
„2012-aisiais maždaug kas ketvirtas parduodamas naudotas automobilis buvo su automatine pavarų dėže. Tačiau analizuodami praeitų metų duomenis pastebėjome, kad per ketverius metus automobilių su automatine transmisija rinkos dalis paaugo beveik iki 35 proc. – dabar dažnesnis nei kas trečias parduodamas modelis yra su automatine pavarų dėže“, – akcentuoja Autoplius.lt plėtros vadovas.
Specialisto teigimu, tai yra natūrali rinkos tendencija, kurią lėmė išvystyta automatinių pavarų dėžių technologija ir platesnis jų taikymas automobiliuose.
„Anksčiau gaminti automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis turėjo pernelyg daug kompromisų. Mechaninės pavarų dėžės viliodavo ne tik patikimumu, bet ir geresnėmis automobilio dinaminėmis savybėmis ar mažesniu degalų suvartojimu. Kai naudotų automobilių rinką pasiekė greitos, tiksliau veikiančios automatinės pavarų dėžės, nebeliko jokių mechaninių transmisijų privalumų – kompiuteris bei automatizuota sistema darbą atlieka geriau nei profesionalūs vairuotojai. Tai padeda ne tik sutaupyti degalų, bet ir siūlo geresnę automobilio dinamiką“, – priduria M.Buzelis.
Vairuotojų norą sėsti į automobilį su mechanine pavarų dėže dažniausiai lemia kitos subjektyvios priežastys. Pagrinde tai – noras po koja turėti sankabos pedalą bei spręsti, kada pavaras perjungti pačiam. Autoplius.lt plėtros vadovas pažymi, kad „automatų“ dažniausiai vengia vairavimo entuziastai arba itin praktiški, kruopščiai automobilio eksploatacinius kaštus bei remonto išlaidas skaičiuojantys vairuotojai. Ne paslaptis, kad automatinės pavarų dėžės gedimų šalinimas bei priežiūra brangesnė.
Per ketverius metus rinkoje stipriai pasikeitė ir automobilių degalų tipo pasirinkimas. Dyzeliniai automobiliai 2012 metais sudarė apie 57,7 proc. iš visų parduodamų naudotų transporto priemonių, o 2016 metais – net 70,7 proc. Tai ekspertas riša su palankiomis sąlygos Lietuvoje eksploatuoti dyzelinius automobilius.
„2012 metų rudenį dyzelinių degalų kaina siekė net 1,5 euro už litrą. Degalams atpigus smarkiai sumažėjo nuvažiuoto kilometro kaina. Nors ir dyzelinių automobilių teritorija – ilgesni atstumai, lietuviai nevengia sėsti į tokiais degalais varomus automobilius, net ir vairuojant tik mieste“, – komentuoja Matas Buzelis.
Tokio naudotų automobilių prekybos tendencijos išliks stiprios ne vienerius metus. Automobilių rinkos ekspertas teigia, kad lietuviai ir toliau rodys prioritetą keliais metais senesniems, tačiau prestižinio segmento automobiliams. Tuo tarpu, stabilios degalų kainos ir palankios sąlygos dyzelinių automobilių eksploatacijai neatbaidys vairuotojų nuo šio degalų tipo.
