Sostinės Ukmergės gatvės A juosta važiuoti galės viešasis transportas, elektromobiliai, taip pat nuo šios savaitės sugrąžinamas taksi judėjimas. Tyrimas ir rezultatų analizė parodė, kad spalį Ukmergės gatvės dalyje įrengus guminius bortelius, kurie A juostą atskyrė nuo bendro automobilių srauto, viešojo transporto greitis didėjo iki 30 proc., o pažeidėjų sumažėjo beveik dvigubai. Taksi automobiliams važiuoti A juosta vėl leidžiama, nes atlikus tyrimą paaiškėjo, jog jų judėjimas ryškios įtakos viešojo transporto greičiui nedaro.

Eismo pakeitimai  (nuotr. Organizatorių)

Eismo pakeitimai (nuotr. Organizatorių)

„Siekiame, kad kelionės viešuoju transportu būtų kuo greitesnės ir patogesnės, o miestiečiai tai pastebi – keleivių srautai auga. Atnaujinant autobusų ir troleibusų parką taip pat galvojame ir apie būdus, kurie padėtų trumpinti pačios kelionės trukmę. A juostų plėtrai ir pažeidėjų kontrolei skirsime ypatingą dėmesį. Ukmergės gatvės pilotinio projekto rezultatai parodė, kad einame teisinga linkme“, – sako Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas. 

Spalio mėn. dalyje Ukmergės gatvės įrengti borteliai, kurie atskyrė A juostą ir apribojo potencialių pažeidėjų patekimą į ją, taip pat uždraustas 4+, taksi automobilių judėjimas. Lapkričio pradžioje dvi savaites darbo dienomis SĮ „Susisiekimo paslaugos“ stebėjo atkarpą nuo I. Šeiniaus iki Saltoniškių stotelių – fiksavo viešojo transporto greičio pokyčius, taip pat ir pažeidėjus. Viešojo transporto juostos atskyrimas pažeidėjų skaičių padėjo sumažinti bene dvigubai. Atkarpose, kuriose fizinio atskyrimo nėra,  per vieną rytinio piko valandą buvo užfiksuota 313 pažeidėjų. Įrengus bortelius ir judėti Ukmergės gatvės dalyje leidžiant viešajam transportui, elektromobiliams ir taksi, vidutinis pažeidėjų skaičius buvo 171.  

REKLAMA

„Rytinio piko metu atkarpoje nuo Igno Šeiniaus iki Šeškinės poliklinika stotelės viešojo transporto greitis padidėjo iki 18 proc., nuo Šeškinės poliklinika iki Ukmergės stotelės – iki 24 proc., o nuo Ukmergės iki stotelės Šeškinė – net iki 30 procentų. Kasdien darbo dienomis Ukmergės gatve centro kryptimi keliauja iki 15 tūkst. viešojo transporto keleivių, kuriems kelionės jau tapo greitesnės – skaičiuojame, kad rytinio piko metu kasdien per darbo dieną sutaupysime iki 180 keleivių valandų. Šiuo metu mieste yra 36 kilometrai A juostų, jų tinklą planuojama praplėsti. Keleivių apklausos rodo, jog būtent kelionės greitis yra vienas tų faktorių, kurie skatina miestiečius rinktis viešąjį transportą“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Šiuo metu Vilniaus mieste pažeidimus viešojo transporto juostose fiksuoja gatvėse sumontuoti greičio matuokliai bei didžiojoje dalyje troleibusų ir autobusų įrengti vaizdo registratoriai ir vaizdo kameros, kurių skaičių kitąmet planuojama plėsti. Taip pat prisideda ir policijos pareigūnai, kurie organizuoja reidus ir kontroliuoja važiavimą A juostomis. Kitąmet kontrolei planuojama pasitelkti ir naujus greičio matuoklius, kurie padės dar efektyviau nustatyti viešojo transporto juostomis važiuojančius pažeidėjus.  

Viešojo transporto eismo juostos Vilniuje įrengiamos įvertinant keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat įtaką automobilių greičiui ir bendram eismo judėjimui bei pralaidumui.  

REKLAMA

Per 2020-2021 m. A juostas preliminariai planuojama įrengti T. Narbuto, Kalvarijų, Ozo, Kareivių  gatvėse. Taip pat bus vertinamos ir kitos gatvės, kuriose galėtų atsirasti viešojo transporto juostos arba stiprėti jų kontrolė siekiant didinti viešojo transporto greitį. 

Primenama, jog mieste yra kelių kategorijų A juostos. Vienomis be viešojo transporto gali važiuoti elektromobiliai, taksi ir 4+ automobiliai, kitomis – viešasis transportas, elektromobiliai ir taksi. Vairuotojų prašoma stebėti kelio ženklus, ženklinimą ir laikytis kelių eismo taisyklių. 

Rimas
2019-12-06 16:29:45
Mane stebina, kaip taip sugebama nespręsti problemų. Jei paprastai jų nematot, tai kokį droną pakelkit ir pamatysit labai paprastą, bet liūdną vaizdą. A juostomis realiai važiuoja kas nori, sankryžos užkemšamos (geltoni koriai neveikia), mažiausiai pusė vairuotojų smaginasi su telefonais. Va jums ir kamščiai, jų priežastys aiškios, kontrolės nerasta, turim ką turim.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Rimas 2019-12-06 16:29:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Mane stebina, kaip taip sugebama nespręsti problemų. Jei paprastai jų nematot, tai kokį droną pakelkit ir pamatysit labai paprastą, bet liūdną vaizdą. A juostomis realiai važiuoja kas nori, sankryžos užkemšamos (geltoni koriai neveikia), mažiausiai pusė vairuotojų smaginasi su telefonais. Va jums ir kamščiai, jų priežastys aiškios, kontrolės nerasta, turim ką turim.   ATSAKYTI

Top Video

Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Po 12 metų kartu Dianos gyvenimas virto pragaru: istorija – pamoka kiekvienam
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Gimtadienio šventė porai virto pragaru: atėmė keturis vaikus, tarnybos reikalauja tūkstančių
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
REKLAMA
Policija (nuotr. Fotodiena)
Kauno Kelių policijoje dirbanti pareigūnė teigia esanti terorizuojama viršininko, rašo „Kauno diena“. „Pats Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius mane ...
Remigijus Šimašius (nuotr. stop kadras)
Penktadienio naktį Lietuvą apskriejo žinia, kad Šiauliuose patvirtintas pirmasis koronaviruso atvejis. Jis užfiksuotas 39-erių moteriai, kuri vasario 24-ąją grįžo iš Italijos, ...
Koronavirusas plinta (nuotr. SCANPIX)
Europoje fiksuojant vis daugiau užsikrėtimo koronavirusu COVID-19 atvejų Lietuvos vadovai ragina nepanikuoti. Infektologai savo ruožtu siunčia gerą žinią: ligos protrūkis ...
(nuotr. 123rf.com)
Sveikatos politikai džiaugiasi – tauta geria mažiau, alkoholio daromos žalos sveikatai rodikliai mažėja. Tačiau gydytojai jau ne vienerius metus skambina varpais dėl naujos ...
Koronavirusas plinta (nuotr. SCANPIX)
Visame pasaulyje sparčiai plintantis koronavirusas (COVID-19) pasiekė Lietuvą. Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį tai pranešė Vyriausybė. Patvirtinta, kad koronavirusu ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų