• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmą kartą nepriklausomos šalies istorijoje mūsų inžinieriai ir dizaineriai sukūrė išskirtinį 30-ties vietų autobusą. Gamintojai tikisi, jog netrukus jie važinės ne tik Europos keliuose, bet ir už jos ribų, o savo išvaizda provokuos žmonių emocijas ir neatrodys kaip paprasta dėžė ant ratų.

4

Pirmą kartą nepriklausomos šalies istorijoje mūsų inžinieriai ir dizaineriai sukūrė išskirtinį 30-ties vietų autobusą. Gamintojai tikisi, jog netrukus jie važinės ne tik Europos keliuose, bet ir už jos ribų, o savo išvaizda provokuos žmonių emocijas ir neatrodys kaip paprasta dėžė ant ratų.

REKLAMA

Jau testuojamas šis midi klasės autobusas toks pirmas Lietuvoje. Iki šiol mūsų šalyje nieko panašaus sukurta dar nebuvo. Tačiau sulaukę pagyrų ir dėmesio iš užsakovų, tokių lietuviškų, turistams vežioti skirtų autobusiukų jo gamintojai žada gerokai daugiau – bent 200-tus per dvejus metus. Iki šiol keleivinius mikroautobusus perdarinėjusi ir įrenginėjusi įmonė sako, kad sukurti unikalų kūrinį jai prireikė dvejų metų darbo, ir penkiolikos metų patirties.

„Mes darėme pakankamai sudėtingus pergaminimus, montuodami elektros įrangas, audio, video aparatūra ir matėme, kad galime plėstis kažkur toliau“, – pasakojo generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Viskas prasidėjo nuo štai šių griaučių. Per du metus investavus 400 000 tūkstančių eurų, ši krovininė „Iveco“ važiuoklė tapo visa šiuolaikine technika aprūpintu keleiviniu autobusu. Tiesa, gamintojai pripažįsta, jog gauti visas moderniam autobusui reikalingas dalis Lietuvoje – neįmanoma.

REKLAMA

„Jisai yra maksimaliai Lietuviškas, kiek tai yra įmanoma. Natūralu, kad mes naudojames ir kitais užsienio šalių partneriais. Sakykim kondicionavimo, šildymo įranga yra specifinė ir Lietuvoje nėra tokių gamintojų“, – sakė E. Radzevičius.

Beje, šio autobuso gamybą kompanija patikėjo būtent mūsų šalies jaunosios kartos specialistams. Sudėtingus autobuso inžinierinius galvosūkius sprendė vos 26 metų Vilniaus Gedimino technikos absolventas. Aleksandras sako, iššūkių netrūko. Užsienio kolegoms parodžius suplanuotą rėmo konstrukciją ir planuojamo dizaino brėžinius – ne vienas gamintojas tik šypsojosi ir sakė, kad nieko iš to nesigaus.

REKLAMA
REKLAMA

TV3 žinių reportažą žiūrėkite:

„Kai iš Italijos atstovų iš Lenkijos atstovų tokių komentarų sulauki, būna pats suabejoji, gal nepavyks, bet mums pasisekė kaip jūs matote“, – teigė inžinierius Aleksandr Musliski.

Tuo tarpu autobuso išvaizdą sugalvojęs 24 metų metų, Vilniaus Dailės Akademijos auklėtinis, Dominykas sako, labiausiai džiaugsis, jeigu jo kūrinys praeiviams ir keleiviams sukels įvairias emocijas, o ne atrodys kaip dėžė ant ratų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Veržlumas ir kartu konkretumas, racionalumas. Tie dalykai apsijungė ir gavosi, jog turime ir paprastų tokių elementų, logiškų ir kartu judrių tokių aštrių“, – kalbėjo dizaineris Dominykas Budinas.

Beje autobuso pavadinimas „Altas Viator“ neatsitiktinis. Pasirodo, šiuo pučiamuoju instrumentu dar vadinamu althornu grojo kompanijos įkūrėjas. Tu tarpu Viator iš lotynų kalbos reiškia keliautojas. Būtent į keliauninkų komfortą ir susitelkė autobuso kūrėjai. Viduje daug vietos lagaminams, net įrengtas šaldytuvas, USB jungtys. „Altas“ sukonstruotas taip, kad tiktų ir apsnigtiems Skandinavijos keliams ir smėlingiems ir kalnuotiems Artimiesiems Rytams. Ir nors autobuso kaina nemaža – virš 100 000 eurų, gamintojai tikisi pirkėjus patraukti savo kokybe.

„Tos rinkos yra irgi nemažos ir aišku neapsiribosim tiktai Europa, manau, šitus gaminius tikrai mėginsim parduoti ir už Europos ribų.“

Netrukus kompanija tikisi pristatyti ir Lietuviškus žemagrindžius autobusus skirtus miesto transportui bei mokinių pervežimui“, – tikino E. Radzevičius.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų