REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Panevėžio valdžiai pavyko išstumti smulkiuosius verslininkus iš keleivių vežimo verslo mieste. Dar praėjusią savaitę maršrutinių mikroautobusų vairuotojai tarsi skęstantieji griebėsi šiaudo ir patraukė tiesiai į Savivaldybėje tąkart vykstantį Tarybos posėdį.

REKLAMA
REKLAMA

Išnyks nuo rudens

Jie politikams bandė skųstis, kad yra išstumiami iš verslo ir nuo rudens nebegalės vežti keleivių, todėl neteks darbo. Tačiau desperatiškas vežėjų bandymas nepasiteisino.

REKLAMA

Atostogaujantį merą pavaduojanti vicemerė Rimantė Ratinskaitė vakar į pasitarimą sukvietė Panevėžio autobusų parko valdžią ir Savivaldybės keleivinio transporto vežimo specialistus.

Posėdyje nutarta, kad smulkiuosius verslininkus pakeis Panevėžio autobusų parkas. Bendrovė nuo rudens taps vienintele mieste, teiksiančia keleivių vežimo paslaugas.

„Nuo liepos pabaigos iki rugsėjo sutartys su vežėjais pasibaigs. Po truputį išnyks maršrutiniai taksi, todėl Savivaldybė turi užtikrinti, kad bus kas veža keleivius. Tą sprendė komisija“, – aiškino R.Ratinskaitė.

REKLAMA
REKLAMA

Konkurse dalyvavo ir jį laimėjo vienintelė Panevėžio bendrovė, tačiau kokia tai įmonė, kol vyksta teisminiai ginčai, Savivaldybė neatskleidžia.

Žinoma, kad ši bendrovė laimėjo galimybę vežti keleivius trečiuoju ir dešimtuoju maršrutais. Tačiau ir ji, kol teismas konkursą yra sustabdęs, negali pradėti dirbti.

Pakoregavo maršrutus

„Sekundė“ jau rašė, kad konfliktinė situacija Panevėžyje susiklostė po Savivaldybės birželio mėnesį skelbto konkurso – jį smulkieji vežėjai apskundė teismui.

Vežėjai teigė, kad konkurso sąlygos yra palankios tik Savivaldybės įmonei Panevėžio autobusų parkui ir daroma viskas, kad mieste maršrutinių mikroautobusų neliktų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bylinėjamasi iki šiol, konkursas sustabdytas, tačiau vežėjams baigiasi Savivaldybės išduoti leidimai, todėl teikti paslaugų jie nebegalės.

Maršrutinių taksi paslaugas teikiančioms bendrovėms labiausiai nepatiko tai, kad birželį skelbtame konkurse buvo gerokai pakoreguoti maršrutai.

Pasak vežėjų, iki konkurso populiariu trečiuoju maršrutu vyko 13 maršrutinių autobusiukų, o po jo turėjo likti tik trys. Panaši situacija ir dėl dešimtojo maršrutu – buvo 11 mikroautobusų, o konkurse paskelbta, kad paslaugas teiks tik dvi transporto priemonės.

REKLAMA

„Tai kuriam vežėjui išeiti iš rinkos, juk daugybę metų dirbta?“ – Savivaldybės skelbto konkurso sąlygomis stebėjosi individualios įmonės savininkas Laimis Valavičius.

Tai, kad nebuvo pakviesti į pasitarimą Savivaldybėje, vežėjų atstovai vadina jų reikalų ignoravimu.

Skirtingi duomenys

Savivaldybės sprendimus ir konkurso sąlygas R.Ratinskaitė vadina miestiečių reikalų gynimu – esą maršruto pakoreguoti taip, kaip savo laiškuose yra prašę panevėžiečiai.

Vicemerė teigia, kad maršrutinius taksi norėta nukreipti į mažesnes gatveles žmonių patogumui.

REKLAMA

„Mikroautobusai yra manevringesni ir gali sustoti bet kur, autobusams mes turime parengti stoteles“, – aiškino R.Ratinskaitė.

Tačiau savo statistiką pasitelkia ir maršrutinių taksi atstovai. Jie teigia, kad senaisiais maršrutais norėtų vykti didesnė dalis panevėžiečių.

Vežėjai piktinasi jiems siūlomais maršrutais – neva jie sudaryti taip, kad bus prarasta daug klientų ir uždarbio.

„69 procentai miestiečių pasisako, kad autobusų maršrutai sutaptų su smulkiųjų vežėjų maršrutais“, – teigė L.Valavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Smulkieji vežėjai R.Ratinskaitę Tarybos posėdyje yra apkaltinę kaip politikę, stabdančią jų verslą.

Siūlo kompromisą

R.Ratinskaitė vežėjų viešai išsakytus įtarimus, kad proteguojanti Panevėžio autobusų parką, atmeta ir tikina: iš rinkos maršrutinių taksi niekas nenorėjo išstumti – kalti patys vežėjai, nes nenorėjo dalyvauti konkurse.

„Viskas buvo daroma, kad išliktų maršrutiniai taksi, tokie buvo ir gyventojų pageidavimai. O maršrutai buvo pakoreguoti atsižvelgiant į žmonių prašymus, kad panevėžiečiams būtų patogu“, – teigė R.Ratinskaitė.

REKLAMA

Vienintelį kelią išspręsti konfliktui su smulkiaisiais vežėjais vicemerė mato tik jų pasitraukimą iš bylinėjimosi teismuose.

„Yra dvi galimybės: teisminis procesas ir atsiimti ieškinį. Kaip žinote, teismai ilgai užsitęsia, tokiu atveju bus ilgas procesas, bet nebus maršrutinių taksi. Arba apsispręsti turi patys pareiškėjai: jeigu jie atsiima ieškinį, mes, be abejo, toliau vykdome konkursą. Jiems geriausias variantas yra atsiimti teisminius ieškinius, dalyvauti konkursuose ir dirbti, nes kitaip teismas gali labai ilgai užtrukti“, – kalbėjo R.Ratinskaitė.

REKLAMA

Tokį valdžios pasiūlymą smulkieji vežėjai vertina nepatikliai.

Jie teigia, kad konkurse dalyvautų tik paskelbus naujas sąlygas – peržiūrėjus maršrutus ir paslaugas teikiančių maršrutinių taksi skaičių.

„Reikia ieškoti kompromiso, nes teismas nesusitvarkė su savo darbu. Mes skundėme konkurso sąlygas. Tinkamos jos ar ne, teismas turėjo nuspręsti dar prieš pasibaigiant sutartims. Iš naujo konkursuose galima būtų dalyvauti tik tada, jeigu bus peržiūrėtos maršrutų trasos, transporto priemonių skaičius“, – tikino L.Valavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išvadino parazitais

Sumaištis miesto keleivių vežimo rinkoje, atrodo, labiausiai nudžiugino Panevėžio autobusų parko vadovą Rimantą Petukauską. Po pasitarimo Savivaldybėje bendrovės direktorius smulkiuosius vežėjus išvadino kenkėjais.

„Jie mums – ne konkurentai, jie – parazitai. Konkurentų mes turime tarpmiestiniuose reisuose, o jie parazituoja: važiuoja tik tada, kai yra keleivių, ir ten, kur gali dubliuoti autobusus. Tai nėra konkurencija – tai parazitavimas ant mūsų pečių“, – konkurentų pasitraukimą iš vežėjų verslo komentavo R.Petukauskas.

REKLAMA

Paklaustas, kaip Autobusų parkas ketina elgtis, R.Petukauskas papasakojo, kad bus išplėsti visuomeninio transporto maršrutai.

„Jeigu jų nebus, mes rengiamės piko valandomis pasiųsti daugiau autobusų. Dešimtąjį maršrutą teks pratęsti iki „Babilono“ prekybos centro, o tam per metus reikės iki 300 tūkstančių litų papildomų sąnaudų. Tikiuosi, kad dėl išaugusių keleivių skaičiaus tie pinigai sugrįš“, – teigė R.Petukauskas.

Panevėžio autobusų parko direktorius smulkiuosius vežėjus kaltino ir mokesčių nemokėjimu.

„Vairuotojai dirba už pusę minimumo. Kaip jums atrodo, ar jie mokesčius moka? Ar kas bilietuką yra gavęs? Nėra. Niekas nežino, kiek maršrutiniai taksi veža keleivių, nes jie niekam neduoda bilietų. Galime spėti, kad jie veža apie dešimt procentų miesto keleivių. Anksčiau veždavo apie 20 procentų“, – tvirtino R.Petukauskas.

REKLAMA

Tai, kad išstumti smulkieji vežėjai, Panevėžio autobusų parkui, atrodo, nebuvo didelė staigmena. Bendrovė neseniai įsigijo penkis naujus autobusus ir jau spėjo priimti tris darbuotojus, dar daugiau žmonių žadama įdarbinti netolimoje ateityje.

Kaltinimus vadina nepagrįstais

Smulkieji vežėjai kaltinimus dėl mokesčių nemokėjimo vadina nepagrįstais. Jų skaičiavimais, net 80 procentų bilietų nuperkama spaudos kioskuose, esą tai yra pripažinusi ir pati Savivaldybė.

„Jeigu maršrutinių taksi vairuotojai yra vagys, tai iš ko pavogti, kai toks kiekis bilietų parduodamas spaudos kioske? Kioskuose bilietas kainuoja 1,60 lito, o perkant iš vairuotojo – 1,90 lito“, – argumentus išsakė L.Valavičius.

REKLAMA
REKLAMA

„2008 metais sumokėjau 4 tūkstančius 350 litų pelno, turėjau vieną mikroautobusą. Kaip jums atrodo, kam šie pinigai atiteko? Ogi – biudžetui! Iš manęs bilietus perka kur kas mažiau žmonių nei iš spaudos kiosko“, – abejones dėl mokesčių slėpimo bandė išsklaidyti smulkiesiems vežėjams atstovaujantis bendrovės „Vaidė“ direktorius Gediminas Šnyras.

Mantas Tomkūnas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų