Kretingos Marijos Tiškevičiūtės mokykloje, kurioje specializuotose klasėse mokosi įvairius sutrikimus turintys vaikai, buvo užfiksuotas vietinę bendruomenę sukrėtęs incidentas.
Socialinio tinklo „Tiktok“ platformoje buvo pasidalintas trumpas vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip mokykloje dvi darbuotojos kalbasi su ant grindų gulinčiu jaunuoliu.
Matosi, kaip viena iš moterų klūpi prie mokinio kojų ir kažką kala plaktuku, tačiau staiga paima vaiko delną ir grasinančiai užsimoja įrankiu. Tuomet darbuotoja pradeda stotis ir vaizdo įrašas pasibaigia.
Šokiruojantis vaizdo įrašas netruko išplisti vietinėje bendruomenėje, o į jį socialiniuose tinkluose sureagavo Kretingos rajono meras Antantas Kalnius, kuris teigė, kad įvykio metu mokiniai nenukentėjo.
„Socialiniuose tinkluose pasklidęs įrašas, kuriame užfiksuotos prie negalią turinčio vaiko palinkusios ir plaktuku grasinančiai mojuojančios dvi Kretingos M. Tiškevičiūtės mokyklos darbuotojos.
Pabrėšiu, kad smurtas prieš vaiką nebuvo panaudotas. Tačiau švietimo įstaigoje net ir toks elgesys yra netoleruotinas. Tad dar ryte mokyklos direktorė pradėjo tarnybinį patikrinimą, o kiek vėliau – pačios darbuotojos atsiprašė ir parašė prašymus išeiti iš darbo“, – vakar rašė Kretingos rajono meras.
Teigia, kad darbuotoja norėjo pajuokauti
Naujienų portalo tv3.lt žurnalistai susisiekė ir su M. Tiškevičiūtės mokyklos direktore Ramune Liukiene, kuri patvirtino, kad įvykio metu mokiniai nenukentėjo.
Be to, kaip pasakoja mokyklos direktorė, užfiksuotame vaizdo įraše buvo rodomos dvi mokykloje dirbusios mokinių padėjėjos, kurios kalbėjosi su mokiniu, kuriam yra sudėtinga vaikščioti.
„Jis visada pas mus guli tai ant žemės, tai ant laiptų, tai dar kur nors, nes jam paprasčiausiai yra sudėtinga vaikščioti. Jis nesinaudoja vežimėliu, tačiau vaikšto ribotą laiką, tai tas jo gulėjimas yra natūralus dalykas, kurį jis daro kiekvieną dieną“, – aiškino R. Liukienė.
„Matomam vaizde atrodo, kad padėjėjos tarsi būtų jį paguldžiusios arba, neduok Dieve, nutrenkusios plaktuku. Tai iš tikrųjų taip nėra. Jis tiesiog guli savo vietoje, padėjėjos klūpo šalia, nes (...) šitam mūsų korpuse mokinio padėjėjos yra atsakingos už techninę dalį. Tai yra, vaikų pervežimą iš vienos patalpos į kitą, vaikų išvežimą į lauką, vaikščiojimą su jais“, – prideda ji.
R. Liukienė priduria, kad tam, jog galėtų padėti vaikams, turintiems judėjimo negalią ar mobilumo problemų, pasiekti mokyklos patalpas, mokinio padėjėjos naudoja mobilius vežimėlius, kurių dalis yra senos kartos.
Todėl, pasak direktorės, mokinio padėjėjos su savimi ir turėjo plaktuką, kuriuo reikėjo sureguliuoti vežimėlį, kad jį būtų galima tinkamai naudoti. O būtent tą, vaizdo įrašo metu, ir darė mokyklos darbuotoja.
„Šiai dienai turim galbūt keturis naujosios kartos mobilius vežimėlius (...), tačiau tie senieji, kurių dalis jų yra visiškai mediniai, turi geležines srieges, kurios neleidžia vaikui, kuris turi trigerius arba yra paralyžiuotas, būti mobilizuotam.
Tai kartais mums reikia plaktuko pagalbos ir iš tiesų tas plaktukas nėra naudojamas nei ugdymo procese, nei, neduok Dieve, auklėjimo procese“, – aiškino mokyklos direktorė.
O prieš mokinį užsimojusi plaktuku mokinio padėjėja, pasak R. Liukienės, esą norėjo pajuokauti su mokiniu, kas taip pat buvo užfiksuota vaizdo įraše.
„Aš tą girdėjau ir pati matau, ir viską suprantu. Tai iš tikrųjų gaila, kad daugiau nebesitęsė tas įrašas, nes originalus įrašas baigėsi būtent ties tuo, kad visi pradeda juoktis ir juokiasi tiek mokinio padėjėjos, tiek patys mokiniai“, – R. Liukienė.
Visgi mokyklos direktorė pripažino, kad toks mokinių padėjėjų pajuokavimas buvo netinkamas, o apie nutikusį įvykį iškart buvo informuoti ir mokinių tėvai.
„Pripažįstam visiškai kaltę, kad tikrai tai buvo ne laiku, ne vietoje ir tokių dalykų neturėtų būti“, – teigė R. Liukienė, kuri pridūrė, kad abi mokinio padėjėjos, įvertinusios situaciją, nusprendė pateikti prašymus išeiti iš darbo.
Vaiko teisių atstovai tikslinasi aplinkybes
Kretingos M. Tiškevičiūtės mokykloje užfiksuotu įvykiu susidomėjo ir Valstybinė vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba, kuri šiuo metu aiškinasi įvykio aplinkybes ir vertina vaiko situaciją.
„Spręsime, kokia pagalba gali būti reikalinga galimai nukentėjusiam vaikui, šeimai. Primename, kad prireikus pagalbos, vaikui ir šeimai ją teikia socialiniai partneriai. Tačiau vaiko teisių gynėjai lieka įsitraukę į procesą, o esant poreikiui, gali inicijuoti papildomas paslaugas.
Šioje situacijoje labiausiai neramina tai, kad netinkamą elgesį vaikas galimai patyrė iš mokyklos atstovo. Toks suaugusiojo poelgis gali palikti gilią emocinę traumą vaikui ir griauna jo pasitikėjimą žmogumi, kuris jam turėtų būti aukštos moralės pavyzdžiu.
Kalbant apie vaiko saugumą ugdymo įstaigoje, svarbu pasakyti, kad saugią aplinką ir sklandų ugdymo procesą vaikui visų pirma užtikrina visa mokyklos bendruomenė. Kiekvienos ugdymo įstaigos uždavinys – apsaugoti vaikus nuo smurto, stabdyti netinkamą elgesį prieš juos.
Bendraujant su paaugliais iššūkių tikrai gali pasitaikyti, ir tai yra normalu. Atminkime, kad ypač paauglystė yra sudėtingas vaiko raidos etapas, kurį dažnai lydi maištavimas, savęs pažinimo paieškos, emocijų audros. Gali būti, kad vaikas pasielgs neatsakingai, tačiau suaugusio žmogaus atsakomybė yra suprasti, kodėl ir kokiais atvejais įsiplieskia vaiko emocijos, kas jas iššaukia. Bet kokioje krizinėje situacijoje suaugęs žmogus pirmiausia turėtų nurimti pats, pasitelkti savitvardą, tik tada apgalvotai ir konstruktyviai galės pasirūpinti vaiku ir suvaldyti iššūkius.
Su vaikais dirbančiam personalui svarbu nuolat gilinti savo emocinį raštingumą, rasti tinkamus emocijų valdymo įrankius.
Taip pat svarbu atminti, kad jeigu vaikas pasielgė neapgalvotai ar neatsakingai, buvo nepagarbus su vyresniu žmogumi, o gal smurtavo prieš silpnesnį, toks vaiko elgesys dažniausiai yra jo pagalbos šauksmas. Tokiu būdu vaikas paprastai rodo, kad jis pats susiduria su emociniais iššūkiais. Mokykla turi puikių pagalbos vaikui įrankių. Jei vaikas patiria elgesio iššūkių, jam reikalingos paslaugos, kurių mokykla negali suteikti, gali būti organizuojama savivaldybės vaiko gerovės komisija ir joje sudaromas kitų paslaugų planas.
Tėvai, išleisdami vaiką į darželį ar mokyklą, tikisi, kad ten bus pasirūpinta vaiko ugdymu ir saugumu bei tinkamu emociniu klimatu.
Tad kviestume mokyklų bendruomenes būti dėmesingas ir rūpintis, kad vaikams ugdymo įstaigoje būtų saugu, jauku ir gera. Drauge tėvams ar vaiko globėjams reikėtų išlikti dėmesingiems ir pastebėti, ar palydėtas į darželį ar į mokyklą išleistas vaikas pasilieka ten noriai, nepakito jo nuotaika arba elgesys grįžus į namus“, – komentare raštu nurodė Valstybinės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos atstovai.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!