Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ informuoja, kad ši tvarka taikoma tik Lietuvoje jau registruotiems automobiliams, kurių TA istorija tęsiasi bent dvejus metus po 2023 m. liepos 7 d. Nauja tvarka netaikoma naujai į Lietuvą įvežtiems automobiliams, kurie dar nėra registruoti ar nėra perėję TA Lietuvoje.
Rida bus tikrinama pagal paskutinę techninės apžiūros rezultatų kortelėje („žaliame lape“) įrašytą reikšmę. Jeigu šiandien automobilio odometras rodo mažesnį skaičių nei buvo užfiksuota prieš tai buvusiame TA vizite, automobilis negaus leidimo dalyvauti viešajame eisme.
Kaip to išvengti perkant naudotą automobilį?
Planuojant įsigyti naudotą automobilį, kuris jau registruotas Lietuvoje, būtina atkreipti dėmesį į ridos įrašus TA kortelėje arba pasitikrinti automobilio istoriją nemokamai „Transeksta“ svetainėje (skiltyje Apžiūros galiojimas ir istorija).
Jeigu matote, kad rida per pastaruosius kelerius metus nelogiškai kito arba šiuo metu odometras rodo mažiau nei nurodyta TA dokumentuose – klauskite automobilio pardavėjo, kur dingo trūkstami kilometrai. Neatkreipus dėmesio į šiuos skirtumus, visa atsakomybė gali tekti naujajam savininkui.
Kas bus, jei rida vis dėlto mažesnė?
Jeigu TA kontrolierius užfiksuos, kad per pastaruosius dvejus metus rida sumažėjo, automobilis bus įvertintas kaip netinkamas eismui, nepriklausomai nuo jo techninės būklės. Tokiu atveju teks spręsti problemą su Lietuvos transporto saugos administracija, kuri žada parengti rekomendacijas, kaip tokią situaciją išspręsti.