REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susisiekimo ministerija planuoja nuo sausio keisti Lietuvoje registruojamų iš trečiųjų šalių atvežtų automobilių atitikties įvertinimo atlikimo tvarką.

REKLAMA
REKLAMA

Anot valdininkų, patikslinta tvarka „užtikrintų, kad prieš registruojant iš trečiųjų šalių, tame tarpe ir JAV, atvežtą automobilį būtų patikrinta daugiau jo parametrų, įsitikinta automobilio saugumu bei atlikta privaloma techninė apžiūra, o visas šis procesas būtų paprastesnis, greitesnis ir automobilio savininkui kainuotų mažiau“.

REKLAMA

Siūloma, kad nuo kitų metų pradžios tokiems automobiliams, be dabar privalomos apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų konstrukcijos, jų skaičiaus, išdėstymo ir spalvinės gamos patikros, būtų papildomai tikrinamas važiuoklės geometrijos atitikimas gamintojo parametrams bei kiti automobilių parametrai, įprastai tikrinami privalomos techninės apžiūros metu.



Viskas – dėl pirkėjo

Rolandas Bražinskas, susisiekimo ministro patarėjas, „Autosalonui“ teigė, kad naujoji tvarka užtikrins vartotojų, t. y. importuotų iš trečiųjų šalių automobilių pirkėjų, teises. „Kaip yra dabar? Važiuoji pas ekspertus, kad jie atliktų šviesos prietaisų įvertinimą, su tuo dokumentu važiuoji į „Regitrą“, tada registruoji automobilį ir parduodi. Tada – jau naujojo savininko rūpesčiai ir dėl techninės apžiūros, ir apskritai dėl mašinos saugumo. O keičiama tvarka iš pradžių numatys apsilankymą servise, kuriame bus tikrinamas ratų suvedimas. Jei mašina bus tvarkinga, su tai bylojančia pažyma reikės važiuoti atlikti visą techninę apžiūrą, ir tik po to – į „Regitrą“, – paaiškino R. Bražinskas.

REKLAMA
REKLAMA

Išlaidų mažiau?

Pasak jo, galutinis naujosios tvarkos rezultatas – apsaugotas automobilio, įvežto iš trečiosios šalies, pirkėjas. „Žmogus, pirkdamas tokią mašiną, galės būti tikras, jog ji – techniškai tvarkinga, su teisinga ratų geometrija. Galų gale taip turėtų baigtis ir piktnaudžiavimas skolinamais šviesos prietaisais – juk po techninės apžiūros pardavėjas nebeišlups Europos standartus atitinkančių žibintų iš, sakykime, amerikietiško automobilio. Kaip jis kitaip parduos mašiną?“ – sakė ministro patarėjas. Be to, pačiam pardavėjui, teigė R. Bražinskas, nauja tvarka bus net pigesnė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dabar reikia mokėti kelis šimtus litų už šviesos prietaisų atitikties įvertinimą. O nauja tvarka numato bendrą kainą už visas paslaugas – tiek ratų suvedimo patikrinimo, tiek žibintų, tiek ir techninės apžiūros. Ir ši kaina bus 20–30 procentų mažesnė nei amerikietiško automobilio pardavėjas moka dabar“, – tikino R. Bražinskas.

Jo teigimu, kiekviename apskrities centre būtų 3–4 servisai, kuriuose būtų atliekama ratų suvedimo patikra. Šiuos servisus konkurso būdu atrinktų techninių apžiūrų centrai.

REKLAMA

Nugalės priešų argumentus

Tuo metu Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos prezidentas Aurimas Jurčius pripažįsta, kad nauja tvarka prekeiviams pridės rūpesčių.

„Taip, rūpesčių bus kiek daugiau. Iš kitos pusės, jei bus kaip žada ministerija, išlaidų bus mažiau – visos procedūros kainuotų iki 400 litų. Be to, bus ir garantija, kad, pavyzdžiui, amerikietišką automobilį nusipirkęs žmogus liks patenkintas ir nebeturės problemų“, – teigė jis.

Vis dėlto A. Jurčius Lietuvoje populiarumo neprarandančių amerikietiškų naudotų automobilių pardavėjams naujoje tvarkoje įžvelgia vieną itin svarbų pranašumą. „Pagaliau nebeliks plačiai skleidžiamų argumentų, jog iš JAV atvežti naudoti automobiliai yra nesaugūs ar techniškai netvarkingi. Juk bus patikrinta ir ratų geometrija konkrečiai, ir šviesos prietaisų atitiktis, ir visa techninė būklė apskritai – neperėję techninės apžiūros mašinos neužregistruosime ir neparduosime“, – sako asociacijos vadovas.



Europietiški – neliečiami

REKLAMA

A. Jurčius sakė nejaučiąs didelės nelygybės, jog tikrinamas iš JAV įvežamų transporto priemonių ratų suvedimas, o iš Europos Sąjungos šalių importuoti naudoti automobiliai tokiai prievolei nepasmerkiami. „Ką darysi, tokie įstatymai. Šiokia tokia nelygybė yra, bet ji – mums tikrai į naudą. Galėsime girtis, kad mūsų mašinos – patikrintos geriau už europietiškas“, – tvirtino prezidentas.

„Pagal ES įstatymus, atlikti iš bendrijos įvežto automobilio atitikties įvertinimą mes net neturime teisės. Precedentas buvo Lenkijoje – ten buvo įvesta papildoma techninė apžiūra tokioms mašinoms, ir Europos Komisija laimėjo teismą prieš lenkus.

Europietiški automobiliai jau yra sertifikuoti, ir jų atitikties niekas nebetikrina. Todėl ir papildomai reikalauti ratų suvedimo patikros mes negalime“, – komentavo R. Bražinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų