REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuviai Europoje vairuoja seniausius automobilis. Transporto priemonės vidutiniškai būna pagamintos prieš 15 ir daugiau metų, o ir varomos jos dažniausiai dyzelinu. Kol aplinkosaugos specialistai piktinasi, kad senais automobiliais lietuviai teršia gamtą ir kenkia patys sau, vairuotai aiškina, kad brangesnių su dabartiniais atlyginimais išlaikyti tiesiog neįmanoma.

Lietuviai Europoje vairuoja seniausius automobilis. Transporto priemonės vidutiniškai būna pagamintos prieš 15 ir daugiau metų, o ir varomos jos dažniausiai dyzelinu. Kol aplinkosaugos specialistai piktinasi, kad senais automobiliais lietuviai teršia gamtą ir kenkia patys sau, vairuotai aiškina, kad brangesnių su dabartiniais atlyginimais išlaikyti tiesiog neįmanoma.

REKLAMA

Vilniuje gyvenantis automobilių entuziastas Linas turi 4 automobilius, iš kurių dabar demonstruoja 2. Šį sportui pritaikytą 17-os metų senumo BMW, su kuriuo Linas dalyvauja drifto varžybose, ir poros metų senumo Škodą, kuria jis važinėja kasdien. Vaikinas transporto priemones keičia gana dažnai ir seniau pirmenybę teikdavo senesniems, pigesniems automobiliams, kuriuos tekdavo dažnai remontuoti. Tačiau vėliau Linas suvokė, kad darė klaidą.

„Vieną galą sutvarkai išlenda kitas. Išleidus tiek daug pinigų per metus ir paskaičiavus galimybes pasiimti automobilį lizingu, aš susiskaičiavau, kad man šito pakankamai apynaujo automobilio lizingas metams yra pigiau negu mano turimo „Citroeno“ remonto sąmata“, - sako automobilių entuziastas Linas Ramoška.

REKLAMA
REKLAMA

Linas aiškina, kad dažnas vairuotojas nemoka tinkamai skaičiuoti savo išlaidų ir už naudotą automobilį neretai permoka.

REKLAMA

„Čia žmonės sako 10 eurų kainuoja pasato detalė, bet keiti kas 4 mėnesius“, - tvirtina L.Ramoška.

Linas turi ir senesnių, ir naujesnių automobilių, o dauguma lietuvių važinėja gerokai pastovėjusiomis, laiko patikrintomis transporto priemonėmis, kitaip dar vadinamais „tautovežiais“. Jei Europoje vidutinis transporto priemonės amžius Europos Sąjungoje siekia apie 8-erius metus, Lietuvoje kone dvigubai daugiau – 15 metų.

Truputį geresnis rezultatas nei pernai ar užpernai, kas buvo kiek daugiau nei 15-ą metų, tai mes matome šiokį tokį, kaip ir jaunėjimą. Tiesa, jis yra per lėtas, kad pasivyti kai kurias Europos sąjungos šalis.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuviai labiausiai myli vokiškus automobilius, kas penktas automobilis šalyje „Volkswagen“ markės, kas aštuntas „Audi“, o kas dešimtas „Opel“.

„Jeigu žiūrėsim į naudotus automobilius, matome, kad pasatai yra visiški rinkos lyderiai ir jų yra tiek daug, pačiais įvairiausiais varikliais, skirtingomis įrangomis“, - aiškina autoplius.lt atstovas Matas Buzelis.

Į antrą dešimtį įkopę, seni lietuvių automobiliai labiausiai piktina aplinkosaugininkus. Specialistai pasakoja, kad seniau daugiausia teršalų į orą išmesdavo energetikos ir gamybos pramonė, o dabar esą 2/3 (du trečdaliai) visų teršalų pasklinda iš transporto priemonių. Nors automobiliai negali į aplinką mesti daugiau nuodingų medžiagų negu jiems leidžia galiojantys standartai, pažeidimų pilna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Regitros“ duomenimis, net 3 iš 4 į Lietuvą įvežamų transporto priemonių varomi ypač orą teršiančiu dyzelinu. Anot ekspertų, ekologiškesni, mažiau orą teršiantys automobiliai lietuviams kol kas nerūpi. Tai patvirtina ir patys sostinės vairuotojai, kurie skundžiasi, kad geresnių automobilių tiesiog neįperka.

Tiesa, statistika rodo, kad situacija sparčiai keičiasi. Vien pernai Lietuvoje nupirkta beveik 30 000 naujutėlaičių automobilių. Tačiau verslininkai aiškina, kad oficialūs duomenys neatitinka tikrovės. Esą automobilių parkas atsinaujina lėčiau, nes dalis tokių automobilių iš salonų keliauja tiesiai į užsienį.

Lietuvoje tūkstančiui gyventojų per metus tenka apie 9-ynis naujus automobilius, kai Europos Sąjungos vidurkis beveik 29-i.

Plačiau apie tai – TV3 reportaže.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų