Milžiniškas „iPhone“ populiarumas ir stulbinantys išmaniųjų telefonų pardavimų rodikliai „Apple“ kompanijai neišvengiamai kelia naujus iššūkius – kaip dar kartą nustebinti savo vartotojus ir išlaikyti bent panašią prekės ženklo gerbėjų minią?
Ir tai reikia padaryti tuomet, kada vartotojų lūkesčiai yra itin išaugę, o išmaniųjų telefonų rinka tiesiog perpildyta konkurencingais kitų gamintojų produktais.
Kaip praneša „The Wall Street Journal“, jau šiandien „Apple“ kompanija turėtų atskleisti naujojo savo produkto – penktosios kartos „iPhone“ telefono – technines savybes. Teigiama, jog kompanija ketina pristatyti dar lengvesnį ir plonesnį „iPhone“ su patobulinta 8 megapikselių vaizdo kamera. Kita vertus, detaliau apie naująjį produktą kompanija kol kas neinformuoja.
Esminis klausimas šiuo atveju yra tai, ar „Apple“ sugebės savo išrankiems klientams pasiūlyti kokių nors naujų ir neregėtų „iPhone 5“ savybių. Didžiausia ligšiolinės „iPhone“ sėkmės priežastis buvo itin patrauklus išmaniojo telefono dizainas bei novatoriškos „iPhone“ techninės galimybės ir programinė įranga.
Visgi pastaruoju metu „Apple“ susiduria su vis aršesne konkurencija išmaniųjų telefonų rinkoje. Štai „Google“ kuriama „Android“ operacinė sistema ir šios platformos programinė įranga daugelyje šalių jau yra populiaresnė nei „Apple“ operacinė sistema. JAV „Android“ užima 43% rinkos, o „Apple“ – 28%. „Motorola" gaminamas „Droid Bionic“ jau dabar lenkia „iPhone“ savo techninėmis galimybėmis, mat turi integruotą 8 megapikselių videokamerą bei suteikia prieigą prie ketvirtosios kartos bevielių tinklų.
Tačiau apklausos rodo, jog „iPhone“ vis dar išlieka geidžiamiausiu produktu išmaniųjų telefonų rinkoje. „ChangeWave Research“ apklausos duomenimis, beveik pusę respondentų, artimiausiu metu ketinančių įsigyti išmanųjį telefoną, patvirtino pirksiantys „iPhone“. Taigi „Apple“ „iPhone“ telefonų paklausa bent jau artimiausiu metu neturėtų skųstis.
Kita vertus, abejojama, ar „Apple“ sugebės pasiūlyti tokias telefono galimybes, kokių viliasi nepasotinami išmaniųjų telefonų vartotojai. Ypač sunku bus nustebinti savo klientus naujais dizaino sprendimais. Tad kažkokių radikalių „iPhone 5" dizaino permainų tikėtis turbūt nereikėtų. Tuo labiau, jog netikėti dizaino sprendimai gali sumažinti paties produkto funkcionalumą.
Tad, anot ekspertų, svarbiausiu „Apple“ iššūkiu tampa programinės telefono įrangos tobulinimas. Kita vertus, „Apple“ politika daugeliu atvejų patvirtina, jog programinės įrangos galimybes kompanija vertina kaip bene svarbiausią savo gaminamų telefonų savybę. Nepaisant to, „Apple“ negali jaustis rami ir užtikrinta. Konkuruojančios kompanijos, tokios kaip „Blackberry“ gaminanti „Research In Motion“ ar „Amazon.com“, iš esmės siūlo lygiavertiškus produktus „Apple“ kuriamoms programoms. Visgi yra ir tokių sričių, kur „Apple“ lenkia savo konkurentus. Štai, pavyzdžiui, praeitais metais „Apple“ pristatė „iPhone“ telefone integruotą balsu valdomo asmeninio asistento programą.
„Apple“ sėkmės istorija, regis, turėtų patvirtinti, jog kompanija su naujais iššūkiais susitvarkys ir šį kartą. 2001 metais pristatytas „iPod“ iš esmės pakeitė tai, kaip žmonės klauso muzikos. Po trejų metų „Apple“ sukūrė „iPod Mini“. O dar po metų kompanija pristatė naujosios kartos „iPod Shuffle“. Akivaizdu, jog „Apple“ visuomet bent žingsniu lenkdavo savo konkurentus.
Ištikimų „Apple“ vartotojų lūkesčiai šiuo atveju taip pat neturėtų būti mažesni. Tad jau netrukus paaiškės, ar „iPhone“ prekės ženklo gerbėjų armija neliks nuvilta.