Kauno savivaldybė šį sprendimą aiškina paprastai – siekiama sumažinti tranzitą senamiestyje. Kauno savivaldybė pranešime spaudai skelbia, jog tranzitas Kauno senamiestyje yra tikrai didelis ir piko metu paralyžiuoja siauras gatves.
„Sumažintos taršos zonoje per dieną vidutiniškai fiksuojame pusantro tūkstančio transporto priemonių. Didelė dalis jų senamiestį pravažiuoja tranzitu. Piko metu automobiliai paralyžiuoja siauras gatveles – sudaro spūstis, kelia triukšmą, didina oro užterštumą“, – pastebi Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Nors neretai šis mokestis vadinamas įvažiavimo mokesčiu, savivaldybė akcentuoja, jog tai – tranzito mokestis, mokamas kertant siaurąsias senamiesčio gatves, mat papildomai už praleistą laiką mokėti nereikės.
„Paprastai tariant, STZ mokestis taikomas tik už tranzitą – nuo įvažiavimo iki išvažiavimo. Senamiesčio teritorijoje užsibuvus ilgiau nei valandą, toliau tereikės susimokėti už likusį stovėjimo laiką“, – prideda M. Matusevičius.
Apie patekimą į STZ įspėja įrengtos švieslentės su užrašu „Mokama zona 2 Eur“ ir kiti informaciniai ženklai.
Kauniečių nuomonė – ne vieninga
Penktadienio popietę naujienų portalas tv3.lt nusprendė pasidomėti, ką gi kauniečiai mano apie šį mokestį. Tad portalo žurnalistas patraukė į Kauno senamiestį. Apklaustų kauniečių nuomonės buvo ypač skirtingos, tačiau galima pastebėti vieną bendrą detalę – apie šį mokestį girdėjo visi apklausti gyventojai, nepriklausomai nuo amžiaus, lyties, ar kelionėms naudojamos transporto priemonės.
Pirmasis kalbintas jauno amžiaus vaikinas teigė, jog naująjį mokestį vertina teigiamai, mat automobilių srautai renginių metu senamiestyje milžiniški, o tai apsunkina gyvenimą pėstiesiems.
„Aš manau, kad šis mokestis – geras dalykas. Anksčiau būdavo ypač nepatogu (patekti į senamiestį, tv3.lt pastaba), kai koks renginys prie Kauno pilies vyksta. Turi eiti per gatvę ir žiūrėti, ar už nugaros mašina atvažiuoja. Dabar maloniau jaučiasi“, – savo patirtimi dalijosi jaunuolis.
Vaikinas patikino, jog pats vairuoja automobilį. Tačiau jis sako, kad mokestis jam netrukdys.
„Manau, jog senamiestį galima labai lengvai apvažiuoti, nėra prasmės kirsti senamiesčio siauromis gatvėmis. Dėl mokesčio automobilių bus dar mažiau, tai labai gerai“, – pridūrė pašnekovas.
Kiek kitaip manė apklausta senjorė. Ji turi vairuotojo teises, tačiau automobilio nebevairuoja. Visgi ji tikina, jog mokestis neturėtų būti taikomas visiems.
„Nesąmonė, klausykit. Jeigu žmogus važiuoja į parduotuvę senamiestyje, turi du eurus mokėti. Jeigu jis gauna menką pensiją, tai kaip jis susimokės?“, – piktinosi senolė.
Visgi ji mano, kad dabar automobilių senamiestyje bus mažiau.
„Taip, mažiau. Daug kas pagailės tų dviejų eurų“, – pridūrė pašnekovė.
Jai antrino kita vyresnio amžiaus moteriškė. Ji automobilio nevairuoja, tad šis mokestis įtakos jos kasdienybei neturės – visgi ji tikina, kad kai kuriems gyventojams patekimas į senamiestį bus ne ypač patogus. Kaip pavyzdį ji pateikia patekimą į Kauno jėzuitų gimnaziją, esančią Senamiestyje. Norint privažiuoti prie šios mokyklos, gali tekti kirsti net kelias į STZ zoną patenkančias gatves – Šv. Gertrūdos gatvę, A. Jakšto gatvę.
„Sunku bus. Ypač kam reikės privežti vaikus prie Jėzuitų mokyklos“, – kalbėjo moteris.
Gana subalansuota nuomone pasidalino kitas jaunesnio amžiaus vaikinas. Sprendimą jis vadina dviprasmišku, nors ir per daug nesipiktina.
„Na, toksai dviprasmiškas sprendimas. Aišku, tai kažkiek sumažintų taršą. Sumažintų eismą, spūstis. Tačiau – ar tai yra tokia didelė, opi problema? Ar tikrai eismas į senamiestį yra toks intensyvus, kad reikia tokių drastiškų priemonių, kokios yra taikomos Vokietijos ar Prancūzijos miestuose? Gaunasi kaip ir turtingų žmonių mokestis. Nežinau, ar labai protinga priemonė“, – svarstė vaikinas.
Vaikinas teigė, jog pats automobilį vairuoja, nors ir retai. Jis pabrėžia, jog į senamiestį automobiliu nevyksta ne tik dėl naujo mokesčio, bet dėl parkavimo vietų trūkumo.
„Šiandien atvykau taksi, tad matyt pavėžėjimo paslaugomis ir naudosiuosi. Šiaip čia yra problema dėl parkavimo – ne visada gali pasistatyti automobilį. Galbūt šis sprendimas sumažins parkavimosi problemą, tai gal ir gerai. Bet pasistengsiu su automobiliu čia nevykti“, – pridūrė pašnekovas.
Na, o vienas solidaus amžiaus vyras portalui teigė, jog palaiko ne tik šį sprendimą, bet ir bet kokius kitus mokesčius automobilių tranzitui senamiestyje. Anot pašnekovo, automobiliams senamiestyje – ne vieta.
„Tik pozityviai vertinu. Vaikšto vaikai, šuniukai. Pabandykite praeiti laisvės alėją – turi žiūrėti, kad neužlėktų ant tavęs“, – įspūdžiais dalijosi vyras.
Pašnekovas pats vairuotojo teisių neturi, nemato prasmės kelionėse automobiliu.
„Niekada, kam man reikia“, – atšovė jis.
Vyras taip pat piktinosi, jog kauniečiai turi per daug automobilių.
„Reikia mokėti. Pažiūrėkite – šeima po tris automobilius turi. Pas mane kieme neįmanoma praeiti, viskas užstatyta. O šeštadienį, žiūrėk, tuščia, visi išvažiuoja. Reikia dėti mokesčius kaip Palangoje. Automobilį reikia pasistatyti toliau nuo centro, o toliau vaikščiok“, – kalbėjo solidaus amžiaus vyriškis.
Kaip probleminę vietą pašnekovas įvardijo M. Daukšos gatvę, o šioje gatvėje tranzitas nuo šiol bus apmokestintas.
Kur galioja šis mokestis?
Pagal Kauno savivaldybės tarybos sprendimą, sumažintos taršos zona apima Kauno teritoriją prie Nemuno ir Neries santakos ir ribojasi su Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis bei Karaliaus Mindaugo prospektu.
Kaip BNS anksčiau nurodė savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, į zoną įtrauktos mažesnės senamiesčio gatvės: M. Valančiaus, A. Jakšto, M. Daukšos, Kumelių, išskyrus A. Mapu, kurioje veikia vaikų darželis.
Mokėjimo būdai
Sumokėti rinkliavą galima per parkavimo programėles, įstaigos „Parkavimas Kaune“ savitarnoje arba parkomatuose. Sumokėjus įvažiavimo rinkliavą, už pirmą stovėjimo valandą senamiestyje mokėti nereikės.
Rinkliavai mokėti nustatomas septynių dienų terminas nuo išvažiavimo iš zonos momento. To nepadarius, informacija bus perduodama savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui dėl administracinės baudos skyrimo.
Kam bus taikomos lengvatos
Rinkliava nebus taikoma sumažintos taršos zonoje nekilnojamojo turto turintiems arba gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims, savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms ir rangovams, neįgaliesiems, miesto renginių organizatoriams, elektromobilių vairuotojams, specialiosioms tarnyboms.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Viskas eina link vakarų metodų.
Lupti pinigus iš vidurinės ir aukštesnės klasės. Už viską po truputį reikalauja mokėti.
Šiaip nepareikalaus, bet prisidengia DEMOKRATIJA.
Va, gyveni demokratiškoje vakarų valstybėje, reiškia galima tave gręžti.
Taip ir bus, kol neaysibusime, kol mokėsime ir tylėsime, o valdžiašūdžiai taškys mūsų pinigus ir toliau.