Į sausakimšą automobilių stovėjimo aikštelę įrieda studentė Greta. Mergina skuba į egzaminą, tad neabejotinai apsidžiaugia čia radusi vietą savo mašinai. Gretai kone kasdien tenka rinktis – arba mokėti už parkavimą, arba palikti automobilį toliau ir pėdinti iki paskaitų 15 minučių. Žiemą tai jos tikrai nevilioja.
Tačiau jau netrukus ir Gretai, ir kitiems vilniečiams, ir miesto svečiams už parkavimą gali tekti dar gerokai labiau pakratyti pinigines. Iki šiol čia buvusi raudonoji zona tikriausiai bus paversta mėlynąja ir dar pabrangs. Tad valandos parkavimas čia atsieis nebe 1,8 euro, o 2,5 euro.
Ketinama branginti ir parkavimą raudonojoje zonoje. Iki šiol kainavęs 0,9 euro dabar atsieis 1,5 euro už valandą. Ji taip pat bus išplėsta. Nemažai iki šiol buvusių nemokamų vietų senamiesčio prieigose būtų įtrauktos į žaliąją zoną, kur stovėjimo valanda kainuoja 0,3 euro.
Tačiau rinkliavos didinimo iniciatoriai atkerta, kad parkavimo kainos sostinėje nedidintos pastaruosius dvylika metų. Pirštu beda į kaimynes. Esą Rygoje ir Taline vairuotojams tenka dar plačiau atverti pinigines. Rygoje pirma parkavimo valanda senamiestyje kainuoja 5 eurus, o kiekviena papildoma valanda – 8 eurus. Taline - 6 eurus už valandą.
Nors palyginus su Ryga ir Talinu, Vilniuje parkavimo kainos ir po jų kėlimo mažesnės, kaip, beje, ir lietuvių atlyginimai, bent kuriam laikui gali atsipūsti klaipėdiečiai ir kauniečiai. Klaipėdoje brangiausiai už valandą bus mokama 0,9 euro, o Kaune brangiausias parkavimas ir toliau išliks tik Rotušės aikštėje – kasdien už valandą po 1,2 euro. Savaitgaliais ir naktimis mokėti nereikia.
Tiesa, sostinės valdininkai tikina, kad iš vilniečių ir Vilniaus svečių surinkti pinigai vėjais esą nenueis – bus gerinamos stovėjimo aikštelės ir parkavimo vietos. Be to, iš tų pinigų ketinama finansuoti viešojo transporto sistemą. O to reikės, nes į Vilniaus centrą kelioms valandoms bus gerokai pigiau važiuoti dviračiu, autobusu, troleibusu ar net taksi.
Plačiau apie tai TV3 reportaže