Įžūlus apgaudinėjimas, prisidengiant (arba nebe) visokiomis taisyklėmis ir įstatymais mums seniai tapo kasdienybe. Taip elgiasi daugybė aukštų mūsų valstybės žmonių, beveik nesislėpdami.
Panašiai elgiasi „pigių“ skrydžių oro linija „Ryanair“, gana populiari Lietuvoje. Apie šitą įžūlaus airio Tim O‘Leary invenciją prirašyti tomai. Nuo vietų stovintiems keleiviams, kuriuos jau kaip silkes galėtų sugrūsti į klaikų mėlynai-geltoną lėktuvo saloną, iki mokamų tualetų. Beje, šie „pilotiniai“ projektai dar tik svarstymo būklėje. Kiti efektingai dirba jau seniai.
Po 10 dienų kelionės automobiliu po Maroką neseniai keturiese grįžome į Vilnių. Iš Marakešo lėktuvas išskristi vėlavo 45 minutes. Londono Lutono oro uoste turėjome valandą, kad spėti į skrydį į Vilnių. Palydovė užtikrino, kad atskrisime laiku – tokie vėlavimai numatyti, sustatant tvarkaraštį. Žinoma, neatskridome. Ir į jungiamąjį reisą nespėjome.
Kas toliau? Mergina su stulbinančiai šiuolaikiška šukuosena (lyg ant galvos būtų uždėtas puodas su dviemis juodomis uodegomis), atstovaujanti "Ryanair" paaiškino, kad jungiamųjų skrydžių ši oro linija neturi. Jei dėl jų kaltės lėktuvas pavėlavo, tai jau mūsų kaltė. Tiesiog nepasisekė. Bilietas į Vilnių prapuola, reikia pirkti naują (daug brangesnį – 500 litų) kitai dienai. Nakvoti Londone ir t.t.
ES taisyklės dėl oro transporto, lyg ir ginančios piliečių teises prieš panašius ryklius, nurodo sekančiai. Bet kokia kompensacija galima, lėktuvui vėlavus mažiausiai dvi valandas. O mums kas? Ar dvi, ar penkios, Vilniaus skrydis jau toli. Net jei būtų vėlavę dvi valandas, galėtume kalbėti apie 50 litų atlygio. Dabar gi vien naujas bilietas – 500. Tai kokia čia kompensacija? Bet kuri save gerbianti oro linija dažniausiai parodo rūpestį keleiviams, ypač jei nespėjate į skrydį dėl jos kaltės. O šitie ne tik nepripažįsta jau įsigyto bilieto, o liepia pirkti naują. Ir toli gražu nepigų.
Biurokratų Briuselyje pražioplinta eilinė skylė, kurios pagalba Ryanair ir jai panašūs vertelgos tiesiog vagia pinigus iš žmonių. Būtina peržiūrėti taisykles ir įvesti naują punktą dėl kompensacijos už vėlavimą, kai keleivis nespėja į jungiamąjį skrydį. Jus pasekmės visiškai kitos. Jei aš pavėlavau namo į Vilnių valandą, anokia čia problema. O jeigu į jungiamąjį reisą – didelės išlaidos. Suprantama, jei vis tik nauja taisyklė įsigalios, tai negreitai.
Tad siūlau skraidantiems su "Ryanair" rinktis tik tiesioginius reisus. Arba kada jungiamasis reisas į debesis pakils tik kitą dieną.