Pasak Švedijos kapitalo prekybos įrangos gamintojos AB „ITAB Novena“ generalinio direktoriaus Vladimiro Vinokurovo, jų įmonėje giliai įsišaknijusi švediška tradicija – fika.
„Kai dienos pradžioje susirinkęs kolektyvas kartu geria kavą ir užkandžiauja įmonės parūpinamais saldumynais, palaipsniui nuo paprastų kasdieninių temų pereinama prie darbo reikalų. Tokia tradicija užtikrina smagią, žvalią dienos pradžią, artimesnius darbuotojų tarpusavio santykius, neįtemptą atmosferą ir padeda ramiai susiplanuoti dienos darbus“, – įsitikinęs įmonės vadovas. Tuo tarpu darbuotojus labiausiai džiugina įrengta poilsio zona, kavos aparatai ir galimybė sekmadieniais susitikti su bendradarbiais prie krepšinio kamuolio: aikštelės nuoma pasirūpina įmonė.
„Galimybė darbe pasidaryti kavos pertraukėlę, o apėmus stresui – atsipalaiduoti, yra labai svarbi. Net ir trumpas poilsis įkvepia sugrįžti prie darbų nusiteikus kitaip, šviežesnėmis mintimis, – sakė „ITAB Novena“ darbuotojas IT specialistas Vitalijus. – Tuo tarpu fikos paprotys ypač naudingas naujai į darbą atėjusiems asmenims, nes ryte pasirodom savo tikraisiais veidais: pasidalijam kasdienėmis patirtimis bei laukiančiais darbais. Neoficiali atmosfera puikiai pralaužia ledus, stiprina mus kaip kolektyvą.“
Pasak vadovo, stengiamasi, kad darbuotojai keltų kvalifikaciją: jiems suteikiamos progos dalyvauti mokymuose bei trečiųjų asmenų organizuojamuose seminaruose, išvykti tobulintis į ITAB Švedijoje. Taip pat suteikiamos karjeros perspektyvos: nemaža dalis darbuotojų, šiuo metu užimančių vadovaujančias pozicijas, prieš tai ėjo žemesnes pareigas. V. Vinokurovo teigimu, „ITAB Novenoje“ dirba iniciatyvūs, sugebantys išsikelti tikslus ir juos įgyvendinti, asmenys.
Motyvacija – kiekvieno atsakomybė
Tuo tarpu Vilniuje įsikūrusi tarptautinė informacinių technologijų įmonė „Adform“ – tai skandinaviško kapitalo kompanija, kurios įkūrėjai ir dauguma vadovų – taip pat skandinavai. Dėl šios priežasties įmonėje neišvengiamai vadovaujamasi Šiaurės šalių patirtimi.
Personalo vadovės Agnės Klasavičienės įsitikinimu, motyvacija – tai labiau darbuotojo, o ne įmonės pasirinkimas. Įmonė sukuria aplinką, sąlygas, kuriose darbuotojui būtų gera dirbti, lyderiai rūpinasi iššūkiais, įdomiomis ir ugdančiomis užduotimis. Tačiau motyvacija yra kiekvieno atsakomybė.
Žingeidūs, aktyvūs, besidominantys darbuotojai visuomet būna motyvuoti siekti aukštesnių tikslų tol, kol jiems sudaromos sąlygos. A. Klasavičienė neabejoja, kad darbuotojus labiausiai įtraukia galimybė dirbti su savo srities ekspertais, kurie nuolat investuoja laiko į savęs tobulinimą bei kurių vertybės, požiūris į darbo kultūrą, procesus sutampa.
„Kai darbovietėje supa „teisingi“ žmonės, tuomet ir atmosfera yra puiki: jautiesi motyvuotas, gali bei nori versti kalnus. Ne mažiau svarbu pasirūpinti, kad tų kalnų – vis aukštesnių – būtų: kad darbuotojui būtų suteikta pakankamai laisvės bei atsakomybės, galimybių tobulėti.
Kiekvienam svarbu, kad darbas, kurį atlieka, būtų prasmingas, kurtų pridėtinę vertę – tik tokiu būdu kyla pasitenkinimas. Taip pat gyvybiškai svarbus grįžtamasis ryšys: žinios apie tai, kaip darbuotojui sekasi, kaip jo indėlį vertina kiti. Šiuo atveju ypatingai svarbų vaidmenį atlieka komandos lyderis“, – apibendrino A. Klasavičienė.