Išanalizavusi tris milijonus kelionių, „Geotab“ nustatė, kad esant maždaug 30 laipsnių Celsijaus temperatūrai, vos viršijus 80 km/val. greitį, papildoma energija, reikalinga greičiui palaikyti, viršija tą, kurią naudoja oro kondicionierius.
Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.
„Daugelis vairuotojų vasarą delsia įjungti kondicionierių, norėdami sutaupyti energijos, tačiau mūsų duomenys rodo, kad didelis greitis nuvažiuojamam atstumui kenkia labiau“, – teigia „Geotab“ atstovė Charlotte Argue.
Taip yra dėl paprasto fizikos dėsnio. Važiuojant didesniu nei 80 km/val. greičiu, didžiąją dalį energijos automobilis sunaudoja ne riedėjimui, o kovai su oro pasipriešinimu.
Svarbiausia, kad oro pasipriešinimas auga ne tiesiogiai, o greičio kvadratu. Paprastai tariant, padvigubinus greitį, oro pasipriešinimui nugalėti reikia keturis kartus daugiau energijos.
Tyrimas pateikia du pavyzdžius. Elektrinis furgonas (65 kWh baterija), važiuodamas 80 km/val. greičiu, gali nuvažiuoti 230 km. Padidinus greitį iki 128 km/val., nuvažiuojamas atstumas krenta iki 142 km, arba net 38 procentais.
Aerodinamiškesnio elektrinio sedano rezultatai geresni, bet tendencija ta pati: važiuojant 80 km/val. jis gali įveikti 446 km, o greitį padidinus iki 128 km/val. – 322 km (25 proc. sumažėjimas).
„Geotab“ daro išvadą, kad sumažinus greitį vos 15–25 km/val., priklausomai nuo modelio, nuvažiuojamą atstumą galima padidinti daugiau nei 20 procentų. Tai – fundamentalus dėsnis, kurio nepakeis net ir talpesnės ateities baterijos.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!