Atlikus keleivių srautų tyrimus ir miesto gyventojų naudojimosi viešuoju transportu analizę, nustatyta, kad nuo šių metų pradžios miesto autobusų ir troleibusų maršrutuose yra sumažėjęs keleivių skaičius.
Per pirmus šių metų mėnesius pervežta 11 % mažiau keleivių nei praėjusiais metais per tą patį laikotarpį. Jei naktinių maršrutų autobusais 2008 metais buvo pervežama 15 tūkst. keleivių per mėnesį, tai šiais metais naktiniu transportu naudojosi vos 5 tūkstančiai – keleivių skaičius sumažėjo dviem trečdaliais, rašoma pranešime spaudai.
Sumažėjus keleivių skaičiui, nuo balandžio 3 d. Vilniuje sumažės ir naktimis važiuojančių autobusų maršrutai. Pertvarkant viešojo transporto darbą, nuo balandžio 1 dienos kai kurių maršrutų, o nuo balandžio 14 dienos – visų maršrutų autobusai ir troleibusai darbą pradės 5.30 val. ir baigs 23.30 val. Dėl sumažėjusio keleivių skaičiaus atskiruose maršrutuose dienos metu bus padidinti intervalai tarp reisų.
Po 1998-ųjų laiko reformos, inicijuotos tuometinės Europos reikalų ministerijos, Lietuva buvo priskirta pirmajai laiko juostai. Nuo tada visų įstaigų darbuotojai viena valanda paankstino darbo pradžią ir pabaigą (nuo 8.00 iki 17.00 val.).
Tai įtakojo ir viešojo transporto grafikus. 2003 metais, sugrįžus prie vasaros/žiemos laiko, įstaigose darbo laiko pradžia ir pabaiga nepasikeitė. Nepasikeitė ir viešojo transporto darbo pradžia. Tačiau vakarinėmis valandomis maršrutiniai autobusai ir troleibusai, kaip iki „laiko“ reformos, važiavo iki 24.00 val., t.y. viešojo transporto važiavimo laikas išliko pailgėjęs viena valanda. Dėl ilgesnio vairuotojų darbo laiko ir apmokėjimo už viršvalandinį ir naktinį darbą išaugo keleivių vežimo sąnaudos.
Keleivių prašoma sekti informaciją apie maršrutuose besikeičiančią autobusų ir troleibusų eismo tvarką, o įstaigų ir įmonių vadovus – peržiūrėti rytinius bei vakarinius darbo grafikus ir sudaryti sąlygas darbuotojų kelionėms viešuoju transportu.
Apie tai ir kitas viešojo transporto bėdas – LNK žinių videoreportaže.