Įvertino KET pokyčius: gali būti daug pykčio ir „jovalo“

Valdžia priėmė didžiulius Kelių eismo taisyklių (KET) pokyčius. Nuo kitų metų atsiras nauji kelio ženklai, šviesoforai viešajam transportui bei specialios gatvės dviratininkams. Susisiekimo ministerija tikisi, kad tai prisidės prie eismo saugumo, tačiau ekspertai įspėja – jei KET pakeitimai nebus gerai paaiškinti visuomenei, keliuose gali kilti chaosas.

Apie KET pokyčius naujienų portalo tv3.lt aktualių pokalbių laidoje „Dienos pjūvis“ pasakojo Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis specialistas Dmitrij Bial ir žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius Vitoldas Milius.

Dviračių gatvė – naujas eismo organizavimo būdas

„Vienas iš svarbiausių pakeitimų – dviračių gatvė. Tai yra savotiškas eismo organizavimo būdas, kai tam tikros ramaus, lėto eismo gatvės, pavyzdžiui, senamiesčio gatvelės, kurios yra pakankamai siauros, ten būtų įvestas dviračių gatvės eismo organizavimo būdas ir galiotų trys pagrindinės taisyklės.

Tose gatvėse greitis bus ribojamas iki 30 km/h; toje gatvėje negali vykti jokie lenkimo manevrai, išvažiuoti į priešpriešinę eismo juostą būtų draudžiama ir trečia taisyklė – dviratininkai ta gatve nebūtinai važiuoja prie pat važiuojamosios dalies dešinio krašto, nebūtinai viena eile, o gali važiuoti ir naudotis visu gatvės pločiu“, – vieną svarbiausių KET pakeitimų paaiškino D. Bial.

Susisiekimo ministerijos specialisto teigimu, tai naujas eismo organizavimo būdas, kurį naudoja ir kitos Europos Sąjungos valstybės. Pasak jo, šis pakeitimas skirtas tvariam dviračių transporto tinklui tose vietose, kur nėra galimybių įrengti atskirus dviračių takus ar dviračių juostas.

„Laikui bėgant ne tik dviračių gatvių tinklas, bet ir dviračių takų, dviračių juostų tinklas plėsis ir bus žymiai patogesnis ir saugesnis dviratininkų judėjimui“, – laidoje „Dienos pjūvis“ kalbėjo D. Bial.

Pasak jo, dviračių gatvė turės būti siaura, tad jei dabar egzistuojančios gatvės, kurioms numatyta priskirti šį eismo organizavimo būdą, yra per plačios, ateityje jos gali būti susiaurintos. D. Bial teigimu, norint jas susiaurinti, jose, pavyzdžiui, galėtų būti įrengiamos automobilių stovėjimo vietos ar nukreipimo salelės.

„Niekas nekalba apie tranzitines gatves ar gatves, kur natūralus transporto srautas važiuoja 50, 60 ar 70 km/h greičiu. Viskas spręsis kompleksiškai ir palaipsniui. Nemanau, kad reikėtų baimintis dėl kažkokių grūsčių“, – sakė pašnekovas.

Naujas kelio ženklas padės pažaboti paspirtukininkų savivalę?

Kita naujovė – kelio ženklas „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“. Šiuo kelio ženklu bus draudžiamas elektrinių paspirtukų eismas kai kuriose gatvėse.

„Tikėtina, <...> kad tokie draudžiamieji kelio ženklai galėtų būti įrengiami tose vietose, kur iš tiesų motorinių dviračių eismas apsunkina ir kelia pavojų pėsčiųjų eismui.

Kalbame apie alėjas, tokias gatves, ar jos būtų siauros, ar pakankamai plačios, kurios skirtos pėsčiųjų judėjimui.

REKLAMA

Tose vietose, kur tas pėsčiųjų eismas yra pakankamai intensyvus, dažnu atveju <...> šios transporto priemonės kelia pėstiesiems pavojų, kai pralekia šalia pėsčiųjų nesumažinus greičio“, – kalbėjo D. Bial.

Konkrečios gatves, kuriose atsiras tiek dviračių gatvės eismo reguliavimas, tiek ženklas, draudžiantis elektrinių paspirtukų eismą, anot D. Bial, nuspręs miestų savivaldybes.

Daug naujovių viešajam transportui

Kitas svarbus pakeitimas – atsiras dvi maršrutinio eismo juostos – A ir A+. A juostoje galės važiuoti vien tik tai maršrutinis viešasis transportas ir šiose eismo juostose atsiras dar viena didelė naujovė Lietuvos keliuose – specialiai viešajam transportui skirtas šviesoforas.

„Tai bus baltos spalvos šviesoforo signalai, kurie galios vien tik tai maršrutinio transporto vairuotojams“, – pasakojo D. Bial.

A+ juosta taip pat bus skirta viešajam transportui, tačiau ja galės važiuoti dviratininkai, mopedų vairuotojai, lengvieji keturračiai, neįgaliųjų automobiliai (jeigu vykstama į švietimo įstaigą ar užimtumo centrą).

Jei A+ juosta bus pažymėta motociklo ženklu, ja galės važiuoti ir motociklininkai – tai dar viena naujovė, kurios iki šiol nebuvo.

Kaip ir anksčiau, taip ir dabar išliks taksi automobiliams, elektromobiliams skirti užrašai, leidžiantys važiuoti A+ juosta, taip užrašas „4+“, kuris leis A+ juosta važiuoti automobiliams, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau žmonių.

Siūlė nesugadinti gyvenimo vairuotojams

„Sveikinu visus pakeitimus, kurie yra padaryti, bendrąja prasme. Tik matau du dalykus. Dėl tos [dviračių] gatvės, tai svarbu, kokios tos gatvės bus.

Mačiau, kuri gatvė numatyta, tai ta gatvė tikrai tinkama tokiam dalykui, nėra ten didelio eismo ir nėra didelio reikalo automobilistams važiuoti.

Ji niekam nesugadins gyvenimo, o kam nors jį pralinksmins ir pagerins eismo saugumą“, – dviračių gatvės idėją komentavo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius V. Milius.

REKLAMA

„Svarbu, kad tos gatvės būtų įrengtos tinkamose vietose, kad tų gatvių įrengimu nesugadintų visiems kitiems gyvenimo“, – pridūrė jis.

Antras svarbus naujų KET pakeitimų aspektas, pasak V. Miliaus, santykis tarp elektrinių paspirtukų ir pėsčiųjų. Jo teigimu, naują kelio ženklą, kuris draus paspirtukų eismą, galima laikyti tam tikru iššūkiu.

„Jeigu nieko nedarysime, nelaimių gali būti daugiau. Elektrinis paspirtukas yra toks naujas dalykas. Manau, kad mūsų dar daug laukia iššūkių su ta transporto priemone“, – kalbėjo V. Milius.

Visus kitus Vyriausybės priimtus KET pakeitimus V. Milius įvertino kaip labai logiškus.

„Negalėčiau apie nė vieną iš jų pasakyti ko nors neigiamo. Tik tai labai linkėčiau turėti patį saugiausią pereinamąjį laikotarpį.

<...> Jeigu tiesiog įvesime, bus daug jovalo ir nesusipratimo, pykčio tarp vairuotojų, nes paprasčiausiai nežinos taisyklių. Nemažą dalį pinigų reikia skirti švietimui“, – pažymėjo V. Milius.

Visą laidą „Dienos pjūvis“, kurioje V. Milius ir D. Bial pasakojo apie naujus KET pakeitimus, galite peržiūrėti vaizdo įraše, kurį rasite straipsnio viršuje.

Naujienų portalas tv3.lt jau rašė, kad Vyriausybė trečiadienį pritarė naujiems Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams. Dalis korekcijų įsigalios nuo sausio, tačiau didžiausi pokyčiai, tokie kaip dviračių gatvės atsiradimas, paspirtukų eismą draudžiantys kelio ženklai ar specialūs šviesoforai viešajam transportui įsigalios nuo kitų metų birželio.


Rašyti komentarą...
S
Svarbu
2021-09-19 19:00:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
Labai paprasta- GRAŽINKIT ŽALIAS RODYKLES!!!
Atsakyti
0

A
Arnis .
2021-09-19 19:13:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
O tai reiškia kad naujas ženklas nauja bauda štai ir viskas .
Atsakyti
-1

G
Gyventojas
2021-09-19 19:23:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
Baikit svaikti!!!!!!! Sutvarkykit tai ka esat pridirbe iki šiol. PVZ. Kauno Vokės g. Grigiškėse. Tai D kategorijos gatvė,kuri turėtu būti skirta tik privažiavimui iki vietiniu namu. Tačiau dabar per kursuoja 28 maršruto autobusas kuris važiuoja i Valus. Nors valai priklauso Traku rajonui. Kyla normalus klausymas. Kodėl Vilniaus viešasis transportas važiuoja i Traku rajona veždamas kelis keleivius? Iš kur tada atsiras pinigai vairuotoju algoms? Per šia gatve vyksta intensyvus eismas iš Valu ir Vasiliuku gyvenviečiu,gatvės danga akmeninė,triukšmas nežmoniškas. Nors Valu ir Vasiliuku gyvenvietės turi ackira privažiavima nuo greitkelio,tačiau jis nėra sutvarkytas. Paskirstykit eismą,ribokit greiti tokiose gatvėse. Pasirupinkit gyventoju sveikata ir ramybe.
Atsakyti
-2

SKAITYTI KOMENTARUS (8)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų