• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo šių metų rugsėjo 1 d. „Regitra“ atsisakė egzaminavimo aikštelių ir būsimų lengvųjų automobilių vairuotojų įgūdžius tikrina tik realaus eismo sąlygomis. Praėjus mėnesiui po įsigaliojusios naujos tvarkos – kalbos apie pokyčius.

Nuo šių metų rugsėjo 1 d. „Regitra“ atsisakė egzaminavimo aikštelių ir būsimų lengvųjų automobilių vairuotojų įgūdžius tikrina tik realaus eismo sąlygomis. Praėjus mėnesiui po įsigaliojusios naujos tvarkos – kalbos apie pokyčius.

REKLAMA

„Regitros“ informacinėje sistemoje rugsėjo mėnesį registruota beveik 2 tūkst. B kategorijos praktikos egzaminų. Iš jų teigiamai įvertinta 44,56 proc., o šių metų rugpjūčio mėnesį – 45,56 proc.

„Lyginant su praėjusiu mėnesiu išlaikymo procentas beveik nepakito. Kiekvieną mėnesį statistika šiek tiek keičiasi ir tai yra natūralus procesas. Pavyzdžiui, Klaipėdoje išlaikymo procentas net pagerėjo“, – sako „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Eismo įvykių nepadaugėjo

Naujajai tvarkai „Regitra“ ruošėsi nuo 2015 m. – palaipsniui mažintas aikštelėje atliekamų pratimų skaičius, dalis jų perkelta į realų eismą. Kaip teigia S. Šuminas, pokyčių neabejotinai reikėjo. Aikštelėse natūralių eismo sąlygų neatkursi, o štai gatvėje automobilių sraute besimokantieji gali geriau susipažinti su įvairiomis situacijomis, įvertinti kylančius pavojus ir priimti reikalingus sprendimus, kuriuos turės priiminėti jau būdami vairuotojais.

REKLAMA
REKLAMA

„Mokytis statyti automobilį orientuojantis pagal gaireles – nenaudinga, juk jų realiame gyvenime paprasčiausiai nėra. Būsimi vairuotojai tą turi gebėti daryti mieste, automobilių aikštelėse, kiemuose tarp kitų automobilių, paprasčiau tariant, ten, kur jie važiuos kiekvieną dieną. Beje, praėjus mėnesiui po to, kai įsigaliojo ši naujovė, galiu nuraminti besibaiminusius, eismo įvykių, apibraižytų automobilių tikrai nepadaugėjo“, – teigia S. Šuminas.

REKLAMA

 

Apie šias detales žino ne visi vairuotojai

Praktinio egzamino metu atliekamos tos pačios užduotys kaip ir aikštelėje: parkavimas lygiagrečiai, statmenai ir įstrižai, apsisukimas ribotame plote, važiavimas siauru vingiu su posūkiu (T forma) ir įkalnė. Taip pat, kaip ir prieš tai, atsitiktiniu būdu sistema parenka vieną parkavimosi būdą kiekvienam būsimam vairuotojui atskirai. Egzaminuojamas asmuo, statydamas automobilį įstrižai arba statmenai, gali rinktis, kaip parkuoti automobilį – priekiu ar galu.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau svarbu, jog atliekant šiuos pratimus išvažiuojama būtų priešinga kryptimi nei įvažiuota. Tuo tarpu statant automobilį lygiagrečiai, privalu tą daryti atbulomis. Yra ir dar viena svarbi sąlyga – egzaminuojamo asmens automobilį prašoma pastatyti ten, kur yra bent vienas automobilis arba nubrėžtos linijos.

„Šiandien mes duodame pasirinkimo laisvę. Pavyzdžiui, egzaminuotojas nurodo, kad automobilį reikia pastatyti šioje eilėje, tačiau konkrečią vietą pasirenka egzaminą laikantis asmuo. Ir ši laisvė, mūsų manymu, yra labai svarbi, nes tinkamų sprendimų priėmimas taip pat yra labai svarbus vertinant praktikos egzaminą“, – sako „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Primename, jog sunkvežimių, motociklų, lengvųjų automobilių su priekaba bei kitų tipų transporto priemonių specialiųjų važiavimo manevrų atlikimo egzaminai ir toliau vyksta „Regitros“ aikštelėse.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų