Nuo rugpjūčio 1 d. Kaune įsigaliojo įvažiavimo į senamiestį mokestis. Savivaldybė šį sprendimą aiškina paprastai – siekiama sumažinti tranzitą senamiestyje.
Ir trečiadienį savivaldybė savo „Facebook“ paskyroje pranešė, jog transporto tranzitą senamiesčio gatvėmis pavyko sumažinti net trečdaliu.
Apie šį mokestį naujienų portalas tv3.lt pranešė ir anksčiau – tik įgyvendinus mokestį, kauniečiai išsakė gana skirtingas nuomones. Vienus kauniečius naujas mokestis erzino, o kita pritarė idėjai.
Be to, mokestis sukelia ir tam tikrų nepatogumų kurjeriams, kurie turi apvažiuoti apmokęstintas zonas.
Miesto savivaldybė giriasi sumažėjusiu tranzitu
Trečiadienį Kauno miesto savivaldybė savo „Facebook“ puslapyje pranešė, įvedus mokestį tranzitas sumažėjo trečdaliu
„Pirmieji pokyčiai – automobilių tranzitas čia sumenko trečdaliu. Tai natūraliai mažina oro taršą, triukšmo lygį ir spūstis siaurose gatvelėse. Ryškesnį efektą pamatysime rugsėjį“, – pranešė Kauno savivaldybė.
Po šiuo įrašu gyventojai paliko ne vieną kritišką komentarą. Štai žinomo architekto Lino Tuleikio nuomone, taršos bus tik daugiau, o savivaldybės pateikiami skaičiai – laužti iš piršto.
„Tai natūraliai mažina taršą“ – iš piršto laužtas teiginys. Niekas natūraliai nevyksta, automobiliai apvažiuodami šią zoną įveikia ilgesnį kelią ir tai didina taršą. Kauno savivaldybė neatlieka tikrų pokyčių tyrimų, bet užsiima tuščiais reklaminiais teiginiais, kurie neatitinka tikrovės“, – rašė architektas.
Kitas gyventojas kėlė klausimą, ar nebus taip, kad sumažėjęs tranzitas senamiestyje lems padidėjusį tranzitą kitose miesto vietose.
„Mašinų mieste tikrai nesumažėjo, dėl šios zonos, tiesiog apkrova didesnė pagrdindinėms gatvėms, kurios ir taip yra užkištos dėl vykdomų darbų.
Kokiais konkrečiais darbais bus vykdoma "ekologija" iš surinkų pinigų? Ar tiesiog yra įsakymas surinkti daugiau?“, – klausė kaunietis.
Dar viena gyventoja rašė, jog ekologijos Kaune nė su žiburiu nerasi.
„Bet toks sakyčiau kremlinis naratyvas durnių įjungus nesamones skleisti. Visų pirma, ten nebuvo kažkokio baisaus tranzito. Atmetus vietinius gyventojus, verslus, klientus, tėvus vežančius vaikus į ugdymo įstaigas –tai mizeris ten pravažiuodavo šiaip sau. O dabar metinis parkavimo leidimas nuo 1200 eur. Kai kitoj gatvėj 800 eur.
Dar vienas dalykas – motociklai su atsuktais decibelais kažkoks košmaras kuris miesto valdžiai nerūpi. O apie šalia senamiesčio esančius didelius transporto mazgus net nekalbu. Tai klausimas – kur ta ekologija?“, – piktinosi gyventoja.
Naujienų portalas tv3.lt paprašė Kauno miesto savivaldybės tiksliau pakomentuoti, kaip gi buvo įvertintas tranzito sumažėjimas, bei ar negalėjo tranzitas padidėti kitose miesto vietose. Kai gausime atsakymą, papildysime.
Kauniečiai vieningos nuomonės neturi
Naujienų portalas tv3.lt nusprendė pasidomėti, kaip gi kauniečiai vertina ne tik naujajį mokestį, bet ir savivaldybės teiginius, esą sumažėjo tranzitas.
Jauno amžiaus mergina tikino, jog pati gyvena senamiestyje ir automobiliu nesinaudoja. Visgi, ji skirtumo nepastebi.
„Nieko nepastebėjau“, – atsakė mergina, paklausus, ar jos vertinimu tranzitas senamiestyje sumažėjo.
Vyresnio amžiaus moteris tikino, jog Kauno miesto savivaldybės keliama problema – išpųsta.
„Taip labai negražiai pasakysiu – vilkikai čia niekad nevažinėjo. Bet žmonės prekes vežioja, tai nežinau kaip jiems problemas išsprendė. Dideli autobusai irgi nevažiuoja“, – kalbėjo kaunietė.
Ji pridūrė, jog mokestis ko gero neišspręs problematiškiausių miesto taškų problemų.
„Toks tas ir mokestis. Aš pati gyvenu į STZ nepatenkančioje gatvėje, ji visiškai nepravažiuojama ir mokesčio nepadarė. Bet yra mokyklos, kur tėvai norės privežti vaikus, nes mus gąsdina, kad jų vienų paleisti negalima. Tai tokie neapgalvoti sprendimai“, – pridūrė kaunietė.
Vienas vidutinio amžiaus vyras teigė, jog tranzitas galėjo ir sumažėti
„Gali būti, kad sumažėjo. Bet aš tame didelio pliuso nematau – žmonių centre mažiau bus“, – svarstė pašnekovas.
Jo nuomone, tranzito kitose gatvėse ko gero bus daugiau.
„Žinoma, Birštono gatve tie patys automobiliai turės kažkaip pravažiuoti. Bet kad tų automobilių būtų buvę labai daug, aš taip nemanau“, – teigė vyras.
Vyresnio amžiaus moteris teigė, jog pati dabar automobiliu senamiestyje važinėja mažiau.
„Aš mažiau važiuoju. O teisingai – nėra čia ko važinėti. Bet pamatysime, kaip bus rudenį, kai vaikeliai eis į mokyklą, o daug tėvų vaikelius vežioja. Bus truputį trinties“, – kalbėjo moteris.
„Jaunimas važiavo ir važiuos. O vat vyresni gyventojai skaičiuoja pinigus“, – pridūrė ji.
Kur galioja šis mokestis?
Pagal Kauno savivaldybės tarybos sprendimą, sumažintos taršos zona apima Kauno teritoriją prie Nemuno ir Neries santakos ir ribojasi su Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis bei Karaliaus Mindaugo prospektu.
Kaip BNS anksčiau nurodė savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, į zoną įtrauktos mažesnės senamiesčio gatvės: M. Valančiaus, A. Jakšto, M. Daukšos, Kumelių, išskyrus A. Mapu, kurioje veikia vaikų darželis.
Mokėjimo būdai
Sumokėti rinkliavą galima per parkavimo programėlę „carOne“, įstaigos „Parkavimas Kaune“ savitarnoje (adresu https://parkavimaskaune.lt/) arba parkomatuose. Sumokėjus įvažiavimo rinkliavą, už pirmą stovėjimo valandą senamiestyje mokėti nereikės.
Rinkliavai mokėti nustatomas septynių dienų terminas nuo išvažiavimo iš zonos momento. To nepadarius, informacija bus perduodama savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui dėl administracinės baudos skyrimo.
Kam bus taikomos lengvatos
Rinkliava nebus taikoma sumažintos taršos zonoje nekilnojamojo turto turintiems arba gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims, savivaldybės kontroliuojamoms įmonėms ir rangovams, neįgaliesiems, miesto renginių organizatoriams, elektromobilių vairuotojams, specialiosioms tarnyboms.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!