• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Konstitucinis Teismas priėmė nagrinėti penkis naujus prašymus, tarp kurių - ir prašymas išnagrinėti kadenciją baigusio prezidento Valdo Adamkaus dekretą dėl bendrovės "Avia Baltika" vadovo Jurijaus Borisovo apdovanojimo Dariaus ir Girėno medaliu.

REKLAMA
REKLAMA

Visi penki prašymai gauti praėjusių metų pabaigoje, informavo Konstitucinio Teismo atstovė spaudai Ramunė Sakalauskaitė.

REKLAMA

Prašymą ištirti prezidento V. Adamkaus dekreto konstitucingumą praėjusį lapkritį pasirašė 30 parlamentarų.

Įvairioms frakcijoms atstovaujantys Seimo nariai nori išsiaiškinti, ar 2001 m. birželio 14 d. prezidento V. Adamkaus pasirašyto dekreto "Dėl apdovanojimo Lietuvos valstybės ordinais ir medaliais Valstybės (Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo) dienos proga" 1 straipsnis ta apimtimi, kuria Dariaus ir Girėno medaliu apdovanojamas UAB "Avia Baltika" prezidentas, Lietuvos aviatorių rėmėjas Jurijus Borisovas, neprieštarauja Konstitucijai ir tuo metu galiojusiam Lietuvos Respublikos ordinų, medalių ir kitų pasižymėjo ženklų įstatymo 128 straipsniui (1993 m. liepos 1 d. redakcija).

REKLAMA
REKLAMA

Seimo nariai abejoja, ar J. Borisovas galėjo būti apdovanotas Dariaus ir Girėno medaliu, nes jis, jų teigimu, buvo teisėsaugos pareigūnų akiratyje, o apdovanoti galima tik lojalius Lietuvos Respublikai asmenis.

Kitame kreipimesi Seimo narių grupė prašo ištirti, ar Seimo 2003 gruodžio 2 d. nutarimas "Dėl Seimo laikinosios tyrimo komisijos dėl galimų grėsmių Lietuvos nacionaliniam saugumui išvados" ta apimtimi, kuria nustatyta, kad "įslaptinta informacija per Prezidentą ir jo patarėjus pasiekdavo tuos asmenis, kurie jos žinoti neturėjo teisės, tarp jų ir tuos, kurių atžvilgiu atliekamas operatyvinis tyrimas", kad "Prezidentas ir kai kurie jo patarėjai darė neleistiną įtaką įmonių privatizavimui ir atskiriems privataus verslo subjektams", kad "Prezidentui toleruojant, jo patarėjai viršijo savo kompetenciją, kišosi į kitų valstybės institucijų veiklą, piktnaudžiavo savo statusu, taip įnešdami sumaištį į valstybės valdymą", neprieštarauja Konstitucijai ir Lietuvos Respublikos Seimo laikinųjų tyrimo komisijų įstatymui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seimo nariams kilo abejonių, ar nebuvo pažeistos Konstitucijos 5 straipsnio 1 ir 2 dalys (valdžių padalijimo principas), 31 straipsnio 1 dalis (nekaltumo prezumpcija), 67 straipsnio 1 dalis (Seimas svarsto ir priima Konstitucijos pataisas), 109 straipsnio 1 dalis (teisingumą vykdo teismai), 114 straipsnio 1 dalis (kišimasis į teisėjų ir teismo darbą užtraukia įstatymo numatytą atsakomybę), teisinės valstybės principas ir Lietuvos Respublikos Seimo laikinųjų tyrimo komisijų įstatymo 3 ir 8 straipsnis.

Dar viename prašyme Seimo narių grupė prašo ištirti, ar Pilietybės įstatymo 18 straipsnis neprieštarauja Konstitucijos 29 ir 12 straipsniui. Pareiškėjo teigimu, ginčijamo įstatymo nuostatos skelbia, kad kiekvienas lietuvis, įgijęs kitos valstybės pilietybę, kartu gali turėti ir Lietuvos Respublikos pilietybę, tačiau tai, kad jos netaikomos lenkų, rusų, žydų ir kitų tautybių Lietuvos Respublikos piliečiams, prieštarauja 29 Konstitucijos straipsniui, įtvirtinančiam lygybės principą.

REKLAMA

Vyriausiasis administracinis teismas prašo ištirti, ar Fizinių asmenų pajamų mokesčio laikinojo įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 1 punktas (1998 m. rugsėjo 29 d. įstatymo redakcija) ta apimtimi, kuria nustatyta, kad "pajamų mokestis neišskaitomas: pensininkams [...] iš kitų užsienio valstybių mokamų pensijų, kurios apmokestintos tose valstybėse", neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnio 1 daliai, skelbiančiai, kad įstatymui, teismui ir kitoms valstybės institucijoms visi asmenys lygūs.

Beje, įstatymas, kurio nuostata ginčijama, šiuo metu nebegalioja - vietoj anksčiau buvusio fizinių asmenų pajamų mokesčio įvestas gyventojų pajamų mokestis.

REKLAMA

Taip pat gautas prašymas iš Panevėžio miesto apylinkės teismo. Šis teismas prašo ištirti, ar Administracinių teisės pažeidimų kodekso 163 2 straipsnyje numatytos baudos (už akcizais apmokestinamų prekių laikymą, gabenimą, naudojimą ar realizavimą pažeidžiant nustatytą tvarką) nėra per didelės ir ar jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnio 1 daliai (įstatymui, teismui ir kitoms valstybės institucijoms visi asmenys yra lygūs), 31 straipsnio 5 daliai (niekas negali būti baudžiamas už tą patį nusikaltimą antrą kartą) bei konstituciniam teisinės valstybės principui.

Konstituciniame Teisme šiuo metu priimti nagrinėti 61 prašymas. Praėjusiais metais Konstitucinis Teismas gavo 50 prašymų.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų