• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis naujų automobilių su galingesniais dyzeliniais varikliais turi sudėtingas išmetimo sistemas, kurių dėka CO2 ir NOx emisijos sumažinamos iki Europos Sąjungos keliamų reikalavimų. Teoriškai, gamintojų sprendimai sugeba demonstruoti puikius rezultatus, tačiau noras tausoti gamtą turi ir tamsiąją pusę. 
Šiuolaikinės išmetimo sistemos tinkamai veikia tik tuomet, jeigu jai sugeba talkinti specialus „AdBlue“ skystis. „AdBlue“ yra karbamido tirpalas, naudojamas automobiliuose su dyzeliniais varikliais tam, kad būtų mažiau kenkiama aplinkai. Šis skystis purškiamas į išmetamąjį vamzdį prieš „SCR“ katalizatorių. Dėl „AdBlue“ bei azoto oksido dujų, kartu patenkančių į katalizatorių, reakcijos jie paverčiami nekenksmingu vandens garų ir azoto mišiniu.
Daugelyje modernių automobilių yra įdiegtos sistemos, kurios stebi „AdBlue“ skysčio bako talpą ir esant reikalui praneša kiek kilometrų vairuotojas dar gali nuvažiuoti. Didžiausias trūkumas yra tas, jog daugelis modernių automobilių su pilnu „AdBlue“ skysčio bakeliu gali nuvažiuoti nuo 1500 - 4000 kilometrų. Jeigu per savaitę nuvažiuojate pakankamai ilgus atstumus, tai gali tapti problema, ypač jeigu per mėnesį nuriedate 5000 ar daugiau kilometrų.
Pasak Jülicho mieste įsikūrusio tyrimų centro atstovų, jiems pavyko sukurti naujos kartos katalizatorių, kuris gali puikiai veikti nenaudojant „AdBlue“ skysčio. Prie šio ambicingo projekto prisidėję „Ford“, „Deutz“ bei „Sasol“ kompanijų inžinieriai tiki, jog naujos kartos katalizatorius dirbti taip pat efektyviai kaip ir analogas su „AdBlue“ sistema.

Daugelis naujų automobilių su galingesniais dyzeliniais varikliais turi sudėtingas išmetimo sistemas, kurių dėka CO2 ir NOx emisijos sumažinamos iki Europos Sąjungos keliamų reikalavimų. Teoriškai, gamintojų sprendimai sugeba demonstruoti puikius rezultatus, tačiau noras tausoti gamtą turi ir tamsiąją pusę. 
Šiuolaikinės išmetimo sistemos tinkamai veikia tik tuomet, jeigu jai sugeba talkinti specialus „AdBlue“ skystis. „AdBlue“ yra karbamido tirpalas, naudojamas automobiliuose su dyzeliniais varikliais tam, kad būtų mažiau kenkiama aplinkai. Šis skystis purškiamas į išmetamąjį vamzdį prieš „SCR“ katalizatorių. Dėl „AdBlue“ bei azoto oksido dujų, kartu patenkančių į katalizatorių, reakcijos jie paverčiami nekenksmingu vandens garų ir azoto mišiniu.
Daugelyje modernių automobilių yra įdiegtos sistemos, kurios stebi „AdBlue“ skysčio bako talpą ir esant reikalui praneša kiek kilometrų vairuotojas dar gali nuvažiuoti. Didžiausias trūkumas yra tas, jog daugelis modernių automobilių su pilnu „AdBlue“ skysčio bakeliu gali nuvažiuoti nuo 1500 - 4000 kilometrų. Jeigu per savaitę nuvažiuojate pakankamai ilgus atstumus, tai gali tapti problema, ypač jeigu per mėnesį nuriedate 5000 ar daugiau kilometrų.
Pasak Jülicho mieste įsikūrusio tyrimų centro atstovų, jiems pavyko sukurti naujos kartos katalizatorių, kuris gali puikiai veikti nenaudojant „AdBlue“ skysčio. Prie šio ambicingo projekto prisidėję „Ford“, „Deutz“ bei „Sasol“ kompanijų inžinieriai tiki, jog naujos kartos katalizatorius dirbti taip pat efektyviai kaip ir analogas su „AdBlue“ sistema.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Katalizatorius


Įdomiausia yra tai, jog naujos kartos katalizatorius sugebės atlikti vieną didžiulį žygdarbį - jis pašalins visas NOx emisijas, atkeliavusias iš vidaus degimo variklio. Tai reiškia, jog didžiulį šurmulį sukėlęs dyzelinių variklių taršos skandalas netrukus liks užmirštas, nes dyzelinių variklių tarša sumažės kelis kartus.
Vokiečių specialistų sukurtoje išmetimo sistemoje nėra kelių skirtingų dujų išvalymo įrenginių. Kelis skirtingus įrenginius pakeičia vienas katalizatorius, kuriame vyksta dujų valymo procesai.
Kenksmingų medžiagų pašalino procesas prasideda kuomet azoto oksidai patenka į katalizatorių. Katalizatoriui pasiekus darbinę temperatūrą, jame esančios medžiagos konvertuojamos į amoniaką - azoto ir vandenilio junginį. Vėliau šios medžiagos nėra išmetamos į atmosferą, o lieka pačiame katalizatoriuje, specialioje talpykloje.
Talpykloje esantis amoniakas padeda išlaikyti katalizatoriaus darbinę temperatūrą, tai ypač aktualu, jeigu didžiąją dalį važinėjate mieste.
Talpyklai prisipildžius, amoniakas tiesiog konvertuojamas į nekenksmingą azotą ir yra išleidžiamas į atmosferą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų