REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Drakoniškos bausmės vairuotojams yra naudingos. „Vakaro žinios“ išsiaiškino, kad šiemet keliuose žūva gerokai mažiau žmonių nei pernai, - praneša dienraštis „Vakaro žinios“.

REKLAMA
REKLAMA

Aukų – mažiau

Pernai iki kovo 17-osios keliuose žuvo 26 žmonėmis daugiau nei šiemet per tą patį laiką. Pareigūnai aiškina, kad pastebimą mirtingumo mažėjimą lėmė ne geresnė vairavimo kultūra, o nuo šiemet įsigaliojusios itin griežtos bausmės girtiems vairuotojams ir kelių chuliganams.

REKLAMA

„Labai džiaugiuosi pagerėjusia situacija keliuose, tačiau su nerimu širdyje, - „Vakaro žinioms“ išsidavė Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos viršininkas Saulius Skvernelis. - Kodėl su nerimu? Nes Lietuva neprognozuojama. Baisu per anksti girtis, kad paskui nereikėtų dar labiau nusivilti. Mat dar per trumpas laikotarpis praėjo, kad būtų galima tvirtai teigti, jog situacija tik gerės. Nors tendencijos, kaip jau matyti, džiuginančios.“

REKLAMA
REKLAMA

2007 m. iki kovo vidurio buvo užregistruotos 1099 avarijos, o šiemet - 976; žuvo 116 žmonių, o šiemet - 89; sužeista 1293, o šiemet - 1161; dėl neblaivių vairuotojų kaltės pernai minėtu laikotarpiu buvo užregistruota 114 įvykių, o šiemet - tik 78.

Be abejo, anot eismo priežiūros tarnybos viršininko, būtų daug geriau, jei šie skaičiai būtų dar mažesni ir nuolat mažėtų.

Seniai reikėjo griežtinti!

Griežtesnės bausmės sušvelnino karą keliuose. Tačiau Seimas net pusantrų metų delsė, kol ryžosi imtis drakoniškų priemonių. Kol delsė, Lietuvos keliuose kasdien žūdavo vidutiniškai po du žmones.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo naujam projektui paruošti komisijos pirmininkas Seimo narys Vytautas Čepas stebisi, kodėl jo kolegos piktybiškai delsė priimti tokį reikalingą įstatymą. „Aš, kaip psichologas, negaliu suvokti, kodėl pusantrų metų šis reikalas buvo vilkinamas, - sakė parlamentaras. - Dėl to į Seimo vadovybę kreipiausi gal 6 kartus, bet mano siūlymas pagreitinti šio įstatymo priėmimą vis nebuvo išgirstamas. Piktybiškai buvo delsiama.“

Seimūnas stebėjosi: nejaugi atmintinų dienų sąrašo tvirtinimas - svarbesnis klausimas, mat jam svarstyti Seime buvo suteikta pirmenybė, o kur kas reikalingesnio įstatymo projekto nagrinėjimas - nukeltas.

REKLAMA

„Dirbau net naktimis!“

Kas ir kodėl pusantrų metų laimino mirtį keliuose? „Vakaro žinios“ pernai rugsėjo 28-ąją citavo vieną iš griežtų įstatymų rengėjų Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininką Julių Sabatauską. Politikas tada sakė: „Jokios ypatingos skubos dėl karo keliuose būti negali. Paketas didžiulis, įstatymas - naujos redakcijos. Čia nepaskubėsi.“

Tačiau vakar savo žodžių seimūnas bandė išsiginti. „Jūs juokaujat? - nustebo seimūnas, kai „Vakaro žinios“ jo pasiteiravo, kodėl buvo vilkinamas tokio svarbaus įstatymo priėmimas. - Aš - iš tų, kurie svarstant buvo aktyviausi, stūmė procesą į priekį, labai daug dirbo! Net naktimis dirbau, o jūs kabliukų ieškot!“

REKLAMA

Jis pridūrė, kad pernai sausį būtent opozicijos iniciatyva įstatymo pataisos buvo grąžintos Vyriausybei jas tobulinti. „Tie, kurie garsiai rėkė, net į klausymus neateidavo“, - pyko J.Sabatauskas.

Su vairuotojais negalima susidoroti

Girtas vairavęs ir teismo laukiantis Seimo narys Vladimiras Orechovas neskuba džiaugtis pasitaisiusia situacija keliuose. „Viskas paaiškės, kai ateis vasara, kai visi iš garažų išsitrauks mašinas ir pasirodys plentuose, - sakė parlamentaras. - Kol kas džiaugtis, man atrodo, anksti.“

Gal dabartinė tvarka - per griežta, gal Kelių eismo taisyklių pažeidėjai, ypač pagauti prie vairo su kvapeliu, neturėtų būti taip žiauriai nuskalpuojami? „Dėl kai kurių įstatymo straipsnių turėjau savo nuomonę, ne su visais sutikau, ir manau, kad kai ką reikėtų tobulinti. O šiaip griežtumo irgi reikia, - pareiškė V.Orechovas. - Aišku, ir valstybė turi viską padaryti iki galo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seimūnas atkreipė dėmesį, kad įstatyme nenumatyta, kaip vairuotojai turi būti tikrinami, kokie prietaisai naudojami, kokios vairuotojų teisės ir kt. „Viskas turi būti atliekama skaidriai kaip Amerikoje, - sakė jis. - Kad nekiltų įtarimo, jog su vairuotoju buvo susidorota.“

Būtent dėl to, seimūno nuomone, „skubus įstatymų priėmimas - negerai.“



Virginija Grigaliūnienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų