Vidutinės klasės kelioninių motociklų segmente kainų skirtumai gali siekti tūkstančius. Pavyzdžiui, „CFMoto 800MT“ ar „Honda Transalp“ kainuoja apie 11–12 tūkst. eurų, o „BMW F900GS“ – jau virš 15 tūkst. eurų. Įspūdinga, tačiau techninių skirtumų – gerokai mažiau nei kainų lentelėje. Kartais pigesnis modelis netgi pasiūlo daugiau – funkcijų, įrangos ar komforto.
Motociklininkas ir konkurso „Lietuvos metų motociklas“ komisijos narys Aidas Bubinas teigia, kad brangesnis motociklas dažnai atsiperka emocija, kurią jis suteikia:
„Motociklo kaina – tai ne tik metalo ir plastiko suma. Tai ir šimtai valandų inžinerinio darbo, tobulinimo, testavimo. Tu gauni ne tik techniką, bet ir pojūčius – o tai, galų gale, svarbiausia.“
Tokia logika galioja ir verslo pasaulyje – įmonės „vardas“ buhalterijoje įrašomas kaip nematerialusis turtas. Jo vertė reali, tačiau jauni prekių ženklai dažnai sąmoningai šį „mokesčio už vardą“ elementą ignoruoja, kad įsitvirtintų rinkoje.
Pavyzdys – „CFMoto 800MT“. Už mažiau nei 12 tūkst. eurų pirkėjas gauna KYB amortizatorius, „Michelin“ padangas, „Apple CarPlay“ funkciją, aklosios zonos ir net galinio susidūrimo įspėjimo sistemas – įrangą, kurios neturi nei „Honda“, nei brangesnis „BMW F900GS“. Toks funkcionalumas artimesnis „BMW R1300GS“, kurio kaina prasideda nuo 21 tūkst. eurų.
Ar tikrai brangiau – patikimiau?
Vardas dažnai siejamas ir su patikimumu. „Honda“ ar „BMW“ modeliai seniai įrodė savo ilgaamžiškumą – ne veltui būtent šiais motociklais keliaujama į tolimiausius pasaulio kampelius. Tačiau tai nereiškia, kad kiti gamintojai negeba pasiūlyti patikimų alternatyvų.
A. Bubinas ne kartą rinkosi „Honda“ ilgosioms kelionėms – tačiau naujausiai ekspedicijai aplink Ukrainą jis pasirinko „CFMoto 800MT“. 10 000 km maršrutas buvo įveiktas be nė menkiausios techninės problemos.
„Nėra vieno tobulo motociklo, nes skiriasi jų paskirtys ir mūsų poreikiai. Bet galiu drąsiai pasakyti – „CFMoto 800MT“ šioje klasėje yra tarp lyderių.“
Taigi, ar brangus motociklas visada geresnis? Ne visada. Kaina gali apimti inovacijas, tyrimus, prestižą – bet tai dar nereiškia, kad pigesnis modelis bus prastesnis. Kartais už mažesnę sumą gaunama tiek pat (ar net daugiau), jei gamintojas koncentruojasi į funkcionalumą, o ne statuso žaidimus.
Kaip ir „Casio“ laikrodis, kuris laiką rodo tiksliau nei „Rolex“, taip ir kai kurie motociklai gali pasiūlyti daugiau, nepaisant skambesnio ar mažiau žinomo vardo. Tik svarbu – žinoti, ko ieškai.