• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos naudotų automobilių rinkoje jau kuris laikas pastebima tendencija: į šalį įvežama vis daugiau prabangių automobilių. Lankomiausio šalies transporto skelbimų portalo Autoplius.lt plėtos vadovo Mato Buzelio teigimu, tai puikiai matosi ir ieškant naudoto automobilio.
„Praeitų metų paskutiniojo ketvirčio duomenys rodo, kad iš dešimties populiariausių 2016-ųjų spalio-gruodžio mėnesiais parduotų naudotų automobilių net 6 modeliai buvo iš „Premium“ segmento. Pagrinde tai – „Audi“ ir BMW markių modeliai. Palyginome ir skelbimų statistiką: jeigu per 2012-ųjų antrąjį pusmetį 29,5 proc. iš visų parduodamų automobilių buvo prestižinio segmento atstovai, tai per tą patį 2016-ųjų laikotarpį jų dalis padidėjo 6,5 proc. punktais iki 36 proc.“ – tvirtina M.Buzelis.
Anot automobilių rinkos eksperto, ekonominės klasės modelių pasiūla susitraukė atitinkamai. Perieš ketverius metus jų buvo daugiau nei 70 proc., o dabar – 64 proc. iš visų parduodamų transporto priemonių.
Prestižinių automobilių populiarėjimo tendenciją atspindi ir situacija elektromobilių rinkoje. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų kovą šalyje buvo registruotų 415 elektromobilių. Iš jų net 52 „Tesla“ markės modeliai. Kiekvieną metų ketvirtį šalies automobilių parką papildo bent keletas šių Jungtinėse Amerikos Valstijose surenkamų modelių.
Tačiau didėjanti prestižinių automobilių paklausa ir užimama rinkos dalis – ne vienintelis pokytis ketverių metų laiko skalėje. Matas Buzelis teigia, kad per tokį laikotarpį pastebimai pasikeitė automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis proporcija.

Lietuvos naudotų automobilių rinkoje jau kuris laikas pastebima tendencija: į šalį įvežama vis daugiau prabangių automobilių. Lankomiausio šalies transporto skelbimų portalo Autoplius.lt plėtos vadovo Mato Buzelio teigimu, tai puikiai matosi ir ieškant naudoto automobilio.
„Praeitų metų paskutiniojo ketvirčio duomenys rodo, kad iš dešimties populiariausių 2016-ųjų spalio-gruodžio mėnesiais parduotų naudotų automobilių net 6 modeliai buvo iš „Premium“ segmento. Pagrinde tai – „Audi“ ir BMW markių modeliai. Palyginome ir skelbimų statistiką: jeigu per 2012-ųjų antrąjį pusmetį 29,5 proc. iš visų parduodamų automobilių buvo prestižinio segmento atstovai, tai per tą patį 2016-ųjų laikotarpį jų dalis padidėjo 6,5 proc. punktais iki 36 proc.“ – tvirtina M.Buzelis.
Anot automobilių rinkos eksperto, ekonominės klasės modelių pasiūla susitraukė atitinkamai. Perieš ketverius metus jų buvo daugiau nei 70 proc., o dabar – 64 proc. iš visų parduodamų transporto priemonių.
Prestižinių automobilių populiarėjimo tendenciją atspindi ir situacija elektromobilių rinkoje. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų kovą šalyje buvo registruotų 415 elektromobilių. Iš jų net 52 „Tesla“ markės modeliai. Kiekvieną metų ketvirtį šalies automobilių parką papildo bent keletas šių Jungtinėse Amerikos Valstijose surenkamų modelių.
Tačiau didėjanti prestižinių automobilių paklausa ir užimama rinkos dalis – ne vienintelis pokytis ketverių metų laiko skalėje. Matas Buzelis teigia, kad per tokį laikotarpį pastebimai pasikeitė automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis proporcija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Audi S8


„2012-aisiais maždaug kas ketvirtas parduodamas naudotas automobilis buvo su automatine pavarų dėže. Tačiau analizuodami praeitų metų duomenis pastebėjome, kad per ketverius metus automobilių su automatine transmisija rinkos dalis paaugo beveik iki 35 proc. – dabar dažnesnis nei kas trečias parduodamas modelis yra su automatine pavarų dėže“, – akcentuoja Autoplius.lt plėtros vadovas.
Specialisto teigimu, tai yra natūrali rinkos tendencija, kurią lėmė išvystyta automatinių pavarų dėžių technologija ir platesnis jų taikymas automobiliuose.
„Anksčiau gaminti automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis turėjo pernelyg daug kompromisų. Mechaninės pavarų dėžės viliodavo ne tik patikimumu, bet ir geresnėmis automobilio dinaminėmis savybėmis ar mažesniu degalų suvartojimu. Kai naudotų automobilių rinką pasiekė greitos, tiksliau veikiančios automatinės pavarų dėžės, nebeliko jokių mechaninių transmisijų privalumų – kompiuteris bei automatizuota sistema darbą atlieka geriau nei profesionalūs vairuotojai. Tai padeda ne tik sutaupyti degalų, bet ir siūlo geresnę automobilio dinamiką“, – priduria M.Buzelis.
Vairuotojų norą sėsti į automobilį su mechanine pavarų dėže dažniausiai lemia kitos subjektyvios priežastys. Pagrinde tai – noras po koja turėti sankabos pedalą bei spręsti, kada pavaras perjungti pačiam. Autoplius.lt plėtros vadovas pažymi, kad „automatų“ dažniausiai vengia vairavimo entuziastai arba itin praktiški, kruopščiai automobilio eksploatacinius kaštus bei remonto išlaidas skaičiuojantys vairuotojai. Ne paslaptis, kad automatinės pavarų dėžės gedimų šalinimas bei priežiūra brangesnė.
Per ketverius metus rinkoje stipriai pasikeitė ir automobilių degalų tipo pasirinkimas. Dyzeliniai automobiliai 2012 metais sudarė apie 57,7 proc. iš visų parduodamų naudotų transporto priemonių, o 2016 metais – net 70,7 proc. Tai ekspertas riša su palankiomis sąlygos Lietuvoje eksploatuoti dyzelinius automobilius.
„2012 metų rudenį dyzelinių degalų kaina siekė net 1,5 euro už litrą. Degalams atpigus smarkiai sumažėjo nuvažiuoto kilometro kaina. Nors ir dyzelinių automobilių teritorija – ilgesni atstumai, lietuviai nevengia sėsti į tokiais degalais varomus automobilius, net ir vairuojant tik mieste“, – komentuoja Matas Buzelis.
Tokio naudotų automobilių prekybos tendencijos išliks stiprios ne vienerius metus. Automobilių rinkos ekspertas teigia, kad lietuviai ir toliau rodys prioritetą keliais metais senesniems, tačiau prestižinio segmento automobiliams. Tuo tarpu, stabilios degalų kainos ir palankios sąlygos dyzelinių automobilių eksploatacijai neatbaidys vairuotojų nuo šio degalų tipo.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų