REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prekybos ir pramogų centrai skaičiuoja didesnę apyvartą, tačiau ploti rankomis neskuba – svarsto, ar tai jau ilgai laukiamo atsigavimo pradžia, ar viso labo sezono poveikis.

REKLAMA
REKLAMA

Baigiantis vasarai ar įsibėgėjus rudeniui visuomet ūgteli prekyba – kur kas daugiau tuo metu išlaidauja tėvai, auginantys mokyklinio amžiaus vaikus, rašo „Lietuvos rytas".

REKLAMA

Nors išaugo ne tik vaikiškų prekių paklausa, prekybininkai dar bijo džiaugtis – nežino, kokių pokyčių atneš šildymo sezonas.

„Tai patvirtina, kad mažmeninės prekybos rinka po truputį stabilizuojasi. Nors metų pradžioje rinka, o kartu prekybos centrų lankomumas bei apyvarta, dar krito, jau pavasario pabaigoje pastebėjome kad ir labai trapaus pagerėjimo simptomų“, – atsargiai kalbėjo bendrovės „Akropolis LT“ nuomos skyriaus vadovė Renata Jakubčionienė.

REKLAMA
REKLAMA

Iš pradžių gerėjimo ženklus pajuto sostinės „Akropolio“ prekybininkai, o antrąjį metų pusmetį prekyba pradėjo augti ir šalies regionuose.

„Kol kas sunku pasakyti, ar šis augimas išliks. Įtakos jam neabejotinai turės ir prasidėjęs šildymo sezonas. Tačiau manau, kad pats sudėtingiausias metas mažmeninei prekybai jau praeityje“, – vylėsi R. Jakubčionienė.

Pirmąjį šio rudens mėnesį „Akropolių“ valdytojus nustebino Šiaulių rezultatas.

Pirkėjų srautas rugsėjį, palyginti su 2009-ųjų tuo pačiu mėnesiu, padidėjo 11 proc., o apyvarta – per 20 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiauliuose labiausiai kilo prekių namams ir buitinės technikos paklausa. Taip pat lankytojai noriau pirko knygas, kosmetiką, aksesuarus, pakuotas dovanas.

Nuo antrojo pusmečio pradžios šiauliečiai prisikrauna kur kas pilnesnius krepšius ir maisto produktų bei gėrimų.

„Kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, kai kalbama apie prekes vaikams, augimas gali būti susijęs su sezoniškumu, todėl tikrąjį vartojimo augimą galėsime įvertinti tik po ilgesnio laiko“, – mano R. Jakubčionienė.

Šiauliuose prekybos centrams tenka daugiausia grumtis dėl vietos po saule. Ekspertų skaičiavimais, šio miesto gyventojui tenka daugiausia prekybos centrų ploto, palyginti su kitais šalies miestais.

REKLAMA

Vilniuje ir Klaipėdoje, palyginti su 2009 metais, pasak „Akropolių“ atstovės, irgi matyti augimas.

Tiesa, jis mažesnis nei Šiauliuose ir ne toks staigus. Sostinėje ir uostamiestyje apyvarta stiebtis pradėjo dar pavasarį ir vasarą, tačiau kur kas lėčiau.

„Tai susiję su specifine situacija kiekviename mieste. Klaipėdos mažmeninės prekybos rinka vasarą labai priklauso nuo orų – kuo jie geresni, tuo apyvarta mažesnė, nes visi dienas leidžia prie jūros. Vos pradeda lyti – prekyba atsigauna.

Vilniuje yra nemaža konkurencija, tačiau sostinėje į mažmeninę rinką ateina ir pinigai iš kaimyninių šalių, pirmiausia iš Baltarusijos“, – lygino R. Jakubčionienė.

REKLAMA

Teigiamais pokyčiais džiaugėsi Vilniaus prekybos centro „Panorama“ generalinė direktorė Birutė Kalanovaitė: „Rugsėjis buvo itin sėkmingas „Panoramai“ – tiek centro apyvarta, tiek lankytojų skaičius augo beveik 20 proc., palyginti su 2009-ųjų rugsėju.“

Pasak vadovės, tai lėmė centro rinkodara, mokslo metų pradžia ir bendras pagerėjimas rinkoje.

Tuo tarpu Panevėžyje įsikūrusio prekybos ir pramogų centro „Babilonas II“ vadovas Audrius Žukas neskuba džiaugtis, nors pirkėjų srautas ir prekybos apyvarta rugsėjį, palyginti su rugpjūčiu, kad ir nesmarkiai, bet augo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau sakyti, kad ekonomika atsigauna, negaliu. Dar nenoriu tikėti tuo, ką kalba ekonomistai. Manau, augimą paskatino kiti dalykai – tiesiog žmonės vasarą taupė rudeniui ir žiemai. Įtakos turėjo prasidėję mokslo metai – tėvai leido pinigus mokyklinio amžiaus vaikams“, – "Lietuvos rytui" sakė A. Žukas.

Pasak „Babilono II“ vadovo, tikrasis, ne sezono sukeltas rinkos pagyvėjimas turėtų pasijusti kitų metų pavasarį.

Tiesa, jau šių metų rugpjūtį pirkėjų srautas buvo didesnis nei tuo pat metu pernai.

Tuo tarpu rugsėjį antrąjį Panevėžio „Babiloną“ aplankė tiek pat žmonių, kiek praėjusių metų pirmąjį rudens mėnesį.

„Panevėžys skiriasi nuo Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos. Net Šiauliuose perkama daugiau“, – lygino A. Žukas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų