• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos automobilių pramonei gresia sisteminė krizė, jei Europos Sąjunga ir toliau laikysis dabartinės reguliavimo krypties – tokią žinią Prancūzijos laikraščiui Le Figaro išsakė du įtakingi sektoriaus lyderiai: Johnas Elkannas, „Stellantis“ valdybos narys, ir Luca de Meo, „Renault“ grupės generalinis direktorius. Jų žinutė Briuseliui – aiški. Jeigu veiksmų nebus imtasi nedelsiant, po penkerių metų gelbėti Europos automobilių pramonę jau gali būti per vėlu.

169

Europos automobilių pramonei gresia sisteminė krizė, jei Europos Sąjunga ir toliau laikysis dabartinės reguliavimo krypties – tokią žinią Prancūzijos laikraščiui Le Figaro išsakė du įtakingi sektoriaus lyderiai: Johnas Elkannas, „Stellantis“ valdybos narys, ir Luca de Meo, „Renault“ grupės generalinis direktorius. Jų žinutė Briuseliui – aiški. Jeigu veiksmų nebus imtasi nedelsiant, po penkerių metų gelbėti Europos automobilių pramonę jau gali būti per vėlu.

REKLAMA

Dviejų didžiausių Europos automobilių gamintojų vadovai – Johnas Elkannas („Stellantis“) ir Luca de Meo („Renault“) – perspėja apie sparčiai blogėjančią padėtį žemyno automobilių rinkoje. Jie ragina imtis skubių ir esminių pokyčių, kurie leistų pramonei kurti prieinamus automobilius, skirtus plačiajai visuomenei.

REKLAMA
REKLAMA

„Europos automobilių rinka traukiasi jau penkerius metus“, – sako „Stellantis“ valdybos pirmininkas Johnas Elkannas. – „Tai vienintelė iš didžiųjų pasaulio rinkų, kuri iki šiol nepasiekė ikipandeminio lygio.“

REKLAMA

2023 m. Europoje (ES šalyse, JK ir Šveicarijoje) buvo parduota 15 mln. automobilių – gerokai mažiau nei 2019-aisiais, kai rinka pasiekė 18 mln. vienetų.

„Turime pradėti nuo paklausos“, – pabrėžia „Renault“ generalinis direktorius Luca de Meo. – „Į rinką būtina sugrąžinti prieinamus automobilius, nes dabartinė reguliavimo sistema juos iš esmės išstūmė.“

REKLAMA
REKLAMA

Pasak L. de Meo, tarp Europos automobilių gamintojų šiuo metu vyrauja dvi priešingos strateginės kryptys, tačiau „Renault“ ir „Stellantis“ susivienijo siekdami spausti Briuselį, kad šis peržiūrėtų dabartinį reguliavimą ir pereitų prie paprastesnių, realistiškų taisyklių, kurios leistų pramonei gaminti įperkamus automobilius plačiajai visuomenei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paradoksalu, tačiau abu šiandien griežtai Europos Sąjungą kritikuojantys vadovai – tiek J. Elkannas, tiek L. de Meo – ankstesniais metais aktyviai rėmė ES žaliąjį kursą, griežtesnes emisijų normas ir vidaus degimo variklių ribojimą. Tačiau akivaizdu, kad augantis spaudimas rinkoje privertė juos peržiūrėti savo pozicijas.

REKLAMA

 

Kritikuoja siaurą požiūrį

Didžiausia jų kritika nukreipta į Europos Sąjungos sprendimą elektromobilius paversti vienintele priimtina kryptimi, ignoruojant kitus pažangius technologinius sprendimus – efektyvius vidaus degimo variklius, hibridines sistemas ar alternatyvius degalus.

„ES šiandien yra vienintelė didžioji ekonomika, kuri aktyviai negina savo automobilių pramonės. JAV, Kinija, Japonija – visi priima sprendimus, apsaugančius savo rinkas ir gamintojus. Europa – ne“, – sako L. de Meo.

REKLAMA

„Jeigu siekiame tvarių pokyčių, turime skatinti naujų automobilių įsigijimą, siūlydami platų konkurencingų technologijų pasirinkimą. Vien tik elektromobilių primetimas – trumparegiškas požiūris“, – įsitikinęs J. Elkannas.

Jie atkreipia dėmesį, kad vidutinis automobilių amžius Europoje jau viršija 12 metų, o kai kuriose šalyse – pavyzdžiui, Graikijoje – siekia net 17 metų. Anot jų, tai rodo, jog nuolat brangstantys nauji modeliai ne tik stabdo automobilių parko atsinaujinimą, bet ir kenkia tiek saugumui, tiek aplinkai, nes vairuotojai priversti ilgiau naudoti senus, taršesnius automobilius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų