REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
7
Mantas Stonkus (tv3.lt fotomontažas)

Vieni griauna tradicinį pavežėjimo paslaugų modelį, kiti nereikalingus rūbus prikelia antram gyvenimui mainų platformoje, treti – pildo rezervacijų nišą grožio procedūrų išsiilgusiems klientams. Tačiau aktorius, humoristas ir televizijos laidų vedėjas Mantas Stonkus į startuolių rinką žengia su kilnia ir itin asmeniška misija: padėti 8-12 klasės moksleiviams siekti šimtukų ir dešimtukų.

7

Vieni griauna tradicinį pavežėjimo paslaugų modelį, kiti nereikalingus rūbus prikelia antram gyvenimui mainų platformoje, treti – pildo rezervacijų nišą grožio procedūrų išsiilgusiems klientams. Tačiau aktorius, humoristas ir televizijos laidų vedėjas Mantas Stonkus į startuolių rinką žengia su kilnia ir itin asmeniška misija: padėti 8-12 klasės moksleiviams siekti šimtukų ir dešimtukų.

REKLAMA

Spektakliuose vaidinantis, podcastus kuriantis ir beveik tris šimtus tūkstančių sekėjų Instagrame skaičiuojantis Mantas pasuko netikėta linkme. „Su bendraminčiais sukūrėme virtualią mokyklą „Digiklasė“, kurioje kiekvienam moksleiviui suteikiame galimybę tobulėti ir siekti geresnių akademinių rezultatų“, – savo startuolį apibūdino Mantas, pranešime spaudai.

Kardinalus aktoriaus karjeros pokytis įvyko ne dėl madingai skambančios „co-founder“ pozicijos ar viliojančiai greitos startuolių sėkmės. Anot Manto, tikslas yra padėti sunkumų akademinėje srityje patiriantiems moksleiviams ir laužyti iki šiol mokykloje gyvuojančius stereotipus:

REKLAMA
REKLAMA

„Susiėmę mes galime išmokti bet ką. Net ir aš dabar pradėjęs mokytis matematikos, už trejų metų vėl galėčiau laikyti valstybinį brandos egzaminą ir pasiekti aukštų rezultatų“, – beribiais žmogaus sugebėjimais įsitikinęs pramogų verslo atstovas.

REKLAMA

Teko sėdėti ir galiniame suole

Padėti kitiems šiuo metu mokyklos suole sėdintiems vaikams Mantą paskatino skaudžios jo paties paauglystės patirtys. Nors žinomas humoristas geografijos ir lietuvių kalbos klasėse jautėsi it žuvis vandenyje, o laikydamas brandos egzaminus geriausiai išlaikė istorijos egzaminą, tikslieji mokslai sekėsi prasčiau.

„Su matematika susipykau dešimtoje klasėje – šios pamokos nelaukiau labiausiai. Skaičiuoti ir užduotis atlikti pagal taisykles man nepatiko. Mėgau improvizuoti, kurti ir jausti laisvę, o matematikoje to nebuvo“, – samprotavo aktorius.

REKLAMA
REKLAMA

Vietoje tušinuko korepetitorius laikė cigaretę

Akademines spragas Mantas mėgino kamšyti įvairiais būdais. Vienas jų – korepetitoriaus pagalba: „Lankydavausi pas tokį vyresnės kartos mokytoją, kuris už dvidešimt litų mokydavo matematikos. Jis surašydavo užduotis, išeidavo į virtuvę parūkyti ir grįždavo. Žvilgtelėjęs į mano sprendimą pakraipydavo galvą – suprask, nieko gero – ir, surašęs naujus uždavinius, vėl išeidavo parūkyti“, – tragikomiškas anų laikų pamokas prisiminė televizijos laidų vedėjas ir čia pat pridūrė, kad tokių mokytojų ir kainų dabar jau neberasime.

Nenuostabu, kad po kelių tokių pamokų entuziazmas siekti akademinių aukštumų išblėso, o ir privataus korepetitoriaus pamokų kaina buvo sunkiai įkandama. Anot aktoriaus, tikslieji mokslai liko it gūdus miškas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mokykla išmokė suktis gyvenime

Nors Mantas nebuvo pirmūnas, mokykloje aštuonetais mokėsi ir be kalimo. Vienus dalykus išmanė, kitus pavykdavo nusirašyti, trečius paskaičiuodavo: „Šitą temą moku, tą paskaitysiu, o tos jau nebereikės“, – apie linksmą paauglystės laikų aritmetiką pasakojo aktorius.

Tačiau pašnekovas neslėpė, kad prieš brandos egzaminus visgi geri akademiniai pasiekimai rūpėjo. Dvyliktoje klasėje jau tvirtai apsisprendęs, jog studijuos tik Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, Mantas žinojo, kad egzaminus privalo išlaikyti gerai: „Turėjau užsibrėžtą tikslą ir jo siekiau. Ir įstojau“, – įtemptą gyvenimo etapą prisiminė Mantas.

REKLAMA

Su broliu kuria naują švietimo sistemą

Viskas gerai, kas gerai baigiasi. O juk nemalonius mokyklos prisiminimus galima nustumti į tamsiausią pasąmonės kertelę. Bet toks planas – ne Mantui. Televizijos laidų vedėjas patirtas mokyklos problemas šiuo metu sprendžia su broliu Silvestru ir kitais bendraminčiais kurdamas virtualios mokyklos startuolį.

Mantas tiki, jog kartu su komanda gali išspręsti ne vieną švietimo sistemos klaidą. Vietoje apatiškų ir mažus atlyginimus gaunančių mokytojų, pamokas „Digiklasėje“ veda motyvuoti savo srities specialistai, tarp kurių yra ir Kembridžo absolventų. „Mūsų biologijos mokytojas yra atradęs 4 virusus, o jo mokinių valstybinio brandos egzamino vidurkis 93%“, – neįtikėtinus faktus vardina naujai iškeptas startuolis.

REKLAMA

Virtualioje mokykloje atsisakoma ir tradicinio pamokos formato. Čia vyksta kūrybiškos LIVE pamokos, o lentą ir kreidą keičia išmaniosios technologijos, padedančios 8-12 klasių mokiniams lengviau įsisavinti pamokų turinį.

Atvirkščiai nei mokykloje, „Digiklasėje“ kiekviena pakelta ranka yra pastebima ir į visų klausimus atsakoma. Startuolių komanda puoselėja ryšį ir nuoširdų rūpestį, o virtualioje mokykloje jaučiama stipri bendruomeniškumo dvasia. „Į mokinio poreikius ne tik įsiklausome, bet ir suteikiame galimybę prisidėti prie sprendimų ir pokyčių“, – naujos mokyklos konceptą apibrėžė Mantas.

Čia pat humoristas paminėjo, jog virtualioje mokykloje aukščiausio lygio akademinis mokomasis turinys yra pasiekiamas vos už 16€ per mėnesį. Mantas pabrėžė ir dar vieną savo startuolio

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

privalumą – „Digiklasė“ yra visur, kur yra internetas. Moksleiviai LIVE pamokose gali dalyvauti sėdėdami namuose ant sofos ar senamiesčio kavinėje.

„Ši platforma skirta žmogui, kuris vakar nusprendė, jog nori kažką keisti savo gyvenime ir pradėti mokytis. Ir mūsų misija yra pakeisti to moksleivio reputaciją mokykloje, mokytojų ir bendraklasių požiūrį į jį“, – apie antrus šansus kalbėjo Mantas.

M.Stonkus vėlų sekmadienio vakarą socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje pranešė draugams ir gerbėjams, jog savo gyvenime pradeda naują etapą.

Pasidalijęs akimirkomis iš savo mokyklos laikų, žinomas vyras aprašė savo ryškiausius prisiminimus bei paaiškino, kodėl nusprendė, kad atėjo laikas įkurti kiek kitokią mokyklą. 

REKLAMA

„Naujas etapas.

Kai mokiausi vidurinėje mokykloje ir ją pabaigiau, niekada negalvojau, kad ateityje vėl teks kažkada į ją sugrįžti, bet grįžau.

Mano mokyklos atsiminimai dvejopi: prisimenu gerus laikus su klasiokais – buvome kaip vienas kumštis ir tikrai neišskiriami draugai, prisimenu užklasines veiklas – turėjome muzikos grupę, organizavome renginius, o mokyklos pasirodymuose ar vaidinimuose neturėjau sau lygių. Prisimenu ilgąsias pertraukas, per kurias spėdavau ir pavalgyti valgykloje, ir sužaisti mačą krepšinio aikštelėje, ir dar grįžti namo persirengti. Aišku, prisimenu ekskursijas, kai „Arklių muziejaus“ vizitas nublankdavo prieš meilės intrigas ir dramas kelionėje autobusu.

REKLAMA

Kai pradedu galvoti apie pamokas ir mokytojus, suprantu, kad mano prisiminimai šioje vietoje jau ne tokie ryškūs. Nebuvau pats blogiausias mokinys, bet ir tikrai ne pats geriausias. Visada laikiausi per vidurį. Man neblogai sekėsi istorija, gerai sutardavau su mokytoja, nors ji buvo konkuruojančios klasės auklėtoja, žinot, A ir B klasės visada ir visur konkuruoja, bet mes buvome draugai, ir tai yra ta Mokytoja, su kuria pabendraudavau net baigęs studijas, jai paskambinsiu ir parašęs šitą tekstą – kažkaip sučiupo ant jausmų. Labai mėgdavau ir geografijos pamokas, kartais ruošdamasis kitos dienos testui, vadovėlyje nugrybaudavau į tolimesnes temas, ir taip įsitraukdavau, kad užmiršdavau kam ruošiausi, bet didelių nuostolių nepatirdavau, nes mokytoja jautė mano polinkį į improvizaciją, tad vietoj litosferos plokščių sueidavo ir dirvožemių tipai. Bet jei kalbame apie matematiką, chemiją ar fiziką, tai turiu pripažinti, kad tai buvo gūdus miškas man. Kažkuriuo momentu su tėvais dar bandėme samdytis matematikos korepetitorių, bet supratome, kad tai pinigų švaistymas, nes spragos atrodė jau per didelės. Man pasisekė, kad tiksliųjų mokslų neprireikė siekiant savo svajonės, tačiau pasikliauti tik sėkme ne visada galima.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dabar, kai prisimenu save, matau, kad galbūt per anksti nuleidau rankas, bet ir mokytojų elgesys ir komentarai nepridėjo nei pasitikėjimo savimi, nei motyvacijos. Manau, ir dabar egzistuoja praktika, kai artėjant egzaminams mokytojai susikoncentruoja tik į kelis gabiausius mokinius, kitus palikdami antrame plane. Aišku, suprantu ir mokytojus, kuriems gal ne visada užtekdavo laiko pildyti spragas, atsiradusias dėl menkesnių mokinio gabumų, ar prigimtinių savybių. Nesu šios srities specialistas ar diplomuotas mokytojas, bet esu buvęs mokinys. Prisimenu, kai dalyko zubrinimas buvo didesnė vertybė už savarankišką mąstymą ir vertininamas buvo žinių kiekis, o ne gebėjimas jas panaudoti. Mokinių skirstymas į gerus mokinius ir „peristukinus“, bauginimo taktika, kad „iš tavęs nieko nebus“ ir „kur tu dingsi, kai ateis egzaminai“, deja, niekur nedingo ir vis dar egzistuoja.

REKLAMA

Todėl, kartu su bendraminčiais, sukūrėme virtualią mokyklą https://www.digiklase.lt kurioje kiekvienas motyvuotas 8-12 kl. mokinys gaus geriausias sąlygas tobulėjimui ir geresnių akademinių rezultatų siekimui. Mūsų mokytojai – progresyvūs, geriausi savo srities specialistai, tarp kurių – ir Kembridžo absolventai, ir geriausių Lietuvos mokyklų mokytojai. Pavyzdžiui – mūsų biologijos mokytojas yra atradęs 4 unikalius virusus, o jo mokinių valstybinio brandos egzamino vidurkis 93 balai, just sayin’. Mūsų mokyklos tikslas padėti visiems mokiniams, nepriklausomai nuo jų socialinės padėties ar gyvenamosios vietos, esame pasiekiami visur, kur yra internetas. Digiklasės platformoje mes puoselėjame: nuoširdų rūpestį ir dėmesį mokiniui, bei jo pasiekimams; jaunatvišką socialumą, bendruomeniškumą, ne tik  įsiklausome į mokinio poreikius, bet ir suteikiame galimybę prisidėti prie sprendimų ir pokyčių.

Ačiū, mano mokyklai ir Mokytojams, varau mokytis toliau!“ – rašė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų