REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
10
Vidutinio greičio matuoklis (nuotr. Fotodiena.lt)

Lietuvos vairuotojai su nekantrumu seka žinias apie tai, kada šalies keliuose pradės veikti sektoriniai greičio matuokliai. Taip, pažeidimai jau yra fiksuojami nuo 2018-ųjų pradžios, bet dėl iki šiol neatliktos metrologinės patikros, vairuotojams nėra ir negali būti skiriamos baudos.

10

Lietuvos vairuotojai su nekantrumu seka žinias apie tai, kada šalies keliuose pradės veikti sektoriniai greičio matuokliai. Taip, pažeidimai jau yra fiksuojami nuo 2018-ųjų pradžios, bet dėl iki šiol neatliktos metrologinės patikros, vairuotojams nėra ir negali būti skiriamos baudos.

REKLAMA

Ir dalis vairuotojų tuo naudojasi, deja, tik ne iš gerosios pusės. Pavyzdžiui, vien birželio mėnesį užfiksuota net 112 atvejų, kai chuliganiškų vairavimo įgūdžių turintys asmenys skriejo daugiau kaip 180 km./val. greičiu.

Nepaisant tokių skaičių, nors situacija ir atrodo gana beviltiška, bet nėra viskas taip jau blogai. Vien kalbos apie tai, kad jau birželį prasidės greičio mėgėjų sektoriuose baudimas padarė savo. Tiesiog palyginkime du skaičius.

Dėl greičio viršijimo sektoriuose 2018-ųjų sausį būtų buvę nubausti 124623 vairuotojai. Atitinkamai birželio mėnesį šis skaičius sumažėjo iki 70121. Tad pakako vos kalbų apie tai, kad sektoriniai greičio matuokliai turėtų pradėti veikti ir efektas jau matomas. Kas bus tada, kai viskas iš tiesų veiks?

REKLAMA
REKLAMA

Užtruks ilgiau nei planuota

Naujienų portalas tv3.lt rašė, kad Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis, tačiau dėl rangovų kaltės šiuose kelio ruožuose viršiję greitį vairuotojai kol kas nebaudžiami

REKLAMA

„Tokią situaciją, kai keliuose jau senokai įrengti 25 sektoriai, kuriuose matuojamas vidutinis greitis, bet pažeidėjai ir toliau lieka nenubausti, lėmė dviejų konkurse dalyvavusių bendrovių konfliktas“, - teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai.

Lietuvoje yra vos dvi laboratorijos, kurios pagal kompetenciją galėjo dalyvauti metodikos rengimo ir pirminės metrologinės patikros konkursuose – Vilniaus metrologijos centras ir UAB „EKS bandymų laboratorija“. Viena bendrovė laimėjo metodikos rengimo konkursą, o kita – patikros konkursą.

REKLAMA
REKLAMA

„Laimėjusi atlikti priminę metrologinę patikrą bendrovė teigia, kad ji negali tinkamai atlikti patikros dėl netikslumų metodikoje. Jų teigimu, metodika buvo parengta netinkamai. Tačiau metodikos rengėjai neigia, kad metodikoje yra klaidų.

Nepavykus rasti visoms pusėms tinkamo sprendimo, LAKD nutarė nutraukti sutartį su pirminę metrologinę patikrą turėjusia atlikti bendrove „EKS bandymų laboratorija ir skelbti naują konkursą. Jei konkurso procedūros vyks sklandžiai, tikimasi, kad pirminė metrologinė patikra bus atlikta iki rudens“, - teigė LAKD atstovai.

Kiek anksčiau buvo skelbta, kad dar iki birželio pabaigos bus atlikta kiekvieno ruožo metrologinė patikra. Atlikus patikrą, viršiję greitį vairuotojai turėjo būti baudžiami. Tačiau dėl minėto dviejų bendrovių konflikto šis procesas sustojo, įranga keliuose sumontuota, o valstybė patiria žalą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Informuojama, kad jei metodikoje bus rasta klaidų, atsakomybę turės prisiimti ją rengęs Vilniaus metrologijos centras, o jei bus nustatyta, kad metodika parengta tinkamai, atsakomybę turės prisiimti UAB „EKS bandymų laboratorija“. Lieka tik sulaukti šios klampios istorijos tęsinio.

Fiksuos įvairius pažeidimus

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis nesivėlė į diskusijas dėl kilusių nesusipratimų, tačiau atskleidė, kokie pažeidimai (kai sistema pradės veikti – aut. past.) su laiku bus fiksuojami tam tikrose Lietuvos kelių atkarpose.

„Savaime suprantama, pirminis tikslas – fiksuoti vidutinį transporto priemonės greitį. Tuo pačiu, priklausomai nuo įrangos, bus tikrinama, ar automobilis yra draustas, ar turi techninę apžiūrą, ar nėra paieškomas kitose valstybėse. Tokie būtų esminiai niuansai.

REKLAMA

Be minėtų patikrinimo niuansų visoms transporto priemonėms, dar pridurčiau sunkiasvores transporto priemones. Turimos sistemos galimybės leis patikrinti, ar šių transporto priemonių vairuotojai sumokėjo kelių mokesčius (įsigijo vinjetes – aut. past.)“, - pabrėžė V. Pumputis.

Pasiteiravus apie ateities perspektyvas, pašnekovas atkreipė dėmesį į technologinę pažangą: „Taip, sistemos tobulėja sparčiai. Ateityje tikrai galėsime lengvai fiksuoti tokius pažeidimus, kaip vairuojant naudojamas mobilusis telefonas. Šiame etape apie tai dar nekalbame, bet tai yra labai netolimos ateities klausimas.“

Primename, kad iš pradžių Lietuvoje vidutinis greitis bus matuojamas 25 sektoriuose. Vėliau šis skaičius sparčiai didės. Daugumos atkarpų ilgis svyruos nuo 3 iki 7 kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų