• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Komisija rengia siūlymą, kuris gali iš esmės pakeisti įmonių automobilių parkų sudėtį – kalbama apie privalomą elektromobilių kvotą, kuri jau 2030 m. galėtų siekti net 100 procentų.

169

Europos Komisija rengia siūlymą, kuris gali iš esmės pakeisti įmonių automobilių parkų sudėtį – kalbama apie privalomą elektromobilių kvotą, kuri jau 2030 m. galėtų siekti net 100 procentų.

REKLAMA

Nors oficialiai paskelbtos informacijos nėra daug, su šiuo planu susipažinę sektoriaus atstovai įspėja, kad tokie tikslai yra nerealūs ir reikštų neoficialų vidaus degimo variklių draudimo paankstinimą, rašo Vokietijos leidinys „Automobilwoche“.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Europos Komisijos atstovė „Automobilwoche“ patvirtino, kad dar šiais metais bus pateiktas pasiūlymas dėl įmonių automobilių parkų elektrifikavimo. Tačiau daugiau detalių apie tai nenorima atskleisti.

REKLAMA

Paskutinė diskusija su suinteresuotomis šalimis įvyko birželio 25 d., dalyvaujant Komisijos koordinatorei Ruth Reichstein (žaliųjų frakcija). Vis dėlto, susitikimas nedavė daug naudos, nes verslo atstovai išėjo nežinodami, kas konkrečiai planuojama.

100 proc. elektromobiliai

Pasak kai kurių rinkos dalyvių, svarstoma kvota, pagal kurią nuo 2027 m. 75 proc. naujų įmonių automobilių turėtų būti elektriniai, o nuo 2030 m. – net visi 100 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Toks scenarijus sektoriui atrodo sunkiai įgyvendinamas. Pavyzdžiui, Vokietijoje dabar įmonių parkuose elektromobiliai sudaro vos 23 proc. Tik pavienės įmonės yra paskelbusios, kad planuoja iki 2030 m. visiškai atsisakyti vidaus degimo variklių.

„Jeigu nuo 2030-ųjų bus įvesta privaloma elektromobilių kvota, tai reikš tą patį, kaip paankstintas vidaus degimo variklių draudimas, nors oficialiai jis numatytas tik nuo 2035-ųjų“, – teigia Richardas Knubbenas, Europos automobilių lizingo ir nuomos asociacijos „Leaseurope“ vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, daugiau nei pusė visų naujų automobilių ES yra perkami arba finansuojami per įmonių parkus, todėl šis klausimas turi sisteminį poveikį.

Problemos – ne automobiliuose

ES Komisija plačiai apibrėžia automobilių parkų sąvoką. Ji apima ne tik įmonių automobilius, bet ir nuomos bei lizingo bendroves, lengvuosius komercinius automobilius, furgonus ir sunkesnę techniką.

REKLAMA

Tačiau nuomos bendrovės kaip tik pastaruoju metu ėmė mažinti elektromobilių dalį savo parkuose, nes klientų susidomėjimas išliko žemas, o elektromobilių likutinė vertė krenta per greitai. Dėl šių priežasčių kai kurie rinkos dalyviai patyrė šimtus milijonų eurų nuostolių.

„Privalomos kvotos neišsprendžia pagrindinės problemos – vis dar lėtai augančios įkrovimo infrastruktūros“, – sako „Sixt“ valdybos narys Nico Gabrielis.

REKLAMA

Jis cituoja tyrimus, rodančius, kad greitojo įkrovimo tinklo plėtra yra lemiamas veiksnys, tačiau plėtros tempas kol kas akivaizdžiai per lėtas. Net Vokietijoje, palyginti su kitomis ES šalimis, padėtis tik „patenkinama“.

Ypač sudėtinga padėtis – oro uostuose. Pasak N. Gabrielio, daugelis oro uostų valdytojų atvirai nurodė, kad be papildomos infrastruktūros plėtros įkrovimo pajėgumų reikšmingai padidinti neįmanoma.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Direktyva ar reglamentas?

Rinkos atstovai taip pat nuogąstauja, kad Europos Komisija gali pasirinkti reglamento formą, kuri įsigaliotų tiesiogiai visose valstybėse narėse.

Tai reikštų daug greitesnį ir mažiau demokratišką įgyvendinimą nei direktyvos atveju. Europos Komisijos atstovai tikina, kad bus vykdomos konsultacijos, tačiau neslepia, jog jos gali būti rengiamos vasaros atostogų metu.

„Baiminamės, kad sprendimai bus priimami ne remiantis faktais, o iš įsitikinimo. Ir be jokio dialogo su tais, kuriems tai labiausiai palies“, – sako R. Knubbenas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų