• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prasidėjus pirmiesiems šalčiams ir iškritus daugiau sniego, Lietuvos keliuose taip pat kilo ir ne viena avarija, o kai kurios iš jų pareikalavo ir žmonių gyvybių. Saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas dalinasi, kad siekiant saugiai važiuoti kelyje, svarbiausia atsižvelgti į keletą aspektų ir įspėja dėl vieno manevro, kur vairuotojai neretai padaro klaidų.

Prasidėjus pirmiesiems šalčiams ir iškritus daugiau sniego, Lietuvos keliuose taip pat kilo ir ne viena avarija, o kai kurios iš jų pareikalavo ir žmonių gyvybių. Saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas dalinasi, kad siekiant saugiai važiuoti kelyje, svarbiausia atsižvelgti į keletą aspektų ir įspėja dėl vieno manevro, kur vairuotojai neretai padaro klaidų.

REKLAMA

Vienas iš aktualiausių klausimų, į kurį ekspertas iš karto atkreipia ypatingą dėmesį, yra padangų būklė. D. Kanapinskas pabrėžia, kad nemaža vairuotojų dalis į padangas žiūri labai atmestinai.

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu keičia padangas ir padangoje (protektoriaus gylio – tv3.lt) likutis yra 5 milimetrai, pagal Lietuvos įstatymus tai kaip ir leidžiama iki 3 milimetrų, bet iš tikrųjų ta 5 milimetrų padanga, jeigu dar ji 4-5 metų senumo, žiemos metu, galima sakyti, yra niekinė,“ – kategoriškai teigė ekspertas.

REKLAMA

Pasak D. Kanapinsko, moksliniai tyrimai rodo, kad dėl 1 nudilusio padangos milimetro, stabdymo atstumas gali padidėti nuo 1 iki 2 metrų. Todėl vairuotojai turi gerai įvertinti kokios padangos yra ant automobilio ir rinkti atitinkamą greitį ir atstumą. 

Taip pat, jei planuojama tolimesnė kelionė, reikėtų įvertinti ar yra pilnas kuro bakas ir ar yra užpiltas neužšąlantis langų skystis. 

REKLAMA
REKLAMA

Be to, be galo svarbu ir atsižvelgti į oro sąlygas bei taip pasirinkti tinkamą greitį. 

„Automatiškai turėtumėme įvertinti, kokį aš greitį galiu pasirinkti ir galbūt reikia anksčiau keltis, kad mažiau į piko valandas pakliūti. Grįžtant namo, aišku, jau visi skubam pas namiškius, pas augintinius, bet vėlgi ne veltui sako: „skubėk lėtai“, – pažymėjo D. Kanapinskas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įspėja dėl vieno manevro

Saugaus eismo ekspertas pastebi, kad neretai vairuotojai suklysta tuomet, kada pervertina automobilio ar savo galimybių ribas. 

Atidūs vairuotojai turėtų būti ir prekybos centrų automobilių aikštelėse, kur, saugaus eismo eksperto teigimu, dėl slidžios kelio dangos ir netinkamai pasirinkto greičio ne kartą yra tekę matyti, kaip vairuotojai, mėgindami prisiparkuoti, atsitrenkia į kitą automobilį. 

REKLAMA

Todėl reikėtų vengti staigių judesių bei nepamiršti, kad žiemos metu nereikėtų iki galo susukinėti vairo. 

„Jeigu vairą iki dugno susukai, tai nuo fizikos niekur nepabėgsim, inercijos jėga pradeda veikti tiesiai. Vairuojamieji ratai praranda sukibimą ir automobilis nuvažiuoja tiesiai, visiškai ne ten, kur mes norime. Tokioje situacijoj užtektų truputėlį atsukti vairą ir automobilis pradėtų klausyti“, – priminė D. Kanapinskas. 

REKLAMA

Saugaus eismo ekspertas pažymėjo, kad vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį ir į tokias situacijas, kada suveikia automobilio asistentai, pavyzdžiui, ABS sistemos, kurios indikuoja, kad vairuotojas kažką padarė ne taip. 

Prašo pagarbos kelyje

D. Kanapinskas pastebi, kad apskritai eismo įvykių statistika Lietuvoje yra mažėjanti, tačiau išlieka nedžiuginanti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Štai šiais metais Transporto kompetencijų agentūros duomenimis, šiais metais iki lapkričio 23 d. įvyko 2664 eismo įvykiai, kurių metu žuvo 110, o sužeistų – 3120 žmonių. 

Be to, saugaus eismo ekspertas taip pat įspėja ir eisme dalyvaujančius pėsčiuosius, kad šie taip pat atitinkamai įsivertintų automobilių galimybes sustoti, pavyzdžiui, pėsčiųjų perėjose. 

„Pėstieji turėtų įvertinti, kaip automobilis atvažiuoja, ar gali sustoti, negali, kad (pėstieji – tv3.lt) nesivadovautų aklai ta pirmenybe. Kas iš tos pirmenybės. jeigu iš šalutinio kelio važiuojantis negali sustoti, o tu pagrindiniu keliu važiuojantis gali sustoti. Tai irgi kiek įmanom kuo daugiau savitarpio pagarbos ir pagalbos turėtų būti kelyje“, – pabrėžė D. Kanapinskas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų