• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kavos tirščiai ir netgi grybienos pagrindu kuriami paviršiai – tai tik keli pavyzdžiai medžiagų, kurios anksčiau būdavo laikomos atliekomis, o šiandien tampa dizaino inovacijų ašimi automobilių interjeruose.

11

Kavos tirščiai ir netgi grybienos pagrindu kuriami paviršiai – tai tik keli pavyzdžiai medžiagų, kurios anksčiau būdavo laikomos atliekomis, o šiandien tampa dizaino inovacijų ašimi automobilių interjeruose.

REKLAMA

 

Automobilių pramonė vis labiau atsigręžia į perdirbtas medžiagas. Tai ne tik tendencija, bet ir būtinybė – turint omenyje pramonės mastą, išteklių naudojimo pokyčiai tampa esminiu žingsniu link tvaresnės gamybos. Iki šiol antrinių žaliavų reputacija dažnai būdavo siejama su pigumu ar prastesne kokybe, tačiau tai keičiasi – ypač tuomet, kai į žaidimą įsitraukia tokie prekių ženklai kaip „Cadillac“.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Amerikiečių gamintojas nusprendė, kad tvarumas ir prabanga gali eiti koja kojon. Naujajame elektromobilyje „Cadillac Optiq“, kurio pasirodymas numatytas 2026 metais, interjero dekoro elementams panaudota neįprasta medžiagų kombinacija – baldų pramonėje plačiai naudojama gelsvažiedžio tulpmedžio mediena ir perdirbtas laikraštinis popierius.

REKLAMA

Šis unikalus paviršius kuriamas sluoksniuojant plonus medžio lukšto ir laikraštinio popieriaus sluoksnius, kurie vėliau frezuojami taip, kad atkartotų natūralaus medžio paviršiaus išvaizdą. Pasak gamintojo, įsižiūrėjus į medžiagos struktūrą galima net įžvelgti atskiras spausdintų žodžių detales.

Kadangi naudojamos skirtingos laikraščių rūšys, kiekvienas dekoro elementas tampa unikaliu kūriniu – nėra dviejų visiškai vienodų paviršių. Šiuo metu siūlomos dvi spalvos: šilto atspalvio „Autumn Canyon“ ir sodriai mėlynas „Phantom“.

REKLAMA
REKLAMA

Ne tik „Cadillac“ ieško alternatyvų. Pavyzdžiui, „Mazda“ savo modeliuose naudoja medžiagas iš kamštinio ąžuolo žievės – tai duoklė gamintojo ištakoms, mat XX amžiaus pradžioje įmonė vertėsi gaminiais iš kamštinio ąžuolo.

Tuo tarpu dizaino studija „Callum Design“ eksperimentuoja su dar originalesnėmis žaliavomis – kavos tirščiais, kiaušinių lukštais ir net pupelių likučiais. Šie junginiai tapo žaliava interjero mygtukams ir plastiko detalėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ford“ plėtoja bioplastikus iš agavų pluošto atliekų, o „Mercedes-Benz“ koncepcinis modelis EQXX parodė alternatyvą gyvūninės kilmės odai – iš grybų, kaktusų, bakterinio šilko ir biologiškai skaidžių atliekų pagamintą medžiagą. Net kilimai šiame modelyje pagaminti iš bambuko pluošto – tai rodo, kaip technologijos ir ekologija gali derėti tarpusavyje.

REKLAMA

Sėdynių apmušalų srityje aiškiausiai dominuoja medžiagos iš perdirbtų PET butelių. Ši technologija jau plačiai taikoma „Volkswagen“ grupės automobiliuose, įskaitant serijinės gamybos modelius. Kartu su plastiko perdirbimu, gamintojai taip pat vis dažniau taiko sprendimus, leidžiančius panaudoti senas žvejybinės įrangos atliekas – pavyzdžiui, tinklus, kuriems gaminti naudotas nailonas.

Net ir „Cadillac Optiq“, kuris simbolizuoja prabangos ir tvarumo sintezę, čia žengia toliau – automobilio prietaisų skydelio apdailai pasirinkta šiurkšti, šviesiai pilka tekstilė, pagaminta iš 100 proc. perdirbtų medžiagų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų