REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtasis “Permainų muzikos” festivalis netrukus paskelbs penktojo Klaipėdos koncertų salės koncertinio sezono pradžią. Pagrindinė jo programa vyks rugsėjo 18 – spalio 17 dienomis, o ją įrėmins koncertai pre scriptum (rugsėjo 12) ir post scriptum (lapkričio 7).

REKLAMA
REKLAMA

Šiemetiniame festivalyje vyrauja šiuolaikinę muziką ir kitas meno sritis sintezuojantys projektai. Išvysime ir išgirsime tikrai netikėtas jungtis, praplečiančias meno suvokimo ribas, žadančias naujus potyrius. Koncertai kvepės ir kvėpuos, akustiniai bei elektroniniai garsai jungsis su vaizdu, judesiu, teatro, baleto, cirko, performanso elementais.

REKLAMA

Antra vertus, „Permainų muzika“ tęsia savo misiją išsamiau supažindinti su iškiliausiais Lietuvos bei užsienio kūrėjais, reikšmingą įtaką dariusiais muzikos istorijos vyksmui, t. y. permainoms. Šįkart didesnis dėmesys skiriamas visame pasaulyje garsių autorių prancūzo Olivier Messiaeno ir vokiečio Karlheinzo Stockhauseno kūrybai. Į festivalį atvyks Lietuvos nacionalinėmis premijomis įvertinti Onutė Narbutaitė ir Vidmantas Bartulis, kadaise apvilkti vienos stilistinės kartos marškiniais ir pavadinti „neoromantikais“.

REKLAMA
REKLAMA

Dešimt festivalio renginių – 8 koncertai ir 2 videoklubai – laukia ištikimiausių ir smalsiausių šiuolaikinės muzikos ir meno gerbėjų.

Pre scriptum: Oro putos

„Oro putos“/ "L'Ecume de le l'air" (Cie Les Apostrophés, Prancūzija) apibūdinamas kaip “akustinis koncertas kontrabosui ir kamuoliukams. Tai įsivaizduojamas pokalbis tarp muzikanto ir žonglieriaus, primenantis apie archajinę judesio ir garso jungtį. Šis dviejų savo srities virtuozų susitikimas žavi paprastumu ir kviečia į intriguojančią kelionę“, - teigia jo sumanytojas žonglierius Martinas Schwietzke, “Oro putas” skleisiantis kartu su kompozitoriumi ir kontrabosininku Micheliu Bismutu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Projekto partneriai - Prancūzų kultūros centras ir Menų spaustuvė.

Paskutinė Vidmanto Bartulio vakarienė

Pagrindinę festivalio programos dalį pradės Vidmanto Bartulio kamerinė opera “Pas de deux” („Paskutinė vakarienė“). Kaip sako jos autorius, tai ”iš esmės rojalistinė opera, pagražinta  revoliuciniais ir kulinariniais atspalviais, dviems aktoriams, dvylikai muzikantų, dirigentui ir virėjui. Jos veiksmas vyksta Didžiosios prancūzų revoliucijos metu.”

Marijos Antuanetės vaidmenį atliks aktorė Audronė Paškonytė, Liudviko XVI-ojo – Evaldas Jaras. Virėją vaidins pats kompozitorius V. Bartulis, o dirigentą – Maestro Donatas Katkus. Režisūra ir scenografija – Jono Arčikausko. Bus į ką pasižiūrėti, paklausyti ir netgi paragauti...

REKLAMA

Kvėpuojanti muzika

Tai Justės Janulytės kūrinio pavadinimas. Jis skambės koncertų salės fojė, papuoštame Dovydo Klimavičiaus oro skulptūromis, kuriose grieš styginių kvartetas ”Chordos”. Kvėpuojančios skulptūros, šviesos ir garso pulsacijos, periodiški muzikantų judesiai kurs hipnotizuojančią erdvę, kurioje publika bus skatinama išbandyti įvairias stebėjimo ir klausymosi pozicijas. O antroji koncerto dalis (Henri Dutilleux, Gyorgy Ligeti, John Zorn) alsuos netikėčiausiomis emocijomis.

Koncertas kompaktinėse plokštelėse

Arba pasak jo atlikėjų, “Concerto in CD”. Jį atliks tik pernai susikūręs, t. y. jauniausias orkestras Lietuvoje – „Diissc Orchestra“. Sumanymo originalumas pirmiausia slypi tame, kad tikrieji orkestrantai yra 8 CD grotuvai. Jais 6 kompozitoriai – Antanas Kučinskas, Antanas Jasenka, Vytautas V. Jurgutis, Martynas Bialobžeskis, Jonas Jurkūnas, Linas Rimša – gros specialiai sukurtą savo bei K. Stockhauseno elektroakustinę kūrybą.

REKLAMA

Dangaus ir žemės dainos

Šis koncertas pavadintas pagal Olivier Messiaeno kūrinį ir dedikuotas jo 100-mečiui. Itin originali, svarbiausioms amžiaus madoms atsispyrusi ir Vakarų bei Rytų kultūras sintezuojanti šio autoriaus kūryba skleidžiasi erdvėje, kuri gyva amžinųjų vertybių artikuliacija.

O. Messieano, jo idėjų inspiruotus J. Mark Scearce‘o, Algirdo Martinaičio, o taip pat Luciano Berio kūrinius išpildys Skaidra Jančaitė (sopranas), Birutė Vainiūnaitė (fortepijonas) ir ansamblis „Musica Humana“: Algirdas Vizgirda (fleita), Robertas Beinaris (obojus), Ričardas Vytas (altas), Raimundas Jasiukaitis (violončelė), Gediminas Kviklys (klavesinas), Saulius Astrauskas (perkusija).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nakties muzika

Naktis – pati  magiškiausia ir labiausiai viliojanti prarasto laiko dalis. Šis muzikos ir vaizdo performansas, supintas iš nakties garsų, tembrų ir spalvų, yra tarsi “sustabdytas laikas”.  

Koncertinės programos sumanytojai Eglė ir Aidai Strimaičiai pasakoja, kad simbolinei “Nakties muzikos” idėjai juos įkvėpė Geoge‘o Crumb‘o kūrinys "Nakties muzika II".  Jame naudojami įvairūs smuiko garso išgavimo būdai, atskleidžiamos perkusinės fortepijono galimybes.

Taip pat bus atlikti Olivier Messiaeno, Arvo Pärto, Giedrės Pauliukevičiūtės-Dabulskienės bei Johno Cage opusai. Visus juos sujungs Artūro Bukausko vaizdo instaliacijos, kurios leis klausytojui pajusti tylą, ramybę, tikėjimą, sielos harmoniją.

REKLAMA

Išėjau, kad nematyčiau...

Kasmet „Permainų muzikoje“ pasirodančio Klaipėdos kamerinio orkestro programą, pavadintą pagal joje skambėsiantį gruzinų kompozitoriaus Giya’os Kancheli opusą, ženklina egzistencinė tema, ypatingas dvasingumas ir emocijų grynumas. Altui (solistas – Arūnas Statkus) ir orkestrui parašytame kūrinyje išraiškingai kalba netgi pauzės.

Šiai muzikai kontrastuos ekspresyvus lenkų kompozitorės Grazynos Bacewicz Koncertas styginių orkestrui. Dar skambės esto Lepo Sumeros Simfonija styginiams ir perkusijai. Simfonija – ypač įprastas žanras šiam kompozitoriui, turinčiam polinkį „ilgų distancijų“ mąstymui ir jautrią klausą simfoniniam skambesiui.

REKLAMA

Teatrališkais gestais bus pažymėtas Felikso Bajoro „Veiksmažodžių siuitos“ bei Algirdo Martinaičio „Artizaros“ atlikimas. Orkestrui diriguosiantis Vytautas Lukočius taip pat gros klavesinu bei fortepijonu.

Post scriptum: Garso kelionė

Festivalio svečių iš Vokietijos „Ensemble für Intuitive Musik Weimar“, pristatomų kartu su  Goethe-Institut Vilnius ir festivaliu „Gaida“, koncertu “Garso kelionė” / “Klangreise” bus paminėtas Karlheinzo Stockhauseno 80-metis.

K. Stockhauzenas – vienas XX a. muzikos simbolių, nuo pat kūrybinio kelio pradžios nuolat buvęs priekyje ir įtvirtinęs daugybę esminių šiuolaikinės muzikos sąvokų. Ši kontroversiška asmenybė liko ištikima sau, nepriklausė jokiai muzikos madai ar krypčiai ir pati viena siekė suvokti šiuolaikinės muzikos kelius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Leipcigo ansamblio susikūrimą paskatino K. Stockhauzeno intuityvios muzikos partitūros. Ansamblio sudėtis – Matthias von Hintzenstern (violončelė), Hansas Tutschku (sintezatorius, elektronika), Danielis Hoffmannas (trimitas, fliugelhornas), Michaelis von Hintzensternas (fortepijonas, sintezatorius). Dar vienas ir labai svarbus ansamblio narys yra kompiuteris, mobili studija, daugiakanalėmis sistemomis kontroliuojanti garso sklidimą erdvėje.

Videoklubai


Elektroninės muzikos gerbėjams skirtas kompozitoriaus Vytauto V. Jurgučio videoklubas “AlvaNoto (Carsten Nicolai) audiovizualinė kūryba“. Elektroninis garsas ir vaizduojamasis menas šiam Vokietijos menininkui yra tarsi mikroskopinio kūrybinio proceso valdymo įrankis.

Videoklubas „Onutės Narbutaitės muzikos tekstai ir kontekstai“ kvies susitikti su kompozitore, teigiančia, kad „mes būtume niekas be inspiracijų, kurias gauname iš aplinkos – iš istorijos, iš meno, iš mus supančių žmonių. Ir smagiausia būna sužinoti, kad tavo muzika taip pat ką nors įkvėpė.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų