REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujos Panevėžio pakrašty turinčios iškilti autobusų stoties statybų priešininkai turėtų žiedu apsupę saugoti pagrindinį kliuvinį brangiam projektui – J.Basanavičiaus ir Beržų g. sankirtoje įkurtą „Statoil“ degalinę. Tik dėl jos dujų rezervuaro pietinėje miesto dalyje dar neūžia statybininkų technika.

REKLAMA
REKLAMA

Statybų pradžios nesulaukiantys Panevėžio vadovai ne juokais prakalbo apie bręstantį karą su „Statoil“. Neįkalbėjęs vietinių degalinės vadovų rezervuarą pakasti ar bent aptverti apsaugine tvora, miesto meras Vitalijus Satkevičius nusiuntė notą ir „Statoil“ administracijai į Norvegiją.

REKLAMA

Jei ir norvegai manys, kad dėl būsimosios autobusų stoties jiems neverta investuoti į degalinės rekonstrukciją, Panevėžio vadovas neatmeta bylinėjimosi teisme.

Patekę į spąstus

Autobusų stoties užsakovas Panevėžio autobusų parkas ir investuotojas BIG-PST konsorciumas jau nebeturi vilčių, kad kitų metų vasarą, kaip buvo planuota, atvažiavusiuosius į Aukštaitijos sostinę pasitiks ne septintą dešimtį skaičiuojanti nyki, o moderni stotis.

REKLAMA
REKLAMA

Autobusų parko direktoriaus Rimanto Petukausko teigimu, dar prieš pusantrų metų pradėtą rengti detalųjį planą manyta baigti per pusmetį, dar tiek pat turėjo užtrukti projektavimo darbai, o jau nuo vasaros Beržų g. turėjo virti Panevėžio įvaizdį kilstelėsiančios statybos.

Tačiau detalusis planas dar nebaigtas, projektas nepradėtas ir niekas nežino, kada statybos pajudės iš mirties taško.

Gigantišką projektą sustabdė būsimosios stoties pašonėje įkurtai „Statoil“ degalinei pačios Savivaldybės maždaug prieš dešimtmetį išduotas leidimas rezervuarų statyboms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Teisės aktuose nurodyta tokių statinių apsaugos zona – 80 metrų. Tačiau ne tik nuo būsimosios stoties, bet ir trijų gyvenamųjų namų iki degalinės atstumas gerokai mažesnis – apie 56 metrus.

„Nežinia, kas ir kodėl prieš devynerius metus leido tokioje vietoje statyti dujų rezervuarus, bet dabar dėl to turime didelių problemų“, – „Sekundei“ teigė R.Petukauskas.

Nesutaria, iš kurios kišenės mokėti

Iš mirties taško autobusų stoties statybos pajudėtų, jei, pasak R.Petukausko, dujų rezervuarai būtų užkasti.

REKLAMA

Kol kas Savivaldybė, „Statoil“ ir konsorciumas nesutaria, iš kurios kišenės darbai turėtų būti finansuojami.

„Statoil“ sutinka, kad su jų dujų rezervuarais būtų kas nors daroma, bet klausimas – o kas už tai mokės. Degalinės vadovų pozicija: jei jums reikia, jūs ir privalote finansuoti. Bet tie rezervuarai negali taip stovėti, kaip dabar. Jei kreiptumėmės į teismą, laimėtume, bet sugaištume laiko“, – svarstė R.Petukauskas.

Požeminių rezervuarų alternatyva – esamus aptverti apsaugine tvora – direktorius atmeta. Jo nuomone, nors tvora kainuotų mažiau, tačiau ji nebūtų išeitis – šį rudenį įrengti nebespėtų, be to, pasak R.Petukausko, griozdiškas statinys darkytų miesto vaizdą.

REKLAMA

Direktorius viliasi, kad milijoninį projektą sustabdžiusi degalinė sutiks ir pati atverti piniginę.

„Statoil“ – rimta Norvegijos kompanija, rimtai ir atsakingai žiūrinti į ekologiją ir saugumą. Manau, problemų turime tik su vietiniais jos vadovais Lietuvoje“, – spėja Autobusų parko direktorius.

Nusiteikę ir bylinėtis

Į „Statoil“ akcininkus Norvegijoje viltis deda ir Panevėžio vadovai. Miesto meras Vitalijus Satkevičius laukia užsienio investuotojų Lietuvoje atsako į praėjusią savaitę išsiųstą prašymą ką nors daryti su autobusų stočiai skersai kelio stojusiais dujų rezervuarais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Su „Statoil“ atstovais Lietuvoje kol kas nepavyko susitarti, kad jų rezervuarai nekliudytų mūsų statyboms. Jie motyvuoja turintys visus leidimus, galiojančius ir dabar, o rekonstrukcija pareikalautų papildomų investicijų. Gal centrinė „Statoil“ vadovybė atsižvelgtų į mūsų interesus. Juo labiau kad Panevėžyje jie turi daugiau degalinių“, – viliasi V.Satkevičius.

Jei su degaline nepavyktų geranoriškai susitarti, meras prasitaria, kad išeities gali būti ieškoma per teismus. Kraštutinis variantas Savivaldybei ir investuotojams taip pat nėra priimtinas, nes prasidėjus teismų maratonui stoties statybų pradžią tektų nukelti neribotam laikui.

REKLAMA

Kompromiso neranda

Maždaug milijoną litų į autobusų stoties projektą jau investavusio BIG-PST konsorciumo atstovas Alvydas Misiūnas dėl gaištamo laiko patiriamos žalos dydžio neįvardija, tačiau, pasak jo, užstrigusios statybos nuostolingos ir verslui, ir miestui.

„Buvo planuota statybas pradėti vasarą, bet dar šiandien esame įstrigę ties detaliojo plano rengimo stadija. Kol atstumas nuo rezervuarų iki numatomų statyti objektų neatitiks priešgaisrinės saugos reikalavimų, tol detalusis planas nebus patvirtintas. Dabar nieko nebegalime prognozuoti“, – teigė A.Misiūnas.

REKLAMA

Anot jo, dėl prieš keletą metų išduoto leidimo suskystintų dujų rezervuarus statyti ant žemės į spąstus įkliuvo ir būsimosios stoties užsakovai, ir arčiausiai degalinės esančių daugiaaukščių gyventojai. Į apsaugos zoną patekusiems namams užkirstas kelias į renovaciją – jiems leidimas statyboms negalėtų būti išduotas dėl per arti esančių rezervuarų.

„Statoil“ komunikacijų vadovės Daivos Jokšienės teigimu, 2000 m. statant degalinę buvo gauti visi statyboms ir eksploatacijai reikalingi leidimai ir jie nuolat atnaujinami.

Jos tikinimu, šiemet „Statoil“ atstovas dalyvavo Panevėžio savivaldybės posėdžiuose, kuriuose Priešgaisrinės tarnybos specialistas patvirtino, jog rezervuarai pastatyti tinkamai ir atitinka keliamus saugumo reikalavimus.

Inga KONTRIMAVIČIŪTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų