REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ferrari F430“ kartais dega. Liudininko pasakojimas.

 Ramūnas Fetingis  

 

“Ferrari F430“ nėra itin naujas modelis, jis debiutavo prieš trejus metus. Dubajuje verslininkas iš Panevėžio Audrius Brazdžionis išnuomojo šį automobilį savo sūnui Dariui 24 valandų lenktynių treniruotėms. F430 – pats pigiausias„Ferrari“ modelis, kainuojantis kiek daugiau nei pusė milijono litų. Mašina labai traukia žvilgsnius. Kad tai super automobilis skirtas lenktynėms abejonių nekyla. Agresyvi išvaizda, žemas vos metro ir 20 centimetrų aukščio kėbulas, į kurį įsėdus jautiesi lyg sėdėtum ant žemės. Atnaujintas modelis gan smarkiai primena savo pirmtaką „Ferrari 360 Modena“, tačiau didžioji dauguma detalių yra visiškai naujos.

REKLAMA
REKLAMA

 

 

 

Svarbiausias „Ferrari“ komponentas – žinoma, variklis. Tai naujos kartos 8 cilindrų 4,3 l variklis, išvystantis net 490 AG. Maksimalus šio automobilio greitis – 315 km/h, o iš vietos iki 100 km/h F430 įsibėgėja vos per tris su puse sekundės. Tai vienas greičiausių automobilių planetoje, jo galios ir svorio santykis išties įspūdingas – vienai arklio galiai tenka mažiau nei trys kilogramai. Didelė dalis malonumo – dar ir puikus variklio garsas. Tai pats įspūdingiausias dalykas šiame automobilyje – jo galima klausytis tarsi muzikos.

REKLAMA

 

 

 

Tačiau kasdienai toks automobilis visai nepritaikytas. Pusantros valandos praleidus Dubajaus kamščiuose iš automobilio išlipau lyg senukas. Važiuojant žemais apsisukimais variklis blerbia ir jo garsas tiesiog užgula ausis. Pavarų dėžę perjungus į automatinį režimą automobilio pavaros persijungia grubiai ir nemaloniai. Aštrus vairas taip pat daro meškos paslaugą – važiuojant lėtai išlaikyti automobilį tiesioje trajektorijoje beveik neįmanoma – vairu reikia visą laiką dirbti, nes menkiausiais krustelėjimas ir „Ferrari“ jau važiuoja į šoną.

REKLAMA
REKLAMA


 


Važiuoti lėtai juo neįmanoma, o čia dar nervina ir ergonomikos problemos. Automobilio salonas padengtas natūralia oda, tačiau kitiems elementams pinigų italai aiškiai pagailėjo. Audio aparatūra klaiki lyg pigiam tiuninguotam Golfe. Jos skambesys visiškai bjaurus.

 

 

 

Elektriniai langų pakėlėjai perkelti tiesiai iš „Dacia Logan“ – mygtukai įtaisyti centrinėje konsolėje ir veikia labai negrabiai. Kada įjungta klimato kontrolė ir kada ji išjungta galima tik numanyti – to niekaip nesimato. Todėl reikia tiesiog bandyti – jeigu automobilyje pučiamas šaltas oras, reiškia kondicionierius įjungtas. Jeigu ne – reikia paspausti mygtuką „Off“. Nors mano bandomam automobiliui buvo nepilnas mėnuo laiko, jo temperatūros ir oro pūtimo reguliatoriai išklerę ir veikia labai netiksliai ir grubiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

Tačiau tikriausiai šio automobilio mėgėjai gali tai atleisti – juk čia Ferrari. Nors prisiminus kad jis kainuoja daugiau nei pusė milijono, kyla natūralus klausimas. Už ką?

 

Atsakymas paprastas – už vairavimo malonumą. Vairuotojas prie vairo jaučiasi puikiai. Centrinis akcentas – didelis geltonos spalvos tachometras. Žinoma, legendinis „Manettino“- tai ant vairo įtaisyta rankenėlė, kurios pagalba galima perjungti automobilio važiavimo režimą iš sportinio į lenktyninį ir galimybė deaktyvuoti elektroninę stabilumo programą. O tada – greičiau į atvirą kelią.

REKLAMA

 

 

 

Rasti patogią padėtį nesunku, o kiek pasiknisus su neaiškiais pavarų perjungimo mygtukais ir išvažiavus į tuščią kelio atkarpą galima suprasti, už ką tenka mokėti bent dalį tos pusės milijono. Čia prasideda malonumas.Kai variklio apsisukimai peržengia penkis tūkstančius, mašina tarsi atgyja. Iš keistos ir trūkčiojančios cholerikės ji tampa tikru monstru.

 

Tačiau taip lakstyti galima tik uždaroje trasoje, o kasdien važinėti ir vėl tenka niekingai lėtai ir nepatogiai. Deja, mūsų nuomotas „Ferrari“ lietuvių rankose neišgyveno nei vienos paros. Likus vos pusvalandžiui iki nuomos pabaigos atsitiko keistas ir baisus dalykas. Mažiau negu mėnesio senumo automobilis, pravažiavęs vos 1000 km staiga… užsidegė.

REKLAMA

 

 

„Ferrari“ sudegė visiškai. Anglies pluošto kėbulas tiesiog išsilydė. Atvykę gaisrininkai niekuo nebegalėjo pagelbėti, o automobilyje turėti gesintuvą Jungtiniuose Arabų Emyratuose nebūtina. Tad lietuviams beliko ramiai stebėti pelenų krūva virstantį daugiau kaip pusės milijono vertės automobilį, ir spėlioti, kodėl taip atsitiko.

 

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų