Nors sovietmečio laikų keleivinių liftų gamintojai rekomendavo juos naudoti dvidešimt penkerius metus, dauguma šalies liftų šiandien daug senesni, įrengti prieš 24–30 metų, o pirmajam, seniausiam Tauragės liftui, – 39-eri. Naudotis jais- tikrai nepigu.
Tauragės liftų techninę dalį prižiūrinčios UAB „Klaipėdos liftai“ direktorius Kazimieras Kazakevičius tvirtina, kad į juodąjį sąrašą Tauragės liftai nėra įtraukti, Klaipėdoje yra daug senesnių liftų, nugyvenusių ir keturias dešimtis metų. Tauragės gyventojai jau turėtų pasvarstyti apie liftų renovaciją ir tam kaupti pinigėlius. Tačiau tauragiškiai ir taip nepatenkinti šiemet pabrangusiu mokesčiu už liftą. Net pats „Klaipėdos liftų“ vadovas pripažįsta, kad lifto mokestis Tauragėje – šokiruojantis.Už žmogų – beveik 20 litų
Septynis liftus Tauragėje eksploatuoja UAB „Tauragės butų ūkis“. Sutartį su UAB „Klaipėdos liftai“ „Tauragės butų ūkis“ sudarė maždaug prieš dešimtmetį. Tauragėje bendrovės, galinčios teikti tokią paslaugą, nėra.
Ilgus metus keleivinio lifto mokesčio kaina nesikeitė, o štai šių metų sausį šoktelėjo pusantro karto. Kaip „Tauragės kurjerį“ informavo „Tauragės butų ūkio“ direktorė Edita Vaitkutė-Zinkė, už vieno keleivinio lifto techninę priežiūrą ir remontą daugiabučio gyventojai per mėnesį moka 710,40 Lt .
Pasak J.Tumo-Vaižganto gatvės 134-ojo namo bendrijos pirmininko Stanislovo Žilionio, už abiejų šio namo liftų techninę priežiūrą bendrovei „Klaipėdos liftai“ per mėnesį tenka pakloti apie 1600 litų. Vienam gyventojui tenka mokėti po 18 litų, iki kainų pakėlimo už liftą tereikėjo mokėti apie 12 litų. Gyventojai tokiu kainų šoktelėjimu, be abejo, nepatenkinti.
Ketino iš Tauragės pasitraukti
„Klaipėdos liftų“ direktorius Kazimieras Kazakevičius sakė suprantąs, kad mėnesinis mokestis už liftą šokiruojantis, bet alternatyvos jis nematąs.
– Liftų administratoriai priešinosi kainų pakėlimui, tačiau mes dirbome nuostolingai. Netgi galvojome apie pasitraukimą. Mokesčio be jokio pagrindo nepakėlėme. Prieš pakeldami kainą turėjome smulkmeniškai ją pagrįsti, pateikti visus dokumentus. Tačiau ir pakėlę mokestį Tauragėje dirbame, galima sakyti, negaudami pelno, – sakė K.Kazakevičius.
„Klaipėdos liftų“ direktorius neslėpė, kad Klaipėdos devynaukščių gyventojai už liftus moka žymiai mažiau nei tauragiškiai, tačiau kiek, neatskleidė. Esą tai komercinė paslaptis.
„Tauragės kurjeris“ susisiekė su vienu Klaipėdos gyventoju. Pasak jo, už liftą vienam jo šeimos nariui reikia mokėti 7 litus per mėnesį. Kitų daugiaaukščių gyventojams tenka mokėti ir 15 litų.
„Klaipėdos liftai“ atlieka liftų techninę priežiūrą ir remontą. Liftų techninė apžiūra turi būti atliekama kartą per mėnesį. Kas 15 dienų vykdomi dispečerinės techninės įrangos tikrinimai. Kartą per metus kita valstybės įgaliota įmonė atlieka dalinį techninį patikrinimą, o kartą kas trejus metus – visą techninį patikrinimą.
Dispečerės budi iki vidurnakčio
Daugelį metų Tauragėje veikia „Klaipėdos liftų“ Tauragės liftų filialo Liftų dispečerizacijos punktas. Jau vienuoliktus metus dispečerės-liftininkės įsikūrusios Dariaus ir Girėno g. 38 name, kur veikia seniausias liftas Tauragės mieste.
Dispečerizacijos punkte pakaitomis – nuo 7 iki 24 valandos budi trys moterys, apmokytos pašalinti smulkius gedimus. Jų žinioje – 11 keleivinių liftų Tauragės devynaukščiuose, taip pat ligoninėje, poliklinikoje, gimdymo namuose, viešbutyje ir kitur. Jei prireikia, dispečerės-liftininkės į pagalbą kviečiasi elektromechaniką.
Dvidešimt ketverius metus vyriausiąja dispečere-liftininke dirbanti Regina Gobridienė „Tauragės kurjeriui“ pasidžiaugė, kad per tiek metų neatsitiko nė vienos nelaimės, kurioje nukentėtų žmonės ar kiltų pavojus žmonių gyvybėms. Menkų užstrigimų esą pasitaiko, tačiau laikinas problemas išspręsti pavyksta pačioms dispečerėms-liftininkėms arba elektromechanikui. Kiek pamena R.Gobridienė, paskutinį kartą dėl spynos lifte žmonės užstrigo liepos 22-osios vakarą, apie pusę aštuonių. Liftas užstrigo aštuntame aukšte. Išlaisvinti žmones pavyko jai pačiai.
Per garsiakalbį girdi, kas dedasi lifte
Visi lifto gedimai registruojami „avariniame žurnale“. Tai, kas vyksta liftuose, dispečerės-liftininkės gali sužinoti įsijungusios garsiakalbius.
Kartais avarinės pagalbos mygtuką nuspaudę žmonės tenori paerzinti. Dispečerėms-liftininkėms tenka išklausyti įvairių užgauliojimų, keiksmažodžių ir net grasinimų. Ypač tuomet, kai per lifto garsiakalbį bando įspėti nedrausmingus keleivius. Kartais po vidurnakčio neblaivių asmenų tenka prašyti, kad išliptų iš lifto. Būna, kad prireikia ir policijos pagalbos. Dažniausiai, anot R.Gobridienės, liftai užstringa dėl pačių gyventojų ir pas juos besilankančių asmenų kaltės. Dispečerėms-liftininkėms labiausiai pikta, kad kai kurie žmonės piktybiškai suniokoja liftų mygtukus.
– Žmonės dar neįsisąmonino, kad liftas – bendras daugiabučių savininkų turtas ir jį reikia saugoti, prižiūrėti kaip savo paties turtą, – sakė pašnekovė.