REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar galite įvardyti pačias didžiausias kliūtis, užkertančias kelią inovacijoms ir tobulėjimui? Šią savaitę Johnas Ericksonas, vienas iš kompanijos „Fishbowl“ kapitonų, bando įkalti į galvą ir sukelti diskusiją, kaip kompanijai judėti pirmyn, rašo žurnalas „Forbes“.

REKLAMA
REKLAMA

Žinoma, didžiausia visko kaltininkė – baimė. Esą tai įrodo ir neseniai „Robert Half Group“ atlikta apklausa. Ir vis dėlto, kas priverčia darbuotojus išsigąsti?

REKLAMA

• 30 proc. darbuotojų prisipažino bijantys savo klaidų.

• Kitiems baisu būti atleistiems iš darbo. Pasirodo, ekonomikai lėtėjant, baimė būti išsipirtiems ar pasirodyti mažiau atsidavusiais savo darbui, pasitaiko vis dažniau: dėl jos darbuotojai nė nedrįsta prašyti atostogų. Apklausos rodo, kad jie neišnaudojo vidutiniškai 11 atostogų dienų – 70 proc. atostogų, kurių neišnaudojo 2011 metais.

• Bijo bendrauti su sudėtingais pirkėjais ir klientais.

• Bijo konfliktų su vadybininkais.

• Jaučia auditorijos baimę.

• Bijo konfliktų su kolegomis.

REKLAMA
REKLAMA

Vos 3 proc. visų darbuotojų laiko save bebaimiais. Ar dar stebitės, kad siekis tobulėti kažkur pradingo?

Baimė yra vienas iš didžiausių streso šaltinių. Išradingąją žmogaus sąmonės dalį ugdyti labai sunku, be to, ją panaudoti galima tik visiškai atsipalaidavus. Darbuotojas, kuris jaučia palaikymą, yra vertinamas, žymiai labiau nori sutelkti visą savo energiją, kūrybiškumą ir aistrą kompanijai ir jos tikslams pasiekti. Tokie darbuotojai tobulės ir ieškos naujovių bet kurioje srityje patys savaime, niekieno neraginami. Tuo tarpu, kiti, nuolat dirbantys baimėje, organizacijoje nebegalės ilgiau reikštis ir išnaudoti visų savo gebėjimų, nes jie linkę užsiverti savyje, kad apsisaugotų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip išspręsti tokią mirtiną lygtį? Intriguojanti vadybos konsultanto Wally Haucko filosofija padeda suformuluoti 3 pagrindinius žingsnius, kuriuos „žengti“ gali kiekvienas vadovas. Jais, pasak J. Ericksono, vadovaujasi ir „Fishbowl“ kompanija.

1. Vadovai privalo besąlygiškai pasitikėti savo darbuotojais. Darbdaviai turi viltis, kad jų pavaldiniai elgsis kaip suaugę žmonės, todėl bendrauti su jais kaip su kūrybiškais ir gabiais individais. Jie turi pasitikėti ir rūpintis vienas kitu, žinoma, galvoti ir apie klientus, ir partnerius. W. Hauckas pabrėžia, kad būtent už įgaliojimų suteikimo ir slypi tikrasis pasitikėjimas: kai vadovas savo pavaldiniui suteikia galios, veikimo laisvę. Tokiai koncepcijai būdingas lygiavertiškumas – gavę laisvės ir galios, darbuotojai žino, kad turės duoti grąžą, o vadovas jais pasitiki, todėl jo valia naudojasi garbingai ir teisingai.

REKLAMA

2. Privalu labiau vadovautis principais ir mažiau griežtomis nuostatomis. Pamirškime valdingą priklausomybę, vietoje jos, geriau susitarti dėl pagrindinių veiklos principų, kurių laikytis verta. Teigiama, kad kiekvienas veiksmas yra susijęs su specifinėmis elgesio normomis. „Fishbowl“ kompanijoje yra 7 nepaneigiamos vertybės – pagarba, tikėjimas, pasitikėjimas, ištikimybė, drąsa, dėkingumas ir atsidavimas. Sekdami šiais principais, darbuotojai gali greitai priimti sprendimus ir taip pagerinti savo darbą be jokių vadybininkų priežiūros ar veiklos įvertinimų. Jie gali prisitaikyti prie pokyčių, kurti sprendimus, nesirūpindami griežtomis procedūromis ir kompanijos politika. Trumpai tariant, darbuotojai ilgiau nesibaimina, kad gali padaryti klaidą.

REKLAMA

3. Galiausiai svarbiausia tiesa – prieš kurdami, darbuotojai privalo eksperimentuoti. Bailys taip niekada ir nepabandys, o pasitikėjmo kupinoje aplinkoje, kad ir kaip būtų, tiek pavieniai darbuotojai, tiek jų komandos veikia nuolat bandydami. Galimybę suklysti jie vertina kaip lobį – klaidos ir nesėkmės atveria galimybes pasiekti nuostabių rezultatų.

Atvira komunikacija, kitaip „atdarų durų politika“ yra labai reikalinga, kad visi 3 etapai atneštų naudos. Vienas iš pradinių dalykų – baimę kuriančios atmosferos sunaikinimas. Tai gyvybiškai svarbu norint užtikrinti grįžtamąjį ryšį kiekviename komunikacijos lygmenyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ten, kur atmosfera nesaugi, aptarnaujantis personalas nelinkęs bendrauti, nes mano, kad jų siunčiama žinutė prandings ir nepasieks gavėjo. Todėl komunikacija būna arba paviršutiniška, arba visai išnyksta, o be sveiko grįžtamojo ryšio organizacija nebežinos, kur nukreipti jėgas problemoms spręsti, todėl pastangos nueis perniek, o organizacija praras pirminę energiją.

Privalome ištrūkti iš aplinkos, kuri paremta komandomis ir kontrole. Reikia pašalinti nuolat virš galvos kybančią baimę ir kurti atvirą dialogą, kuris griežtai atskirtų problemą nuo jaudulio ir baimės. „Pulkite problemą, o ne žmogų“,– toks kompanijos „Fishbowl“ šūkis. Taigi, tik šitaip galima judėti pirmyn, o jei priimsite šį iššūkį, pokyčiai priblokš.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų