Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pareigūnai išnagrinėjo Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos planavimo ir koordinavimo teisinį reglamentavimą. Išanalizuotos projektų atrankos nustatymo ir planavimo, išankstinio kvietimo bei projektų sąrašo sudarymo procedūros.Konstatuota, kad ŠMM nustatytos projektų planavimo teisinio reglamentavimo procedūros yra ydingos, kadangi sudaromos prielaidos korupcijai pasireikšti, paliktos diskrecijos galimybės, nepakankamas kontrolės mechanizmas.
Analizuojant nustatyti keli atvejai, kai ŠMM struktūriniai padaliniai, planuodami valstybės projektus pagal Nacionalinę studijų programą, nesilaikė 2007–2013 m. ES struktūrinės paramos panaudojimo procedūras reglamentuojančių teisės aktų.
STT specialistų vertinimu, šiuo metu galiojantis valstybės projektų planavimo proceso reglamentavimas sudaro sąlygas viešojo administravimo institucijų vadovams savo nuožiūra, be Stebėsenos komiteto patvirtinimo, papildyti remiamų veiklų sąrašus bei galimų pareiškėjų ratą. Toks teisinis reglamentavimas neatitinka Europos Tarybos reglamento (Nr. 1083/2006) nuostatų ir sudaro prielaidas korupcijai pasireikšti.
Vienas iš pagrindinių STT siūlymų ŠMM – pakartotinai teikti Stebėsenos komitetui tvirtinti finansuojamų veiksmų programų atrankos kriterijų pakeitimus, kai yra keičiami ir nustatomi nauji galimi pareiškėjai, o jų požymiai neatitinka valstybės projektų, skirtų valstybės institucijų kompetencijai priskirtoms funkcijoms įgyvendinti, rūšies.