Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovo vertinimu, uždarius šiuos punktus kitur turėtų būti užtikrinami pajėgumai, kad neilgėtų eilės, neužtruktų patikra bei nenukentėtų jos kokybė.
„Mes tikimės, kad per kitus punktus, kur važiuoja krovininis transportas, laukimo, eilių situacija nepablogės (...) Srautas atitinkamai eis per kitus punktus, kurie yra atidaryti, tai mūsų lūkestis yra, kad ir skirti pajėgumai užtikrins tai, kad tas krovininis transportas, neišilgės jo laukimo terminai, patikros, kokybė nenukentės“, – BNS ketvirtadienį sakė Povilas Drižas.
Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ „Linava“ vežėjus įspėjo, kad eilės gali augti nepaisant to, kad per Šumsko ir Tverečiaus punktus juda tik tuščias krovininis transportas.
„Nepriklausomai nuo to, koks judėjimas buvo šiuose pasienio kontrolės punktuose, ar tai, kad juose judėjo tik tuščias krovininis transportas, uždarymas vis tiek daugiau ar mažiau palies vežėjų darbą. Gali išaugti pasienyje laukiančių vilkikų skaičius“, – pranešime sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.
Valstybės sienos apsaugos tarnybos duomenimis, per šiuos punktus vyksta tik piliečiai, lengvasis transportas ir tušti vilkikai, todėl ypatingo poveikio vilkikų judėjimui per sieną punktų uždarymas neturės.
Tačiau Z. Buivydas eilių augimo tikimybės neatmeta – anot jo, taip atsitiko ir birželio pradžioje, kai Lenkija uždarė punktus su Baltarusija: „Lenkijai uždarius pasienio kontrolės punktus irgi buvo raminama, jog eilės nepadidės, nors reali situacija buvo priešinga“.
Nei „Linava“, nei TTLA nekvestionuoja sprendimo uždaryti punktus ir teigia, kad valstybės saugumas yra prioritetas.
Vyriausybė sprendimą uždaryti Šumsko ir Tverečiaus punktus priėmė trečiadienį dėl geopolitinių aplinkybių ir grėsmių sumažinimo bei galimybės nukreipti pasienio kontrolės tikrinimus atliekančius pareigūnus į kitus punktus. Vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės teigimu, taip pasielgta tiek dėl samdinių grupuotės „Wagner“ keliamos grėsmės, tiek siekiant sumažinti kontrabandos srautus.
Lenkija ir Lietuva liepos pabaigoje paskelbė, kad dėl Baltarusijoje esančių „Wagner“ samdinių grėsmės svarstoma galimybė visiškai uždaryti sienas su šia šalimi. Tačiau Lietuvos vežėjų atstovai teigia abejojantys, ar tokie atskiri sprendimai įmanomi.
„Jeigu yra daromi tokie veiksmai – blokuojama išorinė Europos Sąjungos siena – tai, mūsų nuomone, tokie veiksmai turėtų būti daromi tik kartu, regioniniu sprendimu, su Latvija ir Estija, Lenkija, o net ir Suomija kartu, jeigu neįmanoma to padaryti Europos Sąjungos mastu, nes viena Lietuva, padariusi tokį sprendimą, politiškai galbūt ir bus atlikusi kažkokį veiksmą, bet praktikoje kažin ar bus naudos, nes prekybos srautai (...) ir toliau tekės per tą pačią Latviją, Lenkiją ar Suomiją“, – BNS teigė TTLA vadovas P. Drižas.
Z. Buivydas BNS sakė manantis, kad sienos tarp Lietuvos ir Baltarusijos uždaryti negalima, kol valstybės nenutraukė prekybinių ir diplomatinių ryšių.
„Man atrodo, kad neturėtų būti uždaroma, nes vis tiek yra prekybiniai, diplomatiniai santykiai ir taip toliau. Nežinau, kaip pasakyti – šaunama sau į kojas“, – sakė „Linavos“ generalinis sekretorius.
Liepos pabaigoje Z. Buivydas BNS teigė, kad uždarius Lietuvos sieną su Baltarusiją vilkikai į Rytus važiuotų per Latvijoje esantį Paterniekų pasienio kontrolės punktą, ten persikeltų ir transporto eilės. „Linavos“ duomenimis, šiuo metu krovinių pervežimais į Rytus dar gali verstis apie 300 nedidelių Lietuvos transporto paslaugų įmonių.