„Rail Baltica“ pagaliau nuo kalbų virto realiu pavyzdžiu, kada jis yra baigtas ir pastatytas. Kitas etapas dabar turi būti žengtas logistikos srityje. (...) Čia laukia stiprus darbas su Lenkija, nes mes manome, kad Lenkija kuo greičiau nuo Bialystoko (Balstogės - BNS) iki Lietuvos sienos turėtų rekonstruoti geležinkelį, nes toje atkarpoje yra labai mažas greitis“, - penktadienį po susitikimo su už transportą atsakingą Europos Komisijos nare Violeta Bulc Vilniuje žurnalistams sakė A.Butkevičius.
Jo teigimu, eurokomisarės buvo paprašyta paraginti Lenkiją investuoti į šio ruožo rekonstrukciją.
„Tikime, kad po tos rekonstrukcijos keleivinis traukinys bus atidarytas, nes keleiviniams traukiniams yra pageidavimas ir reikalavimas, kad vidutinis greitis būtų 160 km per valandą, bet dar geriau, kad būtų 240 km per valandą. Kada tiksliai tas bus, šiandien būtų sudėtinga įvardinti“, - kalbėjo premjeras.
Neprioritetinis projektas
V.Bulč teigė negalinti pasakyti, kada „Rail Baltica“ ruožo darbai Lenkijoje bus baigti.
„Negaliu jums pateikti tiesaus atsakymo dėl datos, bet kiek esu informuota, viskas vyksta pagal susitarimą“, - penktadienį žurnalistams sakė V.Bulc.
Rugsėjį Lenkijos žiniasklaida skelbė, kad „Rail Baltica“ atkarpa Lenkijoje - nuo Balstogės, per Elką iki Suvalkų - bus tvarkoma tik tuo atveju, jei pavyks sutaupyti lėšų kituose geležinkelių projektuose. Lenkijos infrastruktūros ir plėtros ministerija patvirtino, kad „Rail Baltica“ atkarpa į pagrindinių investicijų projekto sąrašą nepateko.
Per Lenkiją eis 431 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ dalis. Šis projektas Lenkijoje laikomas viena svarbiausių investicijų - ją įgyvendinus, traukiniai galės važiuoti 160 kilometrų per valandą greičiu.
Penktadienį oficialiai atidaroma 120 kilometrų ilgio daugiau kaip 370 mln. eurų vertės „Rail Baltica“ atkarpa nuo Lenkijos iki Kauno. Šioje atkarpoje darbus atliko bendrovės „Kauno tiltai“, „Mitnija“, „Panevėžio keliai“, „Eurovia Lietuva“, „Hidrostatyba“ ir kitos.
„Rail Baltica“ geležinkelis yra sudedamoji tarptautinio transporto koridoriaus „North Sea-Baltic“ dalis, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją ir Lietuvą, o vėliau ir Latviją, Estiją bei Suomiją.