Dirbate sėdimą darbą? Medikai siunčia liūdnas prognozes

Ankstyvos mirties tikimybė palaipsniui auga, kai per dieną sėdint praleidžiama nuo septynių su puse iki devynių valandų, o dar didesnė rizika gresia tiems, kurie sėdėdami praleidžia daugiau nei devynias su puse valandos.

Nugaros skausmas (nuotr. Shutterstock.com)

Anot vieno tyrimo, jei sėdint praleidžiama daugiau nei septynias su puse valandų per dieną, padidėja tikimybė mirti jauniems. Sėdėjimas ant kėdės darbo metu ir ant sofos vakare siejamas su visa aibe sveikatos problemų, teigia mokslininkai.

Tikimybė mirti jauniems palaipsniui didėja, jei sėdint per dieną praleidžiama nuo 7,5 iki 9 valandų. Rizika darosi dar didesnė, jei sėdima ilgiau, nei 9,5 valandas per dieną. Tie, kurie sėdėdami praleidžia 12 valandų per dieną, jauni miršta tris kartus dažniau, lyginant su tais, kurie sėdi 7,5 valandos, rašoma mirror.co.uk.

Lesterio universiteto ekspertai, apžvelgę 10 tarptautinių tyrimų rezultatus, išsiaiškino, kad sėdint praleidžiamas laikas nuo karantino pradžios dar labiau padidėjo. Atsiklaupus ar sėdint ant plokščio paviršiaus ilgą laiką nenaudojamos daugelis raumenų grupių.

Tyrimo autorė dr. Charlotte Edwardson sako, kad tie, kurie daug sėdi, turėtų kasdien nuo 30 iki 75 minučių užsiimti vidutinio ar aukšto intensyvumo sportine veikla, kad būtų atitaisyta sėdint padaryta žala.

Ji sakė: „Žinome, kad daugelis žmonių nespėja kasdien rasti laiko tokiam kiekiui fizinio aktyvumo. Tačiau kai ką galime padaryti – atskirti ilgus sėdėjimo intervalus nesunkia fizine veikla, pavyzdžiui, stovėti darbinių susitikimų ar telefoninių skambučių metu, vaikščioti po ofisą ar namus ar tiesiog padaryti paprastų rankų bei kojų pratimų.“

Mokslininkų komanda ragina žmones kuo dažniau atsistoti nuo kėdės, kurioje sėdima darbo metu.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų