Gintas Rotulaitis
2008.05.16 17:18
Balsas.lt fotografija

Balsas.lt fotografija

Vieno seniausių aerodromų pasaulyje, nuolat veikusio nuo 1915 metų ir išsaugoto 93 metus, aviatoriai žvelgia į dar 50 metų ateities perspektyvą, tačiau – neramiai.

Aviatorių, bendruomenės ir verslo interesai jau keletą metų susikerta.

Lietuvos Sąjūdžio Kauno skyriaus taryba surengė diskusiją „S. Dariaus ir S.Girėno aerodromo praeitis, dabartis ir perspektyvos“ ir pasikvietė aerodrome veikiančių organizacijų vadovus, architektus, sociologus, Kauno savivaldybės atstovus.

Klausimai

„Kaip surasti bendrą kalbą tarp interesų grupių?“, – klausia diskusijos moderatorius Lietuvos Sąjūdžio Kauno skyriaus pirmininkas Raimundas Kaminskas.

„Ar aerodromas turi gyvybingą veiklos viziją?“, – klausia „Kauno planas“ įmonės direktorius architektas Gediminas Šinkūnas.

„Ar politikai ir verslininkai galvoja 50 metų į priekį?“, – klausia profesorius Gediminas Merkys, KTU Sociologijos katedros vadėjas.

„Ar investicijų pritraukimo ir darbo vietų kūrimo lozungai kartais netampa demagogija? Ir kada pagaliau nustosime naikinti Kauno veidą?“, – klausia Lietuvos Sąjūdžio pirmininkas Rytas Kupčinskas, kauniečių išrinktas Seimo narys.

REKLAMA

Interesai

Interesų nesutapimai yra natūralus dalykas: gyventojai nori tylos, verslininkai nori pelningų verslo ir pramogų centrų, aviatoriai nori skraidyti, sportuoti, plėsti įvairiausių krypčių aviacinę veiklą.

Šiuo metu  S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome Aleksote veikia 12 aviacinių organizacijų, 3 skirtingų skraidymo priemonių mokyklos. Čia vyksta tarptautiniai aviacijos čempionatai, leidžiasi verslo ir turistinės klasės lėktuvėliai, skraido parasparniai ir jėgos aitvarai, radijo bangomis valdomi nepilotuojami lėktuvai, vyksta kariuomenės pratybos ir civilių mokymai, leidžiasi parašiutininkai. Vaikai mokomi skraidyti jau nuo 10 metų – ko gero, jauniausi pasaulyje mokiniai.

Aviatoriai dar neatsipeikėjo nuo pernai metais „laisvą plotą mieste“ įžiūrėjusių verslininkų grupės ketinimų nurėžti aerodromo gabalą ir įrengti pramogų centrą.   Žadėta pastatyti vandens pramogų parką, teniso aikštynus, dengtą futbolo aikštelę, ledo areną. Net 24 hektarų plotą turėtų užimti golfo laukai. Kauno savivaldybė patyrė nemažą investuotojų spaudimą, o šį projektą aktyviai palaikęs savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Keserauskas neteko posto.

Išorinių jėgų invazijos „baimės sindromas“ aerodrome išliko ir šiandien. Įtariai žiūrima į Viešosios įstaigos „Technopolis“ statomą daugiaaukštį „Mokslo ir technologijų parką.“ 2006 metais savivaldybė visgi nurėžė aerodromo kampelį – 6,7 ha iš 200 ha. „Technopolis“ gavo Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą ir stato 1600 kv.m ploto pastatą. Įstaiga deklaruoja, kad inovacinių įmonių miestelis „Technopolis“ ateityje taps viena iš patraukliausių vietų Kauno regiono inovatyvioms inžinerinėms įmonėms bei Lietuvos ir užsienio investuotojams.

REKLAMA

 

Technologijų parkas būtų geras kaimynas ir partneris. Tačiau ar ši vizija taps realybe? – rūpinasi aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas ir Lietuvos akrobatinio skraidymo federacijos prezidentas Algimantas Žentelis.  Žadėtas „Technopolis“ gali pavirsti eiliniu Kauno biurų pastatu, kai praeis 5 investicijų panaudojimo reikalavimais numatyti naudojimo paskirties nekeitimo metai. „Ar nebūtų buvę geriau bendradarbiauti su Kauno technologijos universitetu, o ne su verslininkais? Universitetinė veikla bent užtikrintų tęstinumą“, - abejoja jie.

Neramu ir dėl gyventojų skundų dėl triukšmo. „Kauno planas“ direktorius G. Šinkūnas atkreipė oreivių dėmesį, kad savivaldybės architektai neturi ką atsakyti į tokius skundus – triukšmo lygio reikalavimai yra pagrįsti tarptautinėmis normomis.

Pulkininkas Zenonas Vegelevičius, Lietuvos parašiutų sporto federacijos prezidentas, buvęs Lietuvos karinių oro pajėgų vadas, kariškai įsikarščiavo: „Čia yra aerodromas, jo veiklą reglamentuoja Aviacijos įstatymas. Ten aiškiai parašyta, ką galima statyti, kaip projektuoti. Gyventojai gi žinojo, kur statosi namus. Jie apsigyveno siauroje juostoje tarp dviejų, Fredos ir Aleksoto, aerodromų. Čia visuomet buvo aerodromas ir karinis, ir civilinis, vyko keleivinis susiekimas su  kitais Lietuvos ir tolimesniais miestais“.

Keliai

Sociologijos profesorius G. Merkys nukreipė kalbą į tolimą ateitį: „Politikų kadencijos trunka 4-5 metus, verslininkų investicijos taip pat privalo atsipirkti per labai ribotą laikotarpį. Šiuo atveju, kai kalbame apie istorijos, technikos paveldo ir technikos ateities  dalykus, mąstyti reikia bent 50 metų į priekį. Koks bus tas ateities transportas – gal tuomet visi skraidysime parasaparniais? Šiuo metu S. Dariaus ir S. Girėno aerodromui reikia parengti kokybišką veiklos vystymo viziją. Ekspertų  apklausa galėtų  būti pagrindu kokybiškam veiklos planui.  Iš nežinojimo kyla  įtarimai ir pykčiai“.

REKLAMA

Kauno architektų vardu kalbėdamas G. Šinkūnas pritaria: „Duokite visuomenei viziją, Urbanistinius uždavinius sprendžiantiems architektams vizija taip pat  yra projektavimo pagrindas. Kokie bus aerodromo srautai, kokie techninių statinių ir sistemų įrengimai bus naudojami, koks yra naudojimo reglamentas. Kol to nežinome, stringa  specialiojo plano rengimas. Pati fizinė aerodromo būklė turi būti vizualiai patrauklesnė“.

Papildomos informacijos apie „Technopolio“ projektą „Balsas.lt“ kreipėsi į šios įstaigos direktorių Dr. Eugenijų Mačikėną. E. Mačikėnas patvirtino, kad šiuo metu vykdomos 4 aukštų pastato statybos bus baigtos šiemet rugsėjį. Čia įsikurs „Microsoft inovacijų centras“ vykdantis informacijos ir komunikacijų technologijų inovacijų vystymo veiklą. O likusią pastato dalį apie pusę biurų ploto „Technopolis“ siūlo pageidaujantiems nuomotis.

Bus „Technopolyje“ inovacijų ar nebus? Be nuolatinio aiškinimo visuomenės grupėms apie galimybes suderinti aviacijos, mokslo ir gyventojų bendruomenių interesus, niekas nepatikės.


 


 

minde
2008-05-16 22:56:50
Nuotraukose "iš dangaus" viskas labai gražiai atrodo, deja pravažiuojant vaizdas visai kitas. Visose šiose aerodromo peripetijose labai matyti aviatorių (ar "aviatorių" , gal dengiamų R.Kupčinsko ?) interesai. Juk teritorija milžiniška... Tad kam atiduoti viešai erdvei, žymiai tikslingiau imituoti "avaciją" miesto centre ir pralaukti :) O dėl paveldo - tai greičiau neišsipildžiusių vilčių ir troškimų laukas, nei istorinio reiškinio raidą bylojantis paveldas.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Neaisku 2008-06-05 16:45:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Man neaiškus tik vienas dalykas - kodėl per daugiau nei 15 VŠĮ Dariaus ir Girėno Aerodromas gyvavimo metų nebuvo parengta nei viena išsami aviacinės veiklos perspektyvos (vizijos) studija? Nei savivaldybė (kuri yra VŠĮ steigėja), nei pati VŠĮ nesiėmė iniciatyvos tokiai vizijai parengt. Išanalizavus visą konfliktą darosi įdomu, kad triukšmas kilo, kai buvo parengta vizija dėl aerodromo suviešinimo (golfo laukai, stadionai ir t.t.). Sumanymas, gal ir nelabai priimtinas, bet tai buvo bent koks sumanymas su aiškia perspektyva, nors gal ir nelabai naudinga aviacijai...tačiau tai svarstomi dalykai. Tuo tarpu aviatoriai jokių ilgalaikių planų neteikia. Negali? Keista, juk žmonės išsilavinę, su aukštaisiais, ats. plk. Z.Vegelevičius net vadovavęs KOP. Keista....tikrai keista. Vienu žodžiu - palikit visus 200 ha ramybėje (t.y. mums) ir nekiškit jokios ten nosies !!!???   ATSAKYTI
Mindei 2008-05-19 08:55:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Niekas kitas neturi tiek interesų, kaip visokie vertelgos, persipynę su parsidavusiais valdininkais. Neseni pavyzdžiai su Fredos miesteliu, Apželdinimo teritorija, Žilevičiaus-Garbaravičiaus bizniukai ir pan.- geriausiai iliustruoja. Todėl ir Aleksoto aerodromą panašiai "prasuktų', jei tik kliūčių nebūtų.   ATSAKYTI
kaunietis 2008-05-17 11:35:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
ten uz tu krumu panoramineje nuotraukoje desineje matosi begaliniai laukai- kodel ten nenori verslinykai statyti savo biznio objektu? golfo laukai+aerodromas=supergeras ivaizdis ir neblogi pinigai. gales reklaminiuose prospektuose parasyti "i musu golfo laukus jus galite atvaziuoti su bentley, bet jei norite galite atskristi ir su savo jetstream lektuveliu"    ATSAKYTI
Donatas 2008-05-17 00:34:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Šalin rankas nuo aleksoto- šimtą metų ten aerodromas, ir tik dabar gyventojai suprato, kad prie aerodromo namus pasistatė ???   ATSAKYTI
minde 2008-05-16 22:56:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nuotraukose "iš dangaus" viskas labai gražiai atrodo, deja pravažiuojant vaizdas visai kitas. Visose šiose aerodromo peripetijose labai matyti aviatorių (ar "aviatorių" , gal dengiamų R.Kupčinsko ?) interesai. Juk teritorija milžiniška... Tad kam atiduoti viešai erdvei, žymiai tikslingiau imituoti "avaciją" miesto centre ir pralaukti :) O dėl paveldo - tai greičiau neišsipildžiusių vilčių ir troškimų laukas, nei istorinio reiškinio raidą bylojantis paveldas.   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Maldeikienė parodė jautriausią savo pusę: prakalbo apie tėčio mirtį
REKLAMA
Gitanas Nausėda (nuotr. Fotodiena.lt)
Trakų rajono moksleiviams prezidentas G. Nausėda pirmadienį perdavė Valstybės pažinimo centro planšetes, pranešė Prezidentūra. Pasak šalies vadovo, pirmadienį prasidėjus ...
Koronavirusas (nuotr. Fotodiena)
Sveikatos apsaugos ministrijos nurodymu pradėjusi veikti Koronos karštoji linija, dirbantys specialistai per parą sulaukia daugybės skambučių. Visgi, dirbantys ...
Gandras (nuotr. stop kadras)
Kol moksleiviai dėl karantino dienas leidžia namuose, Panevėžio rajono Naujamiesčio gimnazija sulaukė netikėto ir labai atkaklaus mokinuko. Tiesa, nors ir ...
Greitoji (nuotr. stop kadras)
Lietuvos miestuose viena po kitos darbą pradeda karščiavimo klinikos – Kaune į tokią kliniką jau priimami pirmieji galimai koronavirusu užsikrėtę pacientai. Antradienį dvi ...
Seimas (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Praėjusią savaitę pranešta apie tai, kad Seime buvo užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis, jis nustatytas Seimo kanceliarijos darbuotojai. Visgi, kaip pažymi ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų