REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasak ledų gamintojų, didėjančios kainos ledų paklausos nesumažino. Priešingai, šiemet pardavimai išaugo.

REKLAMA
REKLAMA

Kasmet vis daugiau lietuviškų ledų eksportuojama į įvairias užsienio šalis, todėl ledų gamintojai nebejaučia sezoniškumo, pelnas pastovus ir auga nuolat, ne tik karštuoju metų periodu.



Eksportas išaugo žymiai

REKLAMA

Pasak UAB „Ingman ledai“ marketingo vadovės Vidos Šukienės, jų įmonė per pirmąjį šių metų ketvirtį eksportavo maždaug 1,5 mln. litrų ledų už 5 mln. litų.

„Šių metų pirmąjį ketvirtį eksportuota 11 procentų daugiau litrų ledų nei pernai tą patį laikotarpį. Daugiausiai ledų eksportuojama į Vokietiją, Suomiją, Latviją“, - Verslosavaite.lt sakė V. Šukienė.

„Ingman ledai“ eksportuoja apie 40 procentų savo produkcijos ir žada dar plėstis.

UAB „Vikeda“ generalinis direktorius Stanislovas Blinstrubas teigė, kad eksportas, palyginus pirmus penkis šių metų mėnesius su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu išaugo beveik du kartus.

REKLAMA
REKLAMA

„Praeitais metais eksportuota už 2 mln. litų, o šiais metais už 3,5 mln. litų, - Verslosavaite.lt sakė S. Blinstrubas. – Eksportavome į Vokietiją, JAV, Didžiąją Britaniją, Airiją, Kaliningrado sritį, Latviją, Kanadą, Ispaniją. Eksportą planuojame dar plėsti.“

Išvengia sezoniškumo

Pasak ledų gamintojų, eksportas padeda išvengti sezoniškumo. „Didžiausi ledų pirkėjai – JAV, Kanada, Vokietija, Australija, - teigė S. Blinstrubas. – Žiemos sezono metu eksportuojame 65 procentus visos savo produkcijos, tai leidžia mums nepajausti didelių pardavimų sumažėjimų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

AB „Premia KPC“ generalinis direktorius Arūnas Kontautas teigė, jog tam, kad išvengtų sezoniškumo, jie savo verslą išskaidė.

„Dabar klientams galime pasiūlyti ne tik ledų, bet ir įvairių šaldytų gaminių, - Verslosavaite.lt sakė A. Kontautas. – Didesnė ir įvairesnė pasiūla, eksportas mažina verslo sezoniškumą.

Pasak A. Kontauto, praeitais metais jie pardavė produkcijos už 108 mln. litų, iš kurių 55 mln. litų buvo gauta už ledus. Kiti šaldyti produktai sudaro daugiau nei pusę bendrovės pardavimų.



Ledai pabrango, bet vartojimas nesumažėjo

REKLAMA

Lietuvos ledų gamintojai šiais metais pabrangino ledus 20 procentų, tačiau dėl to lietuviškų ledų pardavimai mūsų šalyje nesumažėjo.

„Per pirmus keturis šių metų mėnesius „Ingman ledai“ Lietuvoje pagamino ir pardavė ledų už 18 mln. litų, t.y. 40 procentų daugiau nei pernai už tą patį laikotarpį, - sakė V. Šukienė. – Tam įtakos turėjo kainų padidėjimas.“

S. Blinstrubas teigė, kad padidėjus ledų kainoms jų pardavimai ne sumažėjo, o priešingai – padidėjo. Per praeitų metų pirmus penkis mėnesius „Vikeda“ Lietuvoje pardavė ledų už 9,5 mln. litų, o šiais metais už 10,5 mln.



Didelė konkurencija

REKLAMA

Remiantis rinkos tyrimų agentūros „A. C. Nielsen“ duomenimis, Lietuvos ledų rinka yra pasiskirsčiusi į maždaug vienodas dalis.

2007 metų spalio-lapkričio mėnesiais UAB „Vikeda“ užėmė 19,5 rinkos, „Premia“ – 19,2, UAB „Ingman ledai“ – 18,9 ir prekybos tinklų ženklų ledai – 12,3 procentų rinkos. Duomenys pateikti pagal prekybos vietų kasų pardavimų duomenis.

Palyginus konkurenciją trijų Baltijos šalių ledų rinkose, Lietuvoje ji yra didžiausia ir aršiausia.

„Lietuvoje yra daug stiprių vietinių gamintojų, o kur dar kitų šalių gamintojai, importuojantys savo produkciją į Lietuvą? - svarsto A. Kontautas. - Į Lietuvą savo gaminius dažniausiai importuoja Latviai, Lenkai, Estai, „Mars Lietuva“, „Nestle“ ir kiti, kurie taip pat nori įsitvirtinti mūsų rinkoje.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak A. Kontauto, dėl aštrios konkurencijos Lietuvoje net prasidėjo bankrotai.

„UAB „Kraitenė“ ant bankroto ribos, o tai parodo, kad visiems neužtenka rinkos“, - sakė A. Kontautas.

Investuoja į naujoves

Pasak V. Šukienės, kovodama su konkurencija, sezoniškumu įmonė plečia savo veiklą, investuoja į gamybą, sandėliavimą ir naujoves.

„Mūsų įmonė ketina plėsti įvairios šaldytos produkcijos platinimą, tai turėtų pagerinti ne sezono metu įmonės finansinius rezultatus, - teigė V. Šukienė. - Šiemet buvo pastatytas pagamintos produkcijos sandėlys, kurio viduje temperatūra siekia minus 25 laipsnius.

Tai pirmas tokio lygio sandėlis Baltijos šalyse, kuris mums leis sumažinti sandėliavimo kaštus ir paspartinti tiekimo grandines procesus.“

Aistė Liudvinaitytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų