• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visi kas turi vairuotojo teises ir važinėja kiekvieną dieną Vilniuje, ne kartą nusikeikia dėl vairuotojų, kurie nesilaiko kultūros, nerodo posūkių, trukdo eismui užėmė vieną ar kitą juostą, ar tiesiog vairuoja „chuliganiškai“.

REKLAMA
REKLAMA

„Chuliganiškas“ vairavimas jau seniai yra vadinamas paprastai – „ereliai už vairo“. Dabar Vilniaus meras, policija ir daugumas kitų, labai trumpai ir aiškiai įvardijo, kas yra „ereliai“ – jaunimas. Vienareikšmiškai, neatsižvelgiant į nieką.

REKLAMA

Dabar mano ir mano kolegų pastebėjimai, kas trukdo eismui ir nemandagiai elgiasi keliuose: visi. Taip, visi. Pensininkai (atėjus pavasariui jų padaugėja), studentai (arba ką tik įsigiję, atsiprašau, išlaikę, teises, arba galvojantys, jog moka labai gerai vairuoti iš prigimties), moterys (jeigu už 5 km reikia pasukti į kairę, važiuojančios kaire juosta ne greičiau, nei 50 km/h nors ženklai leidžia ir 70.

Arba tiesiog viską darančios lėtai ir teisingai), vidutinio amžiaus vyrai ( vairuojantys BMW ar kitą gerą automobilį ir jiems viskas dzin). Vienaip ar kitaip, vairuojame blogai visi, nepaisydami vienos ar kitos etiketo taisyklės, ar elementaraus kelio ženklo.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau Vilniaus meras p. V. Navickas ir kiti garbieji policijos pareigūnai mano kitaip. Chuliganiškai ir neatsižvelgdami į nieką, vairuoja ereliai – JAUNIMAS!

Dabar trumpai paaiškinsiu aprašytą problemą ir jos sprendimo būdus (tiesiog, ne per tą galą).

Visi žinome stacionarius greičio matuoklius, liaudyje vadinamus „inkilais“. Tikriausiai ne daugelis žino, kad per metus yra padaroma 18 tūkst. nuotraukų. Kiek, jomis remiantis, yra nubaudžiama pažeidėjų? 2 arba 3 tūkstančiai. Problema labai paprasta, su tokiu skaičiumi nuotraukų dirba tik 6 pareigūnai. Vilniaus miesto savivaldybė sumanė, jog šį darbą iš policijos reikia atimti. Priežastys tam yra dvi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirma: tuos 6 pareigūnus galima panaudoti „naudingiau“ ir antra: prie 18 tūkst nuotraukų dirbtų 8 žmonės ir taip tikimasi nubausti apie 15 tūkst vairuotojų per metus. Pala, kokia čia matematinė formulė naudojama apskaičiuoti? 6 pareigūnai – 2–3 tūkst. nubaustųjų, 8 pareigūnai – 15 tūkst. Hm. Matyt šitos formulės taip ir likau neišmokęs. Nesvarbu.

Vilniaus savivaldybė tikisi pastatyti dar 10 tokių matuoklių. Kiekvienas jų kainuoja po 40 tūkst. litų (suma gaunasi 400 tūkst). Ir teigia, jog jie atsipirks per metus. Taip, būtent atsipirks. Cituoju:

REKLAMA

„Mieste ketinama įrengti 10 papildomų greičio matuoklių, kurių kiekvienas kainuoja apie 40 tūkst. litų. Šie prietaisai esą turėtų atsipirkti per metus. Savivaldybės skaičiavimu, perėmus greičio matuoklių administravimą, nubaustųjų skaičių nesunkiai pavyktų padidinti iki 15 tūkst. per metus.“

Tai dabar man paaiškinkit, ar tie stacionarūs greičio matuokliai yra pasipelnymo šaltinis, ar prevencinė priemonė?

Toliau, darosi dar įdomiau:

„Su naujais greičio matuokliais miesto gatves turėtų pasiekti ir daugiau „gulinčių policininkų“ – atitvarų, priverčiančių vairuotojus sumažinti greitį. <...>Reikia padaryti taip, kad kelių ereliams net varikliai iškristų, jeigu būtų viršytas greitis“, – ryžtingai kalbėjo V.Navickas.

REKLAMA

Jei važiuodami netyčia pamesit variklį, galite drąsiai kreiptis į miesto merą p. V.Navicką ir prašyti kompensacijos už „pamestą“ variklį. Ne? Sakė negrąžins? Pasižiūrėkite, ar prieš tą gulintį policininką, ar atitvarą buvo kelio ženklas, skelbiantis, jog reikia sumažinti greitį. Nebuvo? Na tuomet pirmyn, paduokite miestą ir/arba kelininkus į teismą. Nieko nepešėt? Ne bėda, Europos žmogaus teisių teismas jums padės!

Vilniuje paskutiniu metu išvis nebeįmanoma normaliai važinėti, nekalbant apie greičio viršijimą. Duobės, duobės ir dar didesnės duobės. Baisu ne tik padangą prasikirsti, bet ir ašį duobėje palikti, nes kelių niekas nebetaiso, juk jie neatsipirks, kaip greičio matuokliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kur teisybė? Pinigų gulintiems policininkams randama. Atsiperkantiems stacionariems greičio matuokliams – randama. Apgailėtinos būklės kelių remontui biudžete pinigų tiesiog nėra.

O visa tai tik kelių erelių pažabojimui! Juokinga. Nuoširdžiai juokinga. Kodėl pas mus problemos amžinai sprendžiamos ne iš to galo? Išduosiu vieną labai didelę paslaptį – padarykite kokių 5 km mokamą trasą, ar, kaip Kačerginėje, žiedą, netoli Vilniaus. Padarykite jį mokamu, už valandą tebūnie simboliniai 5 Lt (na gerai, nors ir 10 Lt). Trasa kažkada atsipirks taip pat, kaip ir greičio matuokliai. Niekas mieste nebevažinės greitai, nes tam bus speciali trasa, kurioje yra saugu, nėra duobių ir ji tam specialiai paruošta. Kodėl Jūs apie tai niekad nepagalvojate?

REKLAMA

Jei jau pradėjome apie kelius ir spaudą, tuomet pažersiu dar vieną „perliuką“.

Pradėkime nuo Vaido Petrošiaus straipsnio. Atsiprašau, kad tai tik nuotrauka  internete straipsnio rasti nepavyko.

Taigi, pradedam:

„Daugelis lenktynių dalyvių tikriausiai dar neseniai lankė vairavimo kursus: jiems, bandau spėti, nuo aštuoniolikos iki dvidešimt penkerių. Nelegalių lenktynių rengėjai – maždaug keturiasdešimties. Suskaičiuoju trisdešimt automobilių. Pusė jų jau tinkami sąvartynui. Kitų techninė būklė gal kiek geresnė. Lenktynėse dalyvauja ir keli beveik nauji.“

REKLAMA

Na taip, tikrai tikrai būtent taip ir ne kitaip. Juokaujat? Iš tų 30 automobilininkų, gal vienas, arba du, neturi dviejų metų stažo. Amžiaus vidurkis, manyčiau, apie 24-25 metus. Organizatoriams 40? Organizuoja tie patys, kurie dalyvauja, taigi jiems irgi apie 25 metus.

Pusė mašinų tinkamų sąvartynui? Gerb. Vaidai, sprendžiat iš pagaminimo metų? Atvažiuoja kelios senos mašinos (pagal gamybos metus) kurių būklė yra DAUG geresnė, nei keliuose važinėjančių 2000 – 2005 metų automobilių. Prižiūrėti, tvarkingi, modifikuotais varikliais, bei stabdžiais ir pakabomis. Ar bent žinot ką tai reiškia?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 Automobilio, tinkamo sąvartynui nėra nei vieno!

„Jau visai artėjant startui, per garsiakalbį rengėjai bando užvirinti greičio mėgėjų kraują: Reikia nebijoti gerokai viršyti greičio, važiuoti per raudoną.“

Nei karto, niekas nėra taip sakęs! Prieš kiekvieną startą rengėjai pasako dalyviams, kad jie laikytųsi kelių eismo taisyklių, neviršytų greičio, važiuotų tvarkingai ir atsakingai.

„Prie Volkswagen Tiguan rikiuojasi automobiliai. Startas! Jo liniją automobiliai kerta kas penkiolika minučių„.

Na čia jau ne tik nesąmonė, tačiau prieštarauja netgi sveikam protui.

REKLAMA

 Pasvarstykime, jeigu dalyvauja tarkim, 50 automobilių, startas 10 valandą vakaro, tai paskutinis automobilis turėtų pataikyti ant rytinių kamščių! P. Vaidai, nemanote, kad tai jau prasilenkia su visais logikos dėsniais? Automobiliai čia „startuoja“ kas 1 min. Jeigu tai galima pavadinti „startu“. Jie tiesiog išvažiuoja pagal legendą.

Na toliau apie jų „važiavimą“ ar skraidymą pažeme net nerašysiu, nes tai tiesiog absurdas.

Tiesiog pasakykite, p. Vaidai, ar tose lenktynėse tikrai dalyvavote? Ar tiesiog rašėte, kaip viena močiutė sakė? O gal tai buvo bandymas dar kartą pasakyti visai liaudžiai, koks blogas jaunimas už vairo?

REKLAMA

Šios orientacinės lenktynės turi dvi medalio puses. Viena: laiko praleidimas. Taip, tai tik laiko praleidimas, gali važiuoti pagal visas taisykles, leisti laiką su draugais, atlikinėti užduotis, o ne mėgautis vairavimu. Antra: kai kurie išties nesilaiko taisyklių ir važiuoja kaip jiems patinka, tačiau tai jau vairuotojų, o ne organizatorių ar tokių lenktynių problema.

Nenorit, kad tai vyktų? Problemos sprendimo būdas aprašytas aukščiau: įrengti specialią trasą prie pat Vilniaus ar kitų miestų, kur tai vyksta.

Po šio straipsnio tikrai buvau pasipiktinęs spauda ir dėl tokių nesąmoningų rašliavų.

Tačiau laikraščio priede perskaičiau dar vieną Vilniaus bėdą!

REKLAMA
REKLAMA

Spėkite kas tai! Ogi sena kaip pasaulis problema. Vėlgi Vilniaus jaunimas yra labai blogas ir naktimis renkasi į aikšteles parėkauti, prisigerti, pašiukšlinti ir pasimušti.

Pasirodo, Vilniuje tokių aikštelių yra net 160. Na tikrai, norėdamas suskaičiuočiau kokia 20. Pati didžiausia problema, kad p. Navickas kasdien važiuodamas į darbą prie Forum Palace mato kalnus šiukšlių! Jaunimas tiesiog atvažiuoja prišiukšlinti ir tiek. Dabar papasakosiu, kaip viskas vyksta. Susirenka mašinos, atvažiuoja pažįstami, atsiveža kavos, ar čipsų, pabendrauja, pakalba, pasijuokia, ir skirstosi namo. Šiukšlių su savimi nesiveža. Kodėl jie palieka vietoje?

Nes tose aikštelėse nėra NEI VIENOS šiukšlių dėžės! Na taip, visi verkia, kad jie šiukšlina, darbuotojams reikia surinkti krūvas atliekų, tačiau negi taip sunku pastatyti kelis konteinerius? Patikėkit manim, visi šiukšles mes į tam skirtas vietas, o dabar palieka tiesiog ant šaligatvio todėl, kad jų nėra kur dėti.

Problema aiški. Problemos sprendimas? Problemą Vilniaus savivaldybė sprendžia šiek tiek kitaip: pristato draudžiamų ženklų automobiliams, kad jaunimas jose nesirinktų. Logiška? Tikriausiai labai. Jeigu daug šiukšlių, pastatom ženklus. O ar nebūtų protingiau, tose vietose kur renkasi jaunimas, pastatyti elementariausių šiukšliadėžių? Nes nei vienoje jaunimo susibūrimo vietoje jų nėra!

Visur užsienyje tokiose aikštelėse yra šiukšlių konteineriai, suoliukai, biotualetai. Visur jose švaru ir tvarkinga, nes yra kur mesti šiukšles, yra kur nueiti prispyrus gamtiniam reikalui, yra netgi kur atsisėsti! Tačiau mūsų valdžia eilinį kartą problemas sprendžia kitaip. Štai tokiais būdais ir problemų sprendimais mes žingsniuojame į Europą!



Karolis Volodkovičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų