujienas“ kreipėsi net keletas šiauliečių, kurie gydėsi Šiaulių Odontologijos poliklinikoje ir su siaubu prisimena ten dirbančius gydytojus bei nuo šiol ketina gydytis tik privačiuose odontologų kabinetuose, net jei tai ir kainuos krūvą pinigų.

REKLAMA

Du dantis gydė net 7 mėnesius

Šiaulietė, trijų vaikų mama Gintarė Olberkienė sako, kad šiais laikais nemokamomis odontologijos paslaugomis geriau nesinaudoti, nes gydymas prailgs ir pareikalaus daug kantrybės.

G. Olberkienė pati yra medikė – dirba Respublikinės Šiaulių ligoninės Moters ir vaiko klinikoje, tačiau šiuo metu yra motinystės atostogose. Taigi, medikų darbo kasdienybė jai yra gerai žinoma ir jos teigimu, dažnai medikai būna apkaltinami be reikalo, tačiau šiuo atveju moteris sakosi nebetekusi kantrybės ir nutarė problemą kelti į viešumą.

REKLAMA
REKLAMA

Pagausėjus šeimai moteris nusprendė nebesinaudoti privataus odontologo paslaugomis, kaip darė iki šiol, bet išbandyti valstybinę įstaigą ir taip sutaupyti pinigų.  Draugės patarta, užsiregistravo pas Šiaulių odontologijos poliklinikoje dirbančią odontologę Moniką Rančytę.

„Man ją rekomendavo šioje poliklinikoje dirbanti pažįstama. Įtikino, jog dabar viešajame sektoriuje dirba geri specialistai, o jų naudojama technika tokia pati, kokią naudoja ir privatūs kabinetai“, – pasakoja G. Olberkienė. Pirmajam vizitui užsiregistravusi praėjusių metų rugsėjį, prieš pat vizitą sulaukė skambučio iš poliklinikos, jog gydytoja susirgo, todėl vizitas nukeliamas dar mėnesiui. Išlaukusi paskirtojo laiko, moteris buvo dar kartą nemaloniai nustebinta – atėjusi pas gydytoją G. Olberkienė sužinojo, jog telefoninė registracija negalioja, todėl vizitas bus nukeltas dar vienam mėnesiui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kai pagaliau atėjo ilgai laukta vizito diena, džiaugiausi suteikta paslauga ir maloniu gydytojos bendravimu. Ėmiau ją visiems girti ir visus įkalbinėti, jog neverta brangiai mokėti už dantų taisymą, kai tas pačias paslaugas galima gauti pigiau ar visai nemokamai odontologijos poliklinikoje. Tačiau džiūgauti ilgai neteko. Jau per antrąjį vizitą gydytoja nuvylė – taisydama atvirą danties nervą nusprendė, jog galiu pakentėti be vietinės nejautros. Dėl siaubingo skausmo ir kojas kilnojau, ir šokinėjau – pasakyti nieko negalėjau...“, – kaip didžiausią košmarą vizitą pas odontologę prisimena moteris.

REKLAMA

Darbo metodai stulbina

Tąkart, kaip pasakoja G. Olberkienė, gydytoja buvo labai nepatenkinta, todėl baigė darbą danties nesutaisiusi ir paaiškino, jog nejautros negalėjo skirti, nes per daug trumpas vizito laikas. Pacientei pasiteiravus, ar ir kitą kartą vėl teks kęsti skausmą be nejautros, ji išgirdo gąsdinantį teigiamą atsakymą.

„Nenorėjau visko mesti iš karto, tad gydymą tęsiau. Tačiau kuo toliau tuo buvo gražiau – po vieno iš vizitų išėjau ištinusi, nes karštu instrumentu gydytoja prilietė ir nudegino lūpas“, – pasakoja G. Olberkienė. Ir tai dar galutinai neatšaldė moters ryžto dantis gydytis nemokamai. G. Olberkienė, gavusi gydytojos ranka parašytą talonėlį, vėl atėjo paskirtu laiku tęsti gydymo. Tuomet ji sužinojo, kad pasirodo pačios gydytojos M. Rančytės ranka parašytas vizito laikas negalioja. Jai paskirtu laiku į kabinetą buvo pakviestas kitas pacientas ir pasakyta, kad dabar ne jos laikas.

REKLAMA

„Gydytoja net neatsiprašė. Net nepasivargino atsisukti, tik pasakė galinti dar kitam mėnesiui užrašyti. Tada jau trūko kantrybė ir atsisakiau pas šią gydytoją taisytis dantis. Verkdama nuėjau pas administracijos darbuotoją, kuri manęs atsiprašė už gydytojos elgesį ir pasisiūlė užregistruoti pas kitą gydytoją, bet atsisakiau. Nebenoriu net pasižiūrėti į tą įstaigą, kai tiek teko iškęsti“, – su ašaromis akyse pasakoja G. Olberkienė. „Turbūt medikams atrodo, kad jei žmogus atėjo į valstybinę gydymo įstaigą, tai jis neturi pinigų ir su juo galima elgtis bet kaip...“, – nusivylimo neslepia G. Olberkienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Problemų pasitaiko

Šiaulių odontologijos poliklinikoje laikinai einanti vyriausiosios gydytojos pareigas Dalia Gureckienė neneigia, jog nusiskundimų dėl netinkamo gydytojų elgesio pastaruoju metu sulaukiama vis dažniau. „Visokių situacijų pasitaiko, tačiau problemas stengiamės pašalinti. Pasitaiko skundų ir dėl mūsų gydytojų, tačiau nemandagių pacientų taip pat yra nemažai. Gydytojams kartojame, kad poliklinikoje dėmesys skiriamas žmogui, tačiau gydytojas, kuris atlieka procedūrą, irgi žmogus ir gali klysti. Jei įvyksta koks nesusipratimas, aiškinamės, kodėl taip įvyko, tačiau prie kiekvieno gydytojo nuolatos nepastovėsime“, – sako D. Gureckienė.

REKLAMA

„Odontologė Monika Rančytė mūsų poliklinikoje dirba jau keletą metų. Ji puiki specialistė, tačiau lankstumo ir tolerancijos bendraujant su pacientais jai trūksta. Esame gavę skundų dėl šios gydytojos ir elektroniniu paštu. Kadangi tai ne pirmas kartas, kreipsimės į gydytoją, kad ji padarytų išvadas, nes negeras elgesys su pacientas nėra toleruotinas“, – pripažino D. Gureckienė.

Pasak jos, prastas odontologų elgesys atstumia pacientus, todėl žmonės mieliau renkasi privatų odontologijos kabinetą, kai poliklinika yra pilnai aprūpinta visa reikiama technika ir dantų taisymui naudojamomis kokybiškomis medžiagomis.

REKLAMA

Laiką kontroliuoja gydytojas

Pasak D. Gureckienės, jei pacientas pirmą kartą lankosi pas gydytoją, konsultacija teikiama trumpiau nei įprastai, tačiau kai yra atliekamos procedūros, laikas nėra ribojamas – gydytojai dirba tiek, kiek reikia. „Kai kurie pacientai labai jautrūs skausmui, todėl jiems gydytojas turi pasiūlyti nejautrą. Ar pacientui reikia nejautros, sprendžia gydytojas“, – sako D. Gureckienė.

Pasak jos, kartais normalu, kai pacientui vienas dantis yra taisomas ilgiau nei pusę metų. „Tai yra ortodontinis gydymas. Ne visada galima atlikti procedūrą greitai. Serga ir gydytojai, ir patys pacientai, todėl laikas ir išsitempia. Mūsų pacientai užsiregistruoja telefonu ir kartais patys neateina jiems paskirtu laiku, nors atsiranda ir vidinių klaidų“, – kalba D. Gureckienė.  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų